AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Septembrie 2014
Скачать русскую версию AGB - Сентябрь 2014.
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna septembrie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru septembrie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.
În septembrie, indicatoarele de rating au scăzut cu 1,22% în comparație cu luna trecută și reprezintă 13.30%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, aprilie - septembrie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, septembrie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, septembrie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, septembrie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, septembrie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, septembrie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, septembrie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele septembrie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este septembrie mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
07.09.2014 |
Festivalul de Folclor National Nicolae Glib |
139 909 |
4,42% |
07.09.2014 |
Mesager |
121 937 |
3,85% |
|
29.09.2014 |
Accente economice |
119 031 |
3,76% |
|
Prime |
26.09.2014 |
Moldova are talent |
428 139 |
13,52% |
09.09.2014 |
Primele stiri |
386 631 |
12,21% |
|
12.09.2014 |
Поле чудес |
353 793 |
11,17% |
|
PRO TV |
15.09.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
104 069 |
3,29% |
16.09.2014 |
La Maruta |
52 505 |
1,66% |
|
29.09.2014 |
In Profunzime |
50 131 |
1,58% |
|
СТС |
23.09.2014 |
Восьмидесятые т/с |
76 600 |
2,42% |
01.09.2014 |
Воронины т/с |
65 236 |
2,06% |
|
18.09.2014 |
Выжить после т/с |
60 272 |
1,90% |
|
N4 |
11.09.2014 |
Дом с лилиями т/с |
69 109 |
2,18% |
05.09.2014 |
Obiectiv |
59 665 |
1,88% |
|
07.09.2014 |
Моя новая жизнь т/с |
59 114 |
1,87% |
|
TV7 НТВ |
13.09.2014 |
Ты не поверишь! |
90 593 |
2,86% |
03.09.2014 |
Говорим и показываем с Леонидом Закошанским |
89 886 |
2,84% |
|
02.09.2014 |
Прокурорская проверка |
83 304 |
2,63% |
|
Ren TV |
17.09.2014 |
Взрыв из прошлого х/ф |
53 105 |
1,68% |
30.09.2014 |
Последний легион х/ф |
51 786 |
1,63% |
|
14.09.2014 |
Военная разведка. Северный фронт т/с |
47 096 |
1,49% |
|
ТНТ Bravo |
27.09.2014 |
Битва экстрасенсов |
93 031 |
2,94% |
27.09.2014 |
Танцы |
77 102 |
2,43% |
|
09.09.2014 |
Дом-2 |
73 996 |
2,34% |
|
CANAL2 |
28.09.2014 |
Moldova are talent |
104 105 |
3,29% |
23.09.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
103 546 |
3,27% |
|
25.09.2014 |
Принцесса цирка т/с |
77 357 |
2,44% |
|
RUTV Moldova |
12.09.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
9 439 |
0,30% |
27.09.2014 |
Топ Лист |
6 797 |
0,21% |
|
25.09.2014 |
Стол заказов |
6 325 |
0,20% |
|
Publika TV |
20.09.2014 |
Lumea Publika |
52 291 |
1,65% |
07.09.2014 |
Vox Publika |
51 982 |
1,64% |
|
22.09.2014 |
Publika 21:00 |
50 756 |
1,60% |
|
RTR Moldova |
06.09.2014 |
Снова один на всех х/ф |
151 944 |
4,80% |
09.09.2014 |
Дар т/с |
134 096 |
4,23% |
|
20.09.2014 |
Любимые женщины Казановы х/ф |
104 658 |
3,30% |
|
SET Sony |
06.09.2014 |
Замуж на два дня х/ф |
24 075 |
0,76% |
30.09.2014 |
Долго и счастливо т/с |
22 553 |
0,71% |
|
05.09.2014 |
Чужестранка т/с |
21 766 |
0,69% |
|
CANAL3 |
26.09.2014 |
След т/с |
73 327 |
2,32% |
13.09.2014 |
Новости Canal 3 |
69 804 |
2,20% |
|
08.09.2014 |
Stirile Canal 3 |
67 675 |
2,14% |
|
Acasa |
16.09.2014 |
Цвет страсти т/с |
27 259 |
0,86% |
16.09.2014 |
Я тебя люблю, потому что люблю т/с |
24 413 |
0,77% |
|
21.09.2014 |
Муж напрокат т/c |
22 576 |
0,71% |
|
Realitatea MD |
24.09.2014 |
Pahomi |
33 788 |
1,07% |
24.09.2014 |
Гаишники т/с |
26 217 |
0,83% |
|
21.09.2014 |
Новости Realitatea |
21 139 |
0,67% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
12.09.2014 |
Stiri |
25 625 |
4,25% |
10.09.2014 |
Mesager |
10 128 |
1,68% |
|
04.09.2014 |
Agrodolce т/с |
9 977 |
1,66% |
|
Prime |
10.09.2014 |
Пусть говорят |
62 397 |
10,35% |
30.09.2014 |
Время |
57 518 |
9,54% |
|
05.09.2014 |
Поле чудес |
55 868 |
9,27% |
|
PRO TV |
28.09.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
37 215 |
6,17% |
29.09.2014 |
In Profunzime |
20 334 |
3,37% |
|
29.09.2014 |
Спорт |
15 048 |
2,50% |
|
СТС |
30.09.2014 |
Восьмидесятые т/с |
20 334 |
3,37% |
15.09.2014 |
Семья 3D т/с |
19 719 |
3,27% |
|
30.09.2014 |
#Sтуденты т/с |
18 382 |
3,05% |
|
N4 |
16.09.2014 |
Дом с лилиями т/с |
25 562 |
4,24% |
18.09.2014 |
Obiectiv |
21 538 |
3,57% |
|
17.09.2014 |
Улицы разбитых фонарей-9 т/с |
20 602 |
3,42% |
|
TV7 НТВ |
30.09.2014 |
Сегодня в Молдове |
35 496 |
5,89% |
09.09.2014 |
Сегодня |
31 797 |
5,28% |
|
02.09.2014 |
Чрезвычайное происшествие |
27 478 |
4,56% |
|
Ren TV |
19.09.2014 |
Секретные территории |
19 252 |
3,19% |
26.09.2014 |
Не ври мне |
18 614 |
3,09% |
|
03.09.2014 |
Новости 24. Молдова |
17 276 |
2,87% |
|
ТНТ Bravo |
05.09.2014 |
Comedy Баттл. Суперсезон |
32 320 |
5,36% |
27.09.2014 |
Танцы |
31 573 |
5,24% |
|
27.09.2014 |
Битва экстрасенсов |
28 180 |
4,68% |
|
CANAL2 |
28.09.2014 |
Moldova are talent |
13 812 |
2,29% |
27.09.2014 |
Reporter |
12 573 |
2,09% |
|
13.09.2014 |
100 de moldoveni au zis |
7 805 |
1,29% |
|
RUTV Moldova |
17.09.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
4 831 |
0,80% |
21.09.2014 |
Топ Лист |
3 532 |
0,59% |
|
04.09.2014 |
Музыка |
3 336 |
0,55% |
|
Publika TV |
01.09.2014 |
Publika 11:00 |
12 721 |
2,11% |
05.09.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
11 048 |
1,83% |
|
01.09.2014 |
Publika 21:00 |
8 698 |
1,44% |
|
RTR Moldova |
04.09.2014 |
Вести |
38 828 |
6,44% |
01.09.2014 |
Дар т/с |
38 791 |
6,44% |
|
06.09.2014 |
Вести в субботу |
37 475 |
6,22% |
|
SET Sony |
17.09.2014 |
Terapia frumusetii |
12 321 |
2,04% |
18.09.2014 |
Замкнутый круг т/с |
12 310 |
2,04% |
|
30.09.2014 |
Долго и счастливо т/с |
10 829 |
1,80% |
|
CANAL3 |
23.09.2014 |
След т/с |
19 483 |
3,23% |
29.09.2014 |
Новости Canal 3 |
16 302 |
2,70% |
|
30.09.2014 |
Футбол. ЛЧ. Пари Сен-Жермен(Франция)-Барселона (Испания) |
12 352 |
2,05% |
|
Acasa |
22.09.2014 |
O seara perfecta |
5 015 |
0,83% |
07.09.2014 |
То, что жизнь у меня украла. За кулисами успеха д/ф |
4 674 |
0,78% |
|
08.09.2014 |
То, что жизнь у меня украла т/с |
4 624 |
0,77% |
|
Realitatea MD |
22.09.2014 |
Stirile Realitatea |
4 793 |
0,80% |
21.09.2014 |
Новости Realitatea |
4 668 |
0,77% |
|
01.09.2014 |
Честно говоря |
4 505 |
0,75% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, septembrie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, septembrie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, septembrie 2014
La fel, în septembrie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, septembrie 2014
(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În septembrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, septembrie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din august 2014.

