46% dintre utilizatorii de internet din Republica Moldova locuiesc in Chisinau

Joi, 06 Noiembrie 2014 14:07

Studiul gemiusAudience realizat de Gemius in parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) din Republica Moldova ofera date cu privire la profilul utilizatorilor de internet, frecventa de folosire a internetului si de asemenea creeaza un clasament al celor mai populare website-uri. Conform celor mai recente date ale studiului, exista cateva diferente de folosire a internetului intre utilizatorii din Chisinau si cei din restul regiunilor.

BATI

Datele gemiusAudience arata ca in septembrie 2014, in Republica Moldova, s-au inregistrat in total 1,46 milioane de utilizatori de internet. 45.6% dintre acestia locuiesc in Municipiul Chisinau, unde se impart in procente aproape egale de femei si barbati: 22.58% femei si 23.02% barbati. 12 ore si 47 de minute este timpul mediu petrecut pe internet intr-o luna de un utilizator, iar md.mail.ru, reteaua de socializare Odnoklassniki.md si website-ul de anunturi 999.md sunt cele mai populare website-uri in randul internautilor din capitala. In ceea ce priveste distributia pe varste, tinerii sunt cei mai activi, mai mult de 28% dintre utilizatori avand varsta cuprinsa intre 20 si 39 de ani.

Doar 18.3% dintre utilizatorii de internet ai Republicii Moldova provin din Regiunea Nord (care cuprinde Municipiul Bălţi, raioanele Briceni, Donduşeni, Drochia, Edineţ, Făleşti, Floreşti, Glodeni, Ocniţa, Rîşcani, Sîngerei, Soroca). Aici, distributia pe sexe se face la fel ca si in Chisinau, ponderea de utilizatori de 18.3% se imparte in procente aproape egale de femei si barbati: 9.13%, respectiv 9.15%. In topul popularitatii se regasesc tot website-urile md.mail.ru, reteaua de socializare Odnoklassniki.md si website-ul de anunturi 999.md cu un reach de 64%, 61% si respectiv 22% in randul populatiei online din aceasta regiune. Timpul mediu petrecut pe internet de userii din Regiunea Nord este aproape dublu fata de cei din capitala (aproximativ 23 de ore/utilizator/luna).

La fel de mult timp petrec online si cei din regiunea centrala (Raioanele Anenii Noi, Călăraşi, Criuleni, Dubăsari, Hînceşti, Ialoveni, Nisporeni, Orhei, Rezina, Străşeni, Şoldăneşti, Teleneşti, Ungheni), inregistrand o medie de 24 de ore per utilizator/luna. Aici intalnim 23.43% din populatia de internet a Republicii Moldova distribuita pe sexe in 12.5% femei si 11% barbati. Dat fiind faptul ca exista o concentratie mai mare de utilizatoare, topul popularitatii website-urilor se schimba putin, reteaua de socializare Odnoklassniki.md, regasindu-se aici pe primul loc cu un procent de 65% reach.

Trecand mai departe la regiunea de dezvoltare Sud (Raioanele Basarabeasca, Cahul, Cantemir, Căuşeni, Cimişlia, Leova, Ştefan Vodă, Taraclia), aceasta a inregistrat in septembrie 2014 aproximativ 145.000 de utilizatori de internet, care reprezinta 9.92% din intreaga populatie online a Republicii Moldova. Utilizatorii de aici petrec cel mai mult timp pe reteaua de socializare Odnoklassniki.md (in medie 28 de ore si 33 de minute pe luna), prin urmare, nu e nici o surpriza faptul ca acest website se bucura si de cea mai mare acoperire din regiune 63,5%. Spre deosebire de regiunea centrala, aici intalnim putin mai multi utilizatori barbati (5.16%), decat femei (4.76%).

Pentru mai multe date si analize in detaliu, puteti contacta Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ) sau Gemius Research ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ).


Despre studiul gemiusAudience Gemius realizeaza masurarea audientei online in piata din Moldova din februarie 2012. Compania a fost desemnata furnizor al masurarii audientei online oficiale ca urmare a unei decizii luate de BATI (Biroului de Audit al Tirajelor si Internetului). Studiul ales de BATI, gemiusAudience, se desfasoara continuu pe mai mult de 30 de piete din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu, reprezentand principala sursa de informatii privind audienta paginilor de internet. Pentru a oferi cele mai precise si sigure date posibile, serviciul de cercetare combina masurarea centrata pe website cu chestionare afisate pe paginile de internet participante la studiu si cu rezultate ale studiilor offline independente.

Despre BATI Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova (BATI) a fost înfiinţat ca o organizaţie tripartită de către industria de media si publicitate din Moldova, cu obiectivul de a oferi un etalon unic şi credibil pentru vânzarea de publicitate. Obiectivul ulterior al BATI este de a îndeplini rolul unei părți in monitorizarea pentru un comportament media si de publicitate corect.