AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Octombrie 2014
Скачать русскую версию AGB - Октябрь 2014.
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna octombrie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru octombrie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.
În octombrie, indicatoarele de rating au scăzut cu 2,48% în comparație cu luna trecută și reprezintă 15.78%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, mai - octombrie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, octombrie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, octombrie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, octombrie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, octombrie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, octombrie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, octombrie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele octombrie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este octombrie mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
26.10.2014 |
Mesager |
181 904 |
5,74% |
14.10.2014 |
Hramul orasului Chisinau |
175 926 |
5,55% |
|
26.10.2014 |
Cuvintele credintei |
141 464 |
4,47% |
|
Prime |
31.10.2014 |
Поле чудес |
630 027 |
19,89% |
17.10.2014 |
Moldova are talent |
531 093 |
16,77% |
|
24.10.2014 |
Primele stiri |
485 908 |
15,34% |
|
PRO TV |
30.10.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
144 904 |
4,57% |
21.10.2014 |
Master Chef |
75 094 |
2,37% |
|
31.10.2014 |
Vocea Romaniei |
61 126 |
1,93% |
|
СТС |
28.10.2014 |
Королек птичка певчая т/с |
87 240 |
2,75% |
17.10.2014 |
Рецепт на миллион |
68 004 |
2,15% |
|
31.10.2014 |
Воронины т/с |
67 797 |
2,14% |
|
N4 |
31.10.2014 |
Мент в законе-9 т/с |
86 889 |
2,74% |
30.10.2014 |
Obiectiv |
74 007 |
2,34% |
|
19.10.2014 |
Ментовские войны-8 т/с |
67 716 |
2,14% |
|
TV7 НТВ |
24.10.2014 |
Суд присяжных |
104 004 |
3,28% |
09.10.2014 |
Сегодня в Молдове |
102 550 |
3,24% |
|
18.10.2014 |
Русские сенсации |
92 421 |
2,92% |
|
Ren TV |
12.10.2014 |
Настоящие т/с |
65 693 |
2,07% |
08.10.2014 |
Полицейская академия х/ф |
55 562 |
1,75% |
|
20.10.2014 |
Крокодил Данди в Лос-Анжелесе х/ф |
46 552 |
1,47% |
|
ТНТ Bravo |
11.10.2014 |
Битва экстрасенсов |
91 710 |
2,90% |
11.10.2014 |
Дом-2 |
73 614 |
2,32% |
|
04.10.2014 |
Танцы |
69 273 |
2,19% |
|
CANAL2 |
20.10.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
143 124 |
4,52% |
19.10.2014 |
Moldova are talent |
133 750 |
4,22% |
|
15.10.2014 |
Reporter |
120 586 |
3,81% |
|
RUTV Moldova |
21.10.2014 |
Хит парад |
17 677 |
0,56% |
22.10.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
13 361 |
0,42% |
|
21.10.2014 |
Стол заказов |
12 503 |
0,39% |
|
Publika TV |
16.10.2014 |
Fabrika |
74 764 |
2,36% |
19.10.2014 |
Renaste Moldova. O noua viata |
53 186 |
1,68% |
|
19.10.2014 |
Publika 19:00 |
50 511 |
1,59% |
|
RTR Moldova |
30.10.2014 |
Аромат шиповника т/с |
226 235 |
7,14% |
07.10.2014 |
Узнай меня, если сможешь т/с |
176 293 |
5,57% |
|
11.10.2014 |
Сила любви х/ф |
149 118 |
4,71% |
|
SET Sony |
17.10.2014 |
Правила моей кухни |
27 776 |
0,88% |
31.10.2014 |
Проект Подиум. Все звезды |
27 418 |
0,87% |
|
31.10.2014 |
Необходимая жестокость т/c |
27 088 |
0,86% |
|
CANAL3 |
30.10.2014 |
Наемные убийцы х/ф |
82 311 |
2,60% |
31.10.2014 |
Новости Canal 3 |
73 168 |
2,31% |
|
22.10.2014 |
Футбол. ЛЧ. Ливерпуль(Англия)- Реал Мадрид (Испания) |
66 952 |
2,11% |
|
Acasa |
08.10.2014 |
Цвет страсти т/с |
22 760 |
0,72% |
08.10.2014 |
Запретная страсть т/с |
21 550 |
0,68% |
|
16.10.2014 |
Муз клипы |
20 205 |
0,64% |
|
Realitatea MD |
11.10.2014 |
Гаишники т/с |
36 012 |
1,14% |
11.10.2014 |
Гаишники. Продолжение т/с |
21 473 |
0,68% |
|
04.10.2014 |
Oamenii Moldovei |
20 965 |
0,66% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
14.10.2014 |
Hramul orasului Chisinau |
23 759 |
3,94% |
14.10.2014 |
Mesager |
16 520 |
2,74% |
|
14.10.2014 |
Stiri |
14 730 |
2,44% |
|
Prime |
27.10.2014 |
Пусть говорят |
77 929 |
12,93% |
10.10.2014 |
Moldova are talent |
77 643 |
12,88% |
|
24.10.2014 |
Время |
67 207 |
11,15% |
|
PRO TV |
02.10.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
30 465 |
5,05% |
25.10.2014 |
Новости Pro TV |
11 193 |
1,86% |
|
17.10.2014 |
Vocea Romaniei |
10 287 |
1,71% |
|
СТС
|
30.10.2014 |
Королек птичка певчая т/с |
21 409 |
3,55% |
28.10.2014 |
Восьмидесятые т/с |
19 534 |
3,24% |
|
25.10.2014 |
#Sтуденты т/с |
16 435 |
2,73% |
|
N4
|
19.10.2014 |
Ментовские войны-8 т/с |
24 479 |
4,06% |
19.10.2014 |
Москва. Три вокзала-8 т/с |
22 147 |
3,67% |
|
19.10.2014 |
Телемагазин |
21 728 |
3,60% |
|
TV7 НТВ
|
31.10.2014 |
Сегодня в Молдове |
34 760 |
5,77% |
06.10.2014 |
Politica |
29 742 |
4,93% |
|
31.10.2014 |
Мужские каникулы х/ф |
27 139 |
4,50% |
|
Ren TV
|
24.10.2014 |
Новости 24. Молдова |
17 068 |
2,83% |
31.10.2014 |
112. Экстренный вызов |
16 305 |
2,71% |
|
03.10.2014 |
Званый ужин |
15 932 |
2,64% |
|
ТНТ Bravo
|
25.10.2014 |
Битва экстрасенсов |
31 358 |
5,20% |
13.10.2014 |
Дом-2 |
24 791 |
4,11% |
|
25.10.2014 |
Танцы |
22 554 |
3,74% |
|
CANAL2
|
26.10.2014 |
Moldova are talent |
21 906 |
3,63% |
19.10.2014 |
Reporter |
10 924 |
1,81% |
|
19.10.2014 |
Zoo show |
10 551 |
1,75% |
|
RUTV Moldova
|
14.10.2014 |
Музыка |
8 128 |
1,35% |
14.10.2014 |
Золотой фонд Ru.Tv |
7 244 |
1,20% |
|
14.10.2014 |
Стол заказов |
4 729 |
0,78% |
|
Publika TV
|
08.10.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
12 244 |
2,03% |
05.10.2014 |
Фактор власти |
11 120 |
1,84% |
|
14.10.2014 |
Publika 11:00 |
8 939 |
1,48% |
|
RTR Moldova
|
12.10.2014 |
Вести. Недели |
49 390 |
8,19% |
28.10.2014 |
Аромат шиповника т/с |
48 811 |
8,10% |
|
16.10.2014 |
Узнай меня, если сможешь т/с |
47 217 |
7,83% |
|
SET Sony
|
13.10.2014 |
Их перепутали в роддоме т/с |
12 886 |
2,14% |
15.10.2014 |
Список клиентов т/с |
11 837 |
1,96% |
|
14.10.2014 |
Правила моей кухни |
11 500 |
1,91% |
|
CANAL3 |
01.10.2014 |
Новости Canal 3 |
13 611 |
2,26% |
27.10.2014 |
След т/с |
10 947 |
1,82% |
|
08.10.2014 |
Unitatea de garda |
10 362 |
1,72% |
|
Acasa |
15.10.2014 |
Muzica de acasa |
2 743 |
0,46% |
15.10.2014 |
O seara perfecta |
2 743 |
0,46% |
|
08.10.2014 |
Запретная страсть т/с |
2 723 |
0,45% |
|
Realitatea MD |
18.10.2014 |
Oamenii Moldovei |
5 186 |
0,86% |
18.10.2014 |
Realitatea externa |
5 186 |
0,86% |
|
16.10.2014 |
Новости Realitatea |
5 095 |
0,85% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, octombrie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, octombrie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, octombrie 2014
La fel, în octombrie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, octombrie 2014
(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În octombrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, octombrie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din septembrie 2014.
