AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Iulie 2013

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna iulie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 315 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru iulie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV.
În iulie, indicatoarele de rating au crescut cu 0,42% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,13%. (Fig.1).
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, februarie 2012-iulie 2013, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, iulie 2013
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, iulie 2013
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2013, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2013, Chișinău
În iulie, timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2013, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2013, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
În topul cu cel mai mare rating rămâne Prime.
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
28.07.2013 |
Mesager |
140 252 |
4,43% |
21.07.2013 |
Prin istorie-spre victorie |
139 079 |
4,39% |
|
21.07.2013 |
Ring Star |
134 649 |
4,25% |
|
Prime |
31.07.2013 |
Primele stiri |
427 888 |
13,51% |
24.07.2013 |
Выхожу тебя искать-2 т/с |
369 658 |
11,67% |
|
10.07.2013 |
Любовь с оружием т/с |
333 927 |
10,54% |
|
MuzTV |
09.07.2013 |
Top 10 |
12 859 |
0,41% |
04.07.2013 |
Amuzing TV |
9 059 |
0,29% |
|
25.07.2013 |
Pro News |
8 402 |
0,27% |
|
PRO TV |
03.07.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
97 431 |
3,08% |
17.07.2013 |
In Profunzime |
42 721 |
1,35% |
|
30.07.2013 |
Serviti va rog |
36 351 |
1,15% |
|
СТС |
26.07.2013 |
Волки-оборотни х/ф |
68 334 |
2,16% |
23.07.2013 |
Ип Мэн-2 х/ф |
65 603 |
2,07% |
|
13.07.2013 |
Доспехи Бога-2. Операция 'Кондор' х/ф |
61 064 |
1,93% |
|
N4 |
05.07.2013 |
Obiectiv |
63 047 |
1,99% |
09.07.2013 |
Мент в законе-4 т/с |
56 035 |
1,77% |
|
31.07.2013 |
Пятая группа крови т/с |
52 010 |
1,64% |
|
TV7 НТВ |
31.07.2013 |
Суд присяжных |
149 113 |
4,71% |
28.07.2013 |
Возвращение х/ф |
127 630 |
4,03% |
|
10.07.2013 |
Петрович т/с |
121 222 |
3,83% |
|
Ren TV |
31.07.2013 |
Новости 24. Молдова |
49 281 |
1,56% |
26.07.2013 |
Званый ужин |
47 903 |
1,51% |
|
02.07.2013 |
Новости 24 |
41 766 |
1,32% |
|
ТНТ Bravo |
10.07.2013 |
Дом-2 |
68 781 |
2,17% |
14.07.2013 |
Наша Russia т/с |
59 515 |
1,88% |
|
16.07.2013 |
Тринадцатый район х/ф |
56 650 |
1,79% |
|
2Plus |
31.07.2013 |
Джамайка т/с |
147 165 |
4,65% |
16.07.2013 |
Храброе сердце т/с |
128 874 |
4,07% |
|
30.07.2013 |
Маруся т/с |
124 483 |
3,93% |
|
RUTV Moldova |
25.07.2013 |
10 супер |
9 662 |
0,31% |
30.07.2013 |
Музыка |
9 593 |
0,30% |
|
13.07.2013 |
Хип-Хоп чарт |
6 936 |
0,22% |
|
Publika TV |
19.07.2013 |
Publika 23:00 |
71 888 |
2,27% |
10.07.2013 |
Publika 18:00 |
56 644 |
1,79% |
|
01.07.2013 |
Breaking news |
49 394 |
1,56% |
|
RTR Moldova |
21.07.2013 |
Любовь на миллион т/с |
92 676 |
2,93% |
14.07.2013 |
Смеяться разрешается. Юмористический концерт |
65 358 |
2,06% |
|
14.07.2013 |
Агент т/с |
61 079 |
1,93% |
|
SET Sony |
24.07.2013 |
Гранд Отель т/с |
35 001 |
1,10% |
05.07.2013 |
Asculta-ma! |
31 983 |
1,01% |
|
15.07.2013 |
Медиум т/с |
30 488 |
0,96% |
|
CANAL3 |
30.07.2013 |
След т/с |
61 307 |
1,94% |
08.07.2013 |
Stirile Canal 3 |
56 706 |
1,79% |
|
30.07.2013 |
Новости Canal 3 |
47 610 |
1,50% |
|
Acasa |
28.07.2013 |
Как прекрасна любовь т/с |
51 120 |
1,61% |
17.07.2013 |
Регина т/с |
48 567 |
1,53% |
|
16.07.2013 |
Povestiri de noapte |
46 046 |
1,45% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
06.07.2013 |
Mesager |
13 756 |
2,29% |
21.07.2013 |
Новости |
12 590 |
2,09% |
|
06.07.2013 |
Destine de colectie |
9 192 |
1,53% |
|
Prime |
03.07.2013 |
Primele stiri |
65 080 |
10,81% |
04.07.2013 |
Пусть говорят |
62 711 |
10,42% |
|
04.07.2013 |
Время |
53 200 |
8,84% |
|
MuzTV |
02.07.2013 |
Flirtomania |
6 125 |
1,02% |
25.07.2013 |
Топ Наталии Гордиенко |
5 625 |
0,93% |
|
22.07.2013 |
Pro News |
5 594 |
0,93% |
|
PRO TV |
31.07.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
36 669 |
6,09% |
30.07.2013 |
Serviti va rog |
13 742 |
2,28% |
|
17.07.2013 |
In Profunzime |
8 159 |
1,36% |
|
СТС |
06.07.2013 |
Улетное видео по-русски |
22 225 |
3,69% |
09.07.2013 |
Думай как женщина т/с |
22 043 |
3,66% |
|
03.07.2013 |
Шесть кадров |
21 411 |
3,56% |
|
N4 |
03.07.2013 |
Obiectiv |
23 253 |
3,86% |
07.07.2013 |
Чужие тайны т/с |
18 815 |
3,13% |
|
28.07.2013 |
Пятая группа крови т/с |
17 660 |
2,93% |
|
TV7 НТВ |
31.07.2013 |
Береговая охрана т/с |
35 543 |
5,90% |
02.07.2013 |
Сегодня в Молдове |
32 700 |
5,43% |
|
07.07.2013 |
Очная ставка |
30 683 |
5,10% |
|
Ren TV |
31.07.2013 |
Новости 24. Молдова |
25 829 |
4,29% |
30.07.2013 |
Пища богов д/ф |
23 939 |
3,98% |
|
31.07.2013 |
Новости 24 |
20 738 |
3,44% |
|
ТНТ Bravo |
06.07.2013 |
Comedy woman |
25 317 |
4,21% |
16.07.2013 |
Тринадцатый район х/ф |
24 021 |
3,99% |
|
05.07.2013 |
Страна в SHOPe т/с |
23 191 |
3,85% |
|
2Plus |
14.07.2013 |
Zoo show |
19 909 |
3,31% |
12.07.2013 |
Джамайка т/с |
17 305 |
2,87% |
|
14.07.2013 |
Telejurnal |
13 886 |
2,31% |
|
RUTV Moldova |
25.07.2013 |
10 супер |
9 448 |
1,57% |
13.07.2013 |
Хип-Хоп чарт |
6 936 |
1,15% |
|
13.07.2013 |
Топ Лист |
5 255 |
0,87% |
|
Publika TV |
04.07.2013 |
Publika 18:00 |
12 139 |
2,02% |
22.07.2013 |
Политприход с Иваном Святченко |
8 608 |
1,43% |
|
08.07.2013 |
День за Днём |
8 565 |
1,42% |
|
RTR Moldova |
11.07.2013 |
Кордон следователя Савельева т/с |
21 682 |
3,60% |
28.07.2013 |
Смеяться разрешается. Юмористический концерт |
21 461 |
3,57% |
|
27.07.2013 |
Субботний вечер. Концерт |
19 185 |
3,19% |
|
SET Sony |
06.07.2013 |
Друзья т/с |
9 292 |
1,54% |
05.07.2013 |
Уилл и Грейс т/с |
7 793 |
1,29% |
|
17.07.2013 |
Простушка |
6 590 |
1,09% |
|
CANAL3 |
31.07.2013 |
Новости Canal 3 |
33 585 |
5,58% |
30.07.2013 |
След т/с |
28 862 |
4,79% |
|
28.07.2013 |
Группа счастья т/с |
14 516 |
2,41% |
|
Acasa |
03.07.2013 |
Между небом и землей т/с |
5 020 |
0,83% |
24.07.2013 |
Cancan.RO |
4 735 |
0,79% |
|
30.07.2013 |
Ева Луна т/с |
3 610 |
0,60% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, iulie 2013
Față de luna iunie, în iulie nu au intrat în top: Nestle, Львовская пивоварня, Kraft Foods. În schimb, în top au apărut Ursus Breweries, Unilever, Балтика. Moldcell Și Orange și-au păstrat locurile de top. Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie (Fig. 9):
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, iulie 2013
În iulie 2013, primele patru locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile:
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, iulie 2013
La fel, în iulie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, iulie 2013
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În iulie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12):
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, iulie 2013
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din iunie 2013.