AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna August 2014

Miercuri, 10 Septembrie 2014 14:30

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna august 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru august 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.


În august, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,04% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,64%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, martie - august 2014, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, august 2014

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, august 2014



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, august 2014, Moldova

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, august 2014, Chișinău



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, august 2014, Moldova



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, august 2014, Chișinău




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele august populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este august mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

31.08.2014

Stiri

222 103

7,01%

31.08.2014

31 August. Ziua Limbii Romane

161 625

5,10%

24.08.2014

Copii 'cuminti' cu vedete parinti. Концерт

126 486

3,99%

Prime

25.08.2014

Primele stiri

334 041

10,55%

26.08.2014

Время

257 206

8,12%

28.08.2014

Пусть говорят

240 738

7,60%

PRO TV

05.08.2014

Новости Pro TV Кишинев

78 228

2,47%

30.08.2014

Fierbinti targ х/ф

42 678

1,35%

15.08.2014

Скорость х/ф

40 130

1,27%

СТС

17.08.2014

Джунгли зовут! В поисках Марсупилами х/ф

74 153

2,34%

21.08.2014

Даешь молодежь! т/с

63 062

1,99%

17.08.2014

Шесть кадров

58 165

1,84%

N4

31.08.2014

Сваты-6 т/с

73 436

2,32%

10.08.2014

Мент в законе-5 т/с

58 838

1,86%

02.08.2014

Мент в законе т/с

52 533

1,66%

TV7 НТВ

04.08.2014

Суд присяжных

130 725

4,13%

02.08.2014

Ты не поверишь!

117 311

3,70%

20.08.2014

Дельта т/с

101 435

3,20%

Ren TV

04.08.2014

Не ври мне

44 448

1,40%

15.08.2014

Новости 24. Молдова

44 207

1,40%

04.08.2014

Семейные драмы д/с

31 622

1,00%

ТНТ Bravo

04.08.2014

Дом-2

80 111

2,53%

29.08.2014

Comedy Баттл. Суперсезон

73 979

2,34%

24.08.2014

Наша Russia т/с

61 643

1,95%

CANAL2

06.08.2014

Обручальное кольцо т/с

118 798

3,75%

03.08.2014

Неравный брак т/с

91 396

2,89%

19.08.2014

Reporter

90 279

2,85%

RUTV Moldova

09.08.2014

Топ Лист

12 774

0,40%

13.08.2014

Пик популярности

12 496

0,39%

28.08.2014

10 супер

12 218

0,39%

Publika TV

08.08.2014

Publika News

48 596

1,53%

23.08.2014

Publika 21:00

42 577

1,34%

08.08.2014

Publika Report

36 621

1,16%

RTR Moldova

17.08.2014

На краю земли т/с

148 288

4,68%

31.08.2014

Царевна Лягушкина х/ф

148 122

4,68%

03.08.2014

Недотрога х/ф

144 243

4,55%

SET Sony

13.08.2014

Простушка

38 818

1,23%

13.08.2014

Нэшвилл т/с

32 417

1,02%

27.08.2014

Части тела т/с

22 593

0,71%

CANAL3

13.08.2014

Понять. Простить

69 505

2,19%

20.08.2014

След т/с

63 846

2,02%

04.08.2014

Новости Canal 3

54 660

1,73%

Acasa

24.08.2014

То, что жизнь у меня украла т/с

34 496

1,09%

24.08.2014

Муз клипы

32 986

1,04%

30.08.2014

Муж напрокат т/c

29 090

0,92%

Realitatea MD

07.08.2014

Stirile Realitatea

25 493

0,80%

07.08.2014

Realitatea externa

20 414

0,64%

07.08.2014

Телемагазин

18 442

0,58%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

27.08.2014

27 August. Ziua Independentei

20 342

3,37%

27.08.2014

Mesager

20 163

3,35%

31.08.2014

Stiri

18 195

3,02%

Prime

29.08.2014

Время

61 995

10,29%

29.08.2014

Primele stiri

59 154

9,81%

28.08.2014

Пусть говорят

51 629

8,57%

PRO TV

22.08.2014

Новости Pro TV Кишинев

32 228

5,35%

14.08.2014

Спорт

10 138

1,68%

22.08.2014

Новости Pro TV

9 906

1,64%

СТС

26.08.2014

Геймеры т/с

20 162

3,35%

23.08.2014

Нереальная история т/с

16 634

2,76%

17.08.2014

Воробышек х/ф

15 947

2,65%

N4

24.08.2014

Сваты-6 т/с

18 768

3,11%

04.08.2014

Ментовские войны-2 т/с

17 367

2,88%

25.08.2014

Reporter de garda

16 139

2,68%

TV7 НТВ

27.08.2014

Сегодня

38 326

6,36%

04.08.2014

Сегодня в Молдове

36 534

6,06%

27.08.2014

Суд присяжных

33 579

5,57%

Ren TV

09.08.2014

Новости 24

15 563

2,58%

09.08.2014

Давайте разберемся

14 116

2,34%

05.08.2014

Вам и не снилось

13 750

2,28%

ТНТ Bravo

29.08.2014

Comedy Баттл. Суперсезон

28 855

4,79%

29.08.2014

Comedy woman

23 784

3,95%

29.08.2014

Дом-2

21 468

3,56%

CANAL2

01.08.2014

Неравный брак т/с

9 457

1,57%

24.08.2014

Телемагазин

9 377

1,56%

06.08.2014

Reporter

8 113

1,35%

RUTV Moldova

14.08.2014

Незабудки

6 679

1,11%

29.08.2014

Концертный зал Ru TV

4 847

0,80%

07.08.2014

Топ Лист

2 835

0,47%

Publika TV

29.08.2014

Publika 19:00

10 624

1,76%

02.08.2014

Publika News

10 313

1,71%

28.08.2014

Publika 18:00

9 201

1,53%

RTR Moldova

17.08.2014

Вести

53 881

8,94%

17.08.2014

На краю земли т/с

44 466

7,38%

03.08.2014

Недотрога х/ф

42 366

7,03%

SET Sony

30.08.2014

Плохая мамочка х/ф

13 794

2,29%

24.08.2014

Долго и счастливо т/с

12 563

2,08%

27.08.2014

Друзья т/с

12 364

2,05%

CANAL3

13.08.2014

След т/с

18 530

3,07%

20.08.2014

Новости Canal 3

17 958

2,98%

04.08.2014

Stirile Canal 3

12 900

2,14%

Acasa

25.08.2014

Муз клипы

5 745

0,95%

25.08.2014

То, что жизнь у меня украла т/с

5 457

0,91%

25.08.2014

Клон т/с

4 843

0,80%

Realitatea MD

12.08.2014

Stirile Realitatea

5 372

0,89%

18.08.2014

Новости Realitatea

5 235

0,87%

17.08.2014

Realitatea defecta

4 801

0,80%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, august 2014





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, august 2014




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, august 2014



La fel, în august 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, august 2014

(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În august, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, august 2014



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din iulie 2014.