AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna August 2014
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna august 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru august 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.
În august, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,04% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,64%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, martie - august 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, august 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, august 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, august 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, august 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, august 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, august 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele august populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este august mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
31.08.2014 |
Stiri |
222 103 |
7,01% |
31.08.2014 |
31 August. Ziua Limbii Romane |
161 625 |
5,10% |
|
24.08.2014 |
Copii 'cuminti' cu vedete parinti. Концерт |
126 486 |
3,99% |
|
Prime |
25.08.2014 |
Primele stiri |
334 041 |
10,55% |
26.08.2014 |
Время |
257 206 |
8,12% |
|
28.08.2014 |
Пусть говорят |
240 738 |
7,60% |
|
PRO TV |
05.08.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
78 228 |
2,47% |
30.08.2014 |
Fierbinti targ х/ф |
42 678 |
1,35% |
|
15.08.2014 |
Скорость х/ф |
40 130 |
1,27% |
|
СТС |
17.08.2014 |
Джунгли зовут! В поисках Марсупилами х/ф |
74 153 |
2,34% |
21.08.2014 |
Даешь молодежь! т/с |
63 062 |
1,99% |
|
17.08.2014 |
Шесть кадров |
58 165 |
1,84% |
|
N4 |
31.08.2014 |
Сваты-6 т/с |
73 436 |
2,32% |
10.08.2014 |
Мент в законе-5 т/с |
58 838 |
1,86% |
|
02.08.2014 |
Мент в законе т/с |
52 533 |
1,66% |
|
TV7 НТВ |
04.08.2014 |
Суд присяжных |
130 725 |
4,13% |
02.08.2014 |
Ты не поверишь! |
117 311 |
3,70% |
|
20.08.2014 |
Дельта т/с |
101 435 |
3,20% |
|
Ren TV |
04.08.2014 |
Не ври мне |
44 448 |
1,40% |
15.08.2014 |
Новости 24. Молдова |
44 207 |
1,40% |
|
04.08.2014 |
Семейные драмы д/с |
31 622 |
1,00% |
|
ТНТ Bravo |
04.08.2014 |
Дом-2 |
80 111 |
2,53% |
29.08.2014 |
Comedy Баттл. Суперсезон |
73 979 |
2,34% |
|
24.08.2014 |
Наша Russia т/с |
61 643 |
1,95% |
|
CANAL2 |
06.08.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
118 798 |
3,75% |
03.08.2014 |
Неравный брак т/с |
91 396 |
2,89% |
|
19.08.2014 |
Reporter |
90 279 |
2,85% |
|
RUTV Moldova |
09.08.2014 |
Топ Лист |
12 774 |
0,40% |
13.08.2014 |
Пик популярности |
12 496 |
0,39% |
|
28.08.2014 |
10 супер |
12 218 |
0,39% |
|
Publika TV |
08.08.2014 |
Publika News |
48 596 |
1,53% |
23.08.2014 |
Publika 21:00 |
42 577 |
1,34% |
|
08.08.2014 |
Publika Report |
36 621 |
1,16% |
|
RTR Moldova |
17.08.2014 |
На краю земли т/с |
148 288 |
4,68% |
31.08.2014 |
Царевна Лягушкина х/ф |
148 122 |
4,68% |
|
03.08.2014 |
Недотрога х/ф |
144 243 |
4,55% |
|
SET Sony |
13.08.2014 |
Простушка |
38 818 |
1,23% |
13.08.2014 |
Нэшвилл т/с |
32 417 |
1,02% |
|
27.08.2014 |
Части тела т/с |
22 593 |
0,71% |
|
CANAL3 |
13.08.2014 |
Понять. Простить |
69 505 |
2,19% |
20.08.2014 |
След т/с |
63 846 |
2,02% |
|
04.08.2014 |
Новости Canal 3 |
54 660 |
1,73% |
|
Acasa |
24.08.2014 |
То, что жизнь у меня украла т/с |
34 496 |
1,09% |
24.08.2014 |
Муз клипы |
32 986 |
1,04% |
|
30.08.2014 |
Муж напрокат т/c |
29 090 |
0,92% |
|
Realitatea MD |
07.08.2014 |
Stirile Realitatea |
25 493 |
0,80% |
07.08.2014 |
Realitatea externa |
20 414 |
0,64% |
|
07.08.2014 |
Телемагазин |
18 442 |
0,58% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
27.08.2014 |
27 August. Ziua Independentei |
20 342 |
3,37% |
27.08.2014 |
Mesager |
20 163 |
3,35% |
|
31.08.2014 |
Stiri |
18 195 |
3,02% |
|
Prime |
29.08.2014 |
Время |
61 995 |
10,29% |
29.08.2014 |
Primele stiri |
59 154 |
9,81% |
|
28.08.2014 |
Пусть говорят |
51 629 |
8,57% |
|
PRO TV |
22.08.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
32 228 |
5,35% |
14.08.2014 |
Спорт |
10 138 |
1,68% |
|
22.08.2014 |
Новости Pro TV |
9 906 |
1,64% |
|
СТС |
26.08.2014 |
Геймеры т/с |
20 162 |
3,35% |
23.08.2014 |
Нереальная история т/с |
16 634 |
2,76% |
|
17.08.2014 |
Воробышек х/ф |
15 947 |
2,65% |
|
N4 |
24.08.2014 |
Сваты-6 т/с |
18 768 |
3,11% |
04.08.2014 |
Ментовские войны-2 т/с |
17 367 |
2,88% |
|
25.08.2014 |
Reporter de garda |
16 139 |
2,68% |
|
TV7 НТВ |
27.08.2014 |
Сегодня |
38 326 |
6,36% |
04.08.2014 |
Сегодня в Молдове |
36 534 |
6,06% |
|
27.08.2014 |
Суд присяжных |
33 579 |
5,57% |
|
Ren TV |
09.08.2014 |
Новости 24 |
15 563 |
2,58% |
09.08.2014 |
Давайте разберемся |
14 116 |
2,34% |
|
05.08.2014 |
Вам и не снилось |
13 750 |
2,28% |
|
ТНТ Bravo |
29.08.2014 |
Comedy Баттл. Суперсезон |
28 855 |
4,79% |
29.08.2014 |
Comedy woman |
23 784 |
3,95% |
|
29.08.2014 |
Дом-2 |
21 468 |
3,56% |
|
CANAL2 |
01.08.2014 |
Неравный брак т/с |
9 457 |
1,57% |
24.08.2014 |
Телемагазин |
9 377 |
1,56% |
|
06.08.2014 |
Reporter |
8 113 |
1,35% |
|
RUTV Moldova |
14.08.2014 |
Незабудки |
6 679 |
1,11% |
29.08.2014 |
Концертный зал Ru TV |
4 847 |
0,80% |
|
07.08.2014 |
Топ Лист |
2 835 |
0,47% |
|
Publika TV |
29.08.2014 |
Publika 19:00 |
10 624 |
1,76% |
02.08.2014 |
Publika News |
10 313 |
1,71% |
|
28.08.2014 |
Publika 18:00 |
9 201 |
1,53% |
|
RTR Moldova |
17.08.2014 |
Вести |
53 881 |
8,94% |
17.08.2014 |
На краю земли т/с |
44 466 |
7,38% |
|
03.08.2014 |
Недотрога х/ф |
42 366 |
7,03% |
|
SET Sony |
30.08.2014 |
Плохая мамочка х/ф |
13 794 |
2,29% |
24.08.2014 |
Долго и счастливо т/с |
12 563 |
2,08% |
|
27.08.2014 |
Друзья т/с |
12 364 |
2,05% |
|
CANAL3 |
13.08.2014 |
След т/с |
18 530 |
3,07% |
20.08.2014 |
Новости Canal 3 |
17 958 |
2,98% |
|
04.08.2014 |
Stirile Canal 3 |
12 900 |
2,14% |
|
Acasa |
25.08.2014 |
Муз клипы |
5 745 |
0,95% |
25.08.2014 |
То, что жизнь у меня украла т/с |
5 457 |
0,91% |
|
25.08.2014 |
Клон т/с |
4 843 |
0,80% |
|
Realitatea MD |
12.08.2014 |
Stirile Realitatea |
5 372 |
0,89% |
18.08.2014 |
Новости Realitatea |
5 235 |
0,87% |
|
17.08.2014 |
Realitatea defecta |
4 801 |
0,80% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, august 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, august 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, august 2014
La fel, în august 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, august 2014
(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În august, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, august 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din iulie 2014.

