În ultimii doi ani, numărul de utilizatori de internet a crescut cu 8% în Moldova

11 Februarie 2015

Studiul gemiusAudience, realizat de Gemius în parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) din Republica Moldova, arată că în decembrie 2014 s-a înregistrat o creștere de 8% a numărului de utilizatori de internet, comparativ cu aceeași lună a anului 2012. De asemenea, au crescut frecvența cumpărăturilor online și numărul celor care se conectează la internet prin intermediul dispozitivelor mobile.

În decembrie 2012, în Republica Moldova populația de internet era de 1,61 milioane de useri. În decembrie 2014, numărul utilizatorilor a atins 1,74 milioane. Dacă în 2012 distribuția pe sexe era aproape egală (femei 50.18% și bărbați 49.82%), acum femeile reprezintă 52.21% din totalul userilor, iar bărbații doar 47.79%. De altfel, cele mai mari creșteri ale populației de internet sunt înregistrate în rândul utilizatoarelor din segmentele de vârstă 15-19 (creștere de 32% față de 2012) și 30-39 (creștere de 21%).

Deși traficul mobil este relativ scăzut în Republica Moldova, în ultimii doi ani, a crescut procentul celor care se conectează la internet de pe smartphone sau tabletă. În 2012, doar 5.86% dintre useri declarau că folosesc tableta pentru navigare pe internet, în schimb, în decembrie 2014 procentul aproape că s-a dublat atingând 10.84%. Situația este similară și în cazul smartphone-urilor: 25.7% dintre utilizatori spuneau că se contectează la internet de pe mobil în 2012 și 30.7% declară acest lucru în decembrie 2014.

Atât în Moldova cât și în regiune, Apple este cel mai popular producător de tablete: în iunie 2014, 64% din afișările de pagină generate de tablete s-au realizat de pe iPads. Apple e lider și pe segmentul de smartphones, înregistrând 32% din afișările de smartphone din iunie 2014. Însă, își pierde treptat poziția de lider în Europa Centrala și de Est, din cauza creșterii în popularitate a dispozitivelor Samsung.

Sursa: gemiusRanking, Raportul „Consumers go mobile”


În ultimii ani, la nivel mondial, comerțul online urmează un trend ascendent, trend la care se aliniază și piața din Republica Moldova. Dacă în 2012, 14.6% dintre internauții moldoveni declarau că fac cumpăraturi online de câteva ori pe an, acum peste 16.7% spun acest lucru. În plus, a scăzut cu 3 procente numărul celor care spun că nu fac deloc cumpărături online.

Datele provin din studiul internațional de măsurare a internetului-gemiusAudience, derulat de Gemius în peste 30 de țări. Scopul acestuia este de a colecta informații despre profilul utilizatorilor de internet și frecvența de utilizare a Internetului. Studiul se desfășoară conform metodologiei hibride Gemius și în concordanță cu prevederile ICC/ESOMAR.

Pentru analize în detaliu, puteți contacta Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ) sau Gemius Research ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ).


Despre studiul gemiusAudience Gemius realizează măsurarea audienței online în piața din Moldova din februarie 2012. Compania a fost desemnată furnizor al măsurării audienței online oficiale ca urmare a unei decizii luate de BATI (Biroului de Audit al Tirajelor și Internetului). Studiul ales de BATI, gemiusAudience, se desfășoară continuu pe mai mult de 30 de piețe din Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu, reprezentând principala sursa de informatți privind audiența paginilor de internet. Pentru a oferi cele mai precise și sigure date posibile, serviciul de cercetare combină măsurarea centrată pe website cu chestionare afișate pe paginile de internet participante la studiu și cu rezultate ale studiilor offline independente.

Despre BATI Asociaţia „Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului” (BATI) este o structură asociativă, necomercială, constituită în 2009 cu scopul de a furniza industriei de publicitate din Moldova indicatori obiectivi şi independenţi asupra performanţelor diverselor canale media, indicatori necesari pentru luarea deciziilor de alocare a bugetelor de reclamă pe o bază profesională. Membri BATI sunt persoane juridice, edituri de presă scrisă și online, agenții şi clienţi de publicitate.

Despre Gemius Gemius este lider în cercetarea online și în consultanță în Europa și Orientul Mijlociu. Originară din Polonia, Gemius s-a extins în regiunea EMEA și momentan operează în 35 de țări. Compania este pionieră în metodologia hibridă pentru măsurarea audienței online, integrând atât panelurile consumatorilor, cât și cercetarea avansată a website-urilor, dându-le agențiilor de media, rezultate de calitate și credibile (gemiusAudience). De asemenea, oferă soluții profesionale de cercetare, servicii analitice și de consultanță, de la studii website-centric și user-centric, la instrumente avansate tehnologic pentru studierea comportamentului utilizatorilor de internet pe anumite website-uri (gemiusPrism). De asemenea, oferă servicii de măsurare a campaniilor publicitare online (gemiusDirectEffect), cât și eficiența acestora (gemiusBrandingEffect). Gemius realizează și proiecte de cercetare cerute de clienți (gemiusAdHoc). Gemius mai oferă soluții de măsurare a comportamentului utilizatorilor care urmăresc conținut video și multimedia online (gemiusStream) și a comportamentului utilizatorilor privind vizualizarea anumitor zone de pe website, zonele acestora de focus și de click (gemiusHeatMap). Mai multe informații găsiți pe: www.gemius.com.

 

Tender: Elaborarea Tutoriale Video și materiale promoționale de tipar

03 Februarie 2015

Organizația IREX Moldova/Programul Novateca anunță concurs pentru selectarea unei echipe de producere ce va elabora o serie de produse media, care au scopul de a facilita înțelegerea conceptului "Biblioteca Modernă" și care vor inspira bibliotecarii să pună în aplicare conceptele în bibliotecile publice din Moldova.

Cerințe:
- 3 tutoriale video, până la 15 min fiecare
- 1 video rezumat al tutorialelor, până la 45 min
- 2 video de motivație, până la 3 min fiecare
- 3 broșuri.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 13 februarie 2015, ora 13:00.
Descarcă tenderul complet pe tender.novateca.md.

 

Re:Animăm Chișinăul! Vezi ce ți-a pregătit Anim’est 2014

22 Octombrie 2014

animest

Anim’est Chișinău te invită să-ți iei doza de animație în perioada 30 octombrie – 2 noiembrie, în cinematograful Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5, unde câteva dintre cele mai așteptate și recente titluri de lungmetraj de animaţie vor fi în premieră pe marele ecran.

Începem cu Minuscule – La Vallée des fourmis perdues / Minuscule: Valea furnicilor, nominalizat la European Animated Feature Film 2014 și cu filmul lui Hayao Miyazaki, The Wind Rises / Se-nalță vântul, pe care-l anunța, toamna precedentă, ca fiind ultimul său lungmetraj de animație. Acesta i-a adus regizorului cel mai important premiu acordat unei animaţii în Japonia - Tokyo Anime Award în 2014, dar și nominalizarea la Oscar şi Globul de Aur.

animest  animest  animest

Anim’est continuă și anul acesta tradiția de a aduce animatori consacrați în programul „Retrospectiva”. Îți vom prezenta filmele lui Jacques-Rémy Girerd, celebrul regizor şi producător francez de filme de animaţie, fondator al legendarului studio de animaţie „Folimage”. Începem retrospectiva cu La Prophétie des grenouilles / Profeția broaștelor, din 2003, care a atras peste un milion de spectatori în Franţa şi aprecierea industriei la nivel internaţional.

Continuăm cu Mia et le Migou / Mia şi Migou (2008), desemnat cel mai bun lungmetraj de animaţie al anului 2009 de către Academia Europeana de Film, şi Tante Hilda! / Tanti Hilda! (2013), selectat anul acesta în competiţia oficială a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin.

Țara invitată din acest an este Germania care vine cu două lungmetraje în secțiunea Minimest și trei programe de scurtmetraje curatoriate de Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart. Vei avea ocazia să-l cunoști la Chișinău, la Muzeul de Artă, când va prezenta programul „Artă, politică și propagandă”, o ilustrare a rolului animației în arta, politica și propaganda Germaniei de Est și de Vest după 1945.

animest animest animest

La Cinema Odeon vedem cele mai bune scurtmetraje ale Competiției internaționale din cadrul Festivalului de Film de Animatie de la Stuttgart 2014 și un Best of al regiunii Baden-Wurttemberg (2012-2014).

În fiecare seară, după proiecții mergem în Re:Animation Hub - Tipografia 5, unde va avea loc AniMusic Night, și unde vom încheia fiecare zi de festival.

Așadar, intră pe animest.md, vezi programul complet al proiecțiilor și asigură-te că prinzi un loc la film cumpărând din timp bilete online prin iTicket.md.

Festivalul internațional de animație Anim'est este organizat de Asociația culturală Este’n’est și ALTFilm.

Persoana de contact:
Dumitru Marian, coordonator Anim’est Chișinău
telefon: 069 380 562
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
www.animest.md


 

HR Portal: De ce trebuie să apelezi la outsourcing?

21 Octombrie 2014

De ce trebuie să apelezi la servicii de outsourcing?
+ Vezi aici 5/cinci beneficii (pentru online)


Zilnic dau peste antreprenori ce mărturisesc că s-au săturat de angajaţi neproductivi şi cu pretenţii de salarii mari, de echipe numeroase, dar care nu îşi îndeplinesc sarcinile, de bani aruncaţi în vânt pe promisiuni. Ce ar fi dacă fiecare dintre ei ar delega toate aceste griji unei firme din exterior, cu un pachet complet de aplicații, sisteme, soluții și oameni dedicați afacerii noastre? Câţi dintre ei ar fi gata să apeleze la outsourcing?

Concept răspândit pe larg în Statele Unite ale Americii şi Europa de Vest, dar prea puţin prezent în spaţiul est-european, delegarea unor sarcini unei persoane sau segment organizaţional din exteriorul companiei propriu-zise (denumită outsourcing sau externalizare), şi-a demonstrat până acum eficienţa în cazul a sute de companii care au economisit bani, timp şi energie în atingerea obiectivelor sale.

Cum se întâmplă? E bine ştiut: tendinţa naturală a oricărui proprietar de afaceri este sporirea profitului său. Pasul unu este creşterea vânzărilor, cel de-al doilea - scăderea cheltuielilor. În ultimul caz, o soluţie testată în timp este identificarea departamentelor care generează profitul în companie, dar şi a celor auxiliare, care, de fapt, consumă banii. Cele din urmă se externalizează. Schema poate fi aplicată pe mai multe segmente: IT, transport, pază, logistică, contabilitate, resurse umane etc.

Chiar dacă multor proprietari externalizarea li se pare “scumpă” la prima vedere, beneficiile nu se lasă aşteptate. Primul efect este chiar invers: prin externalizarea unui segment al afacerii vom economisi mai mult decât dacă vom crea un loc nou de muncă sau un departament complet. Asta pentru că, pe lângă salariul propriu-zis, angajatorul achită întreţinerea locului, logistica, concedialele şi concediile medicale, evenimentele corporative, instruirile de personal etc. Externalizarea ne scapă de aceste bătăi de cap.

Vorbind în termeni concreţi, un simplu calcul în cazul unui specialist intern în resurse umane, spre exemplu, într-o companie cu 30 de angajaţi, cu un salariu net de 4.000 de lei demonstrează că angajatorul economiseşte anual cel puţin 60% din cheltuieli dacă contractează o persoană dinafară.

Un alt beneficiu al externalizării rezidă în soluţiile specializate, complete şi la nivel profesionist. Când contractăm o companie din exterior pentru servicii de resurse umane, câştigăm prin experienţa şi expertiza acesteia. De multe ori, să recunoaştem, unui angajat care îndeplineşte mai multe funcţii, cel mai frecvent partea de resurse umane este delegată contabililor sau officemanagerilor, îi pot scăpa detalii esenţiale. În cazul externalizării, în locul unei persoane beneficiați de serviciile unei echipe întregi, care se află în pas cu orice modificare legislativă, tendinţe şi metodologii ce apar pe piaţă periodic.

Mulţi angajatori ne-au confirmat adesea faptul că pe piaţa muncii e dificil de găsit un specialist în resurse umane cu experienţă şi adevărat guru în domeniu. Externalizarea, în schimb, înseamnă oameni calificaţi şi experimentați, care asigură suport 24/24 şi pot rezolva promt orice situaţie neaşteptată. Mai mult, angajatorul nu va pierde timp şi energie ca să găsească persoana potrivită, să cerşească recomandări, să integreze nou-venitul în echipă, cu riscul de a se dezamăgi la scurt timp.

Zece companii din zece ale căror departamente de resurse umane le-am administrat au trecut cu succes controlul Inspecţiei Muncii, fără obiecţii, amenzi sau alte probleme. Asta pentru că o echipă bună contractată pe outsource duce la creșterea acurateții, productivității și eficienței companiei voastre pe termen lung.

Ce facem cu neîncrederea?
Din păcate, Moldova nu se poate lăuda cu o cultură de consum a serviciilor externalizate de resurse umane. Unul dintre cele mai răspândite motive invocate nouă de antreprenori este lipsa încrederii în cei cu care nu lucrează zilnic cot la cot.

În opinia noastră, soluţia se ascunde în focusarea pe obiective şi rezultatul care trebuie atins în timp util. Angajarea unei persoane care să muncească cât zece, peste program, la contabilitate, resurse umane, secretariat, doar pentru ca să-şi răscumpere salariul de o zi va ştirbi simţitor din calitatea muncii, în timp ce rezultatele calitative vin dintr-o abodare complexă şi sistematizată pe care o poate asigura o companie de outsourcing.

Important e ca, atunci când externalizăm să atragem atenţia la câteva aspecte, inclusiv experienţa companiei pe piaţă şi perioada de când activează, portofoliul clienţilor cu care lucrează; specialiştii pe care îi are în echipă; tehnologia pe care o foloseşte în aşa fel ca să corespundă solicitărilor în termen scurt şi în regim de urgenţă.

Dacă la prima vedere externalizarea unui departament de resurse umane care vă „mănâncă” banii pare nejustificată, pe termen lung ea poate deveni secretul succesului. Identificând o companie HR care îţi înțelege afacerea, are experiență dovedită, este focusată pe rezultate și își prețuiește clientul pe termen lung, veţi atinge obiective măsurabile care se traduc prin câștigarea cotei de piață și creșterea profitabilității.

Cristina Fleștor,
Director ”HR Portal” SRL

 

Re:Animăm Chișinăul! Anim’est revine la sfârșit de octombrie

09 Octombrie 2014

animest

Festivalul internațional Anim’est revine la Chișinău în perioada 30 octombrie – 2 noiembrie, în incinta cinematografului Odeon și Tipografia 5 cu cele mai reușite filme de animație ale anului curent, dar și unele care s-au evidențiat de-a lungul timpului, workshop-uri, Animusic Night 2014, Creepy Animation Night.

A patra ediție a festivalului va începe cu unul dintre filmele nominalizate la European Animated Feature Film 2014, care premiază cele mai mari și reușite realizări din cinematografia europeană. Vorbim despre „Minuscule - The Valley of Lost Ants”, o creație franceză a regizorilor Hélène Giraud și Thomas Szabo.

animest  animest  animest

Un alt moment excepțional din cadrul festivalului, dar și o premieră pentru Moldova, este animația rusească „Ku! Kin-dza-dza”, realizată de regizorul Georgy Danelia. Aceasta este un remake mai puțin întunecat și distopic, dar și mai orientat spre tineri și audiența internațională, al originalului „Kin-dza-dza”, din 1986, lucrarea aceluiași regizor.

animest  animest  animest

Așadar, te invităm să te aprovizionezi la casele cinematografului Odeon, de pe 28 octombrie, sau, începând cu 20 octombrie, de pe iTicket.md, partenerul festivalului în vânzarea de bilete online.

Nu uita! Anim’est îți dă întâlnire pe 30 octombrie, ora 19.00, la cinematograful Odeon unde vom da startul unei noi sesiuni de animație și nebunie.

Festivalul internațional de animație Anim'est este organizat de Asociația culturală Este’n’est și ALTFilm.

Persoana de contact:
Dumitru Marian, coordonator Anim’est Chișinău
telefon: 069 380 562
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
www.animest.md


 

Aplicare deschisă pentru Programul „Femeile în politică”

24 Septembrie 2014

alt

Programul „Femeile în politică” lansează un apel către toate companiile și organizațiile cu experiență relevantă în domeniu, să manifeste interesul de participare în cadrul acestui program.

Scopul apelului este de a crea o listă de companii/organizații, dispuse să participe la construirea și dezvoltarea capacităților femeilor, care doresc să se implice în procesul electoral în funcția de candidați locali sau parlamentari.

Proiectul este implementat de Entitatea Națiunilor Unite pentru egalitate de gen și abilitarea femeilor (UN Women) și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Cei interesați, sunt invitați să expedieze pe e-mailul This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it următoarele formulare completate: Request for Expression of interest, Anexa, plus CV-ul.

Aplicațiile sunt acceptate până la data de 10 octombrie 2014, ora locală 16:30.

Pentru detalii, contactați:
Str. Sfatul Țării, 29, et. 3, of. 301 B,
or. Chișinău, Moldova
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Telefon: 022 83 99 37
www.un.md



Mai gustă o doză de inspirație:

{loadnavigation}

 

Noaptea Reducerilor la Shopping MallDova: -70%

08 Mai 2014
Shopping MallDova

Numai timp de 4 ore! Doar la Shopping MallDova. Reduceri de 70%!

Renovarea garderobei la prețuri tentante, premii de valoare, distracții și multe emoții pozitive – toate aceste vise captivante devin realitate în noaptea de 16 mai.

Doar pe 16 mai, la Shopping MallDova, va avea loc „Noaptea Reducerilor”, ajunsă deja la cea de-a noua ediție. În toate magazinele centrului comercial prețurile vor fi reduse până la 70%. Amosfera va fi creată de invitatul special al serii - DJ Kirpich.

Timp de 4 ore, între orele 20:00 și 00:00, fashioniștii capitalei vor avea ocazia să achiziționeze haine, încălțăminte și accesorii de brand la prețuri reduse până la 70%, dar și să participe și să câștige cadouri la tombole și concursuri.

Participă și câștigă!

Cu siguranță, încă nu vi s-a întâmplat să puteți achiziționa un televizor LED sau o valiză de brand cu doar 250 de lei. Dar la „Noaptea reducerilor” totul este posibil.

Făcând cumpărături în valoare de 250 de lei și participând la tombolă, aveți șansa să câștigați unul din cele 3 televizoare LED Phillips sau una din valizele de călătorie Samsonite. În ajun de vacanță este un cadou mai mult decât binevenit.

Îmbinați shoppingul cu distracția!
Veniți pe 16 mai la Shopping Malldova cu familia și prietenii să descoperiți toate surprizele!
Buna dispoziție și emoțiile pozitive vă sunt garantate!



 

Shopping MallDova: Shopping vesel 31 martie - 1 aprilie

31 Martie 2014
Shopping MallDova

Distracția e în toi la Shopping MallDova!

La Chișinău, pentru iubitorii distracţiei, de 1 aprilie Shopping MallDova a pregătit mai multe surprize care vor amuza vizitatorii.

Shopping MallDova își surprinde din nou vizitatorii. Pe 31 martie și 1 aprilie organizatorii promit să-i rezerveze distracției un loc de cinste.

Atmosfera de sărbătoare va fi întreținută de animatori amuzanți, caricaturiști talentați și mimi haioși.

Amatorii umorului folcloric vor avea parte şi ei de surprize. Păcală și Tândală și-au pregătit deja tolba cu glume și notițe amuzante, care vor fi lipite pe spatele vizitatorilor.

Cei care nu au chef de glume vor fi „sancționați” cu voie bună de către animatorul super haios deghizat în polițist și de soția sa.

Există veselie și în tăcere. Vor demonstra acest fapt câțiva mimi care vor încânta publicul cu farmecul comediei mute. Un punct de atracție va fi și o statuetă vie, lângă care vizitatorii vor avea posibilitatea să facă poze.

La parterul mall-ului, caricaturiștii vor trăi din plin frumusețea acestei zile. Ei vor desena caricaturile doritorilor și-i vor amuza cu talentul lor.

Ziua Umorului se celebrează de la mic la mare. Pentru cei mici Shopping MallDova a invitat câțiva clovni de la circ pentru ca împreună să meşterească figuri în baloane.

La Shopping MallDova 1 aprilie se anunță a fi plin de veselie.



 

Shopping MallDova - Primăvara totul prinde viață

25 Februarie 2014

shopping malldova

La Shopping MallDova, primăvara este întâmpinată cu stil!

Primăvara acesta, la Shopping MallDova, imaginaţia se transformă în daruri preţioase. În cadrul unor ateliere, organizate în zilele de weekend ale lunii martie, copii şi părinţii pot meşteri obiecte şi accesorii hand-made.

Atelierele vor avea următoarele tematici:
1. Mărţişor cu pasăre – broşă;
2. Zâna primăverii cu mărţişori – broşă;
3. Cutie din pâslă şi flori din panglici – pentru mama;
4. Copac de primăvară – decor pentru casă;
5. Inimă – carte pentru mama, ş.a.

În plus, pentru a întâmpina primăvara aşa cum se cuvine, pe 1 martie fiecare vizitator va primi cadou un mărţişor, iar de 8 martie doamnele vor primi câte o floare.

Concepte stilistice moderne, culori puternice, imprimeuri cu atitudine şi croieli ce îmbină motivele ultimelor tendinţe - toate se regăsesc în Spring Collections de la Shopping MallDova.

Spring Collections readuce în prim-plan stilul clasic pentru bărbaţi, cu ţinute în culorile maro şi negru. La Shopping MallDova se regăsesc însă şi articole vestimentare pentru cei mai nonconformişti.

Şi pentru că ne aflăm în apropierea zilei de 8 Martie, la Shopping MallDova pot fi găsite darurile perfecte pentru doamnele dragi.

Primăvara asta, la Shopping MallDova totul prinde viaţă!



 

Lansarea proiectului social: „Laboratorul Darwin”

09 Decembrie 2013

darwin

„Laboratorul Darwin” este prima emisiune on-line din Moldova, care testează cele mai noi gadget-uri și aplicatii, le compară și le analizează, ca să descopere care din ele sunt într-adevăr utile și cum am putea economisi bani în alegerea acestora."

„Laboratorul Darwin” a fost conceput ca un proiect social, pentru educarea și instruirea societății în domeniul tehnologiilor digitale noi. Prin intermediul acestuia, dar și cu ajutorul portalurilor web din Republica Moldova, compania își propune să ajute clienții să își aleagă mai ușor gadget-uri și aplicații pentru smartphone, laptop sau tabletă.

Cea mai mare priză la public a avut propunerea companiei Darwin de a oferi gratis gadget-uri tuturor celor interesați, care vor să facă propriile review-uri. Cele mai obiective analize vor fi premiate.

darwin laborator

Victor Țurcan, prezentator al emisiunii: “În prima ediție am analizat avantajele și dezavantajele celui mai bun smartphone de la Philips - Xenium W6500. Ca să urmeze un episod încă mai interesant, în care am demonstrat publicului cum am putea să procedăm dacă ne pierdem smartphone-ul sau, cineva l-a furat.”

Darwin este o companie nouă pe piața de retail GSM și IT din Moldova, focusată pe smartphone-uri și laptop-uri. Lansată în Martie 2013, deja are o rețea de 14 magazine, deschise în 10 orașe ale Republicii Moldova. Echipa își propune să revoluționeze comerțul electronicelor cu un concept fresh, neobișnuit, emoțional, util și interesant. Darwin este parte a unui holding, în care intră și companiile: Tucano Coffee, Pizza Celentano și Oliva.



 
Pagina 1 din 36