AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna August 2013

Luni, 09 Septembrie 2013 12:30

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna august 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 336 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru august 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV. De pe 5 august, s-a alăturat și postul Amedia (20+ Urban)


În august, indicatoarele de rating au crescut cu 0,29% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,01%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, martie-august 2013, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, august 2013 

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, august 2013 



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, august 2013, Moldova 

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, august 2013, Chișinău 



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, august 2013, Moldova  



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, august 2013, Chișinău 




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).


Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, august 2013 




Față de luna iulie, Efes Vitanta a urcat de pe locul 3 pe locul 1. Unilever și-a păstrat poziția 2. Kraft Foods, Procter&Gamble, Hayat Kimya, Lactalis alba, și Nestle au revenit în top. Orange a coborât de pe locul 1 pe 4. Au părăsit topul Moldtelecom, Dandy, Ursus Breweries, Baltika și Coca-Cola. (Fig. 9):

alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, august 2013



În august 2013, în top a apărut categoria Show culinar. Primele locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile:

alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, august 2013



La fel, în august 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, august 2013 

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În august, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top au apărut sectoarele Materiale de finisare , Medicina și Medicamente:

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, august 2013 



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din iulie 2013.