AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Iulie 2013

Luni, 12 August 2013 11:18

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna iulie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 315 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.

Televiziune
Pentru iulie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV.

În iulie, indicatoarele de rating au crescut cu 0,42% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,13%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, februarie 2012-iulie 2013, Moldova


După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, iulie 2013 

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, iulie 2013 


Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2013, Moldova 

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2013, Chișinău 

În iulie, timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2013, Moldova  



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2013, Chișinău 


În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).

În topul cu cel mai mare rating rămâne Prime.

Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

28.07.2013

Mesager

140 252

4,43%

21.07.2013

Prin istorie-spre victorie

139 079

4,39%

21.07.2013

Ring Star

134 649

4,25%

Prime

31.07.2013

Primele stiri

427 888

13,51%

24.07.2013

Выхожу тебя искать-2 т/с

369 658

11,67%

10.07.2013

Любовь с оружием т/с

333 927

10,54%

MuzTV

09.07.2013

Top 10

12 859

0,41%

04.07.2013

Amuzing TV

9 059

0,29%

25.07.2013

Pro News

8 402

0,27%

PRO TV

03.07.2013

Новости Pro TV Кишинев

97 431

3,08%

17.07.2013

In Profunzime

42 721

1,35%

30.07.2013

Serviti va rog

36 351

1,15%

СТС

26.07.2013

Волки-оборотни х/ф

68 334

2,16%

23.07.2013

Ип Мэн-2 х/ф

65 603

2,07%

13.07.2013

Доспехи Бога-2. Операция 'Кондор' х/ф

61 064

1,93%

N4

05.07.2013

Obiectiv

63 047

1,99%

09.07.2013

Мент в законе-4 т/с

56 035

1,77%

31.07.2013

Пятая группа крови т/с

52 010

1,64%

TV7 НТВ

31.07.2013

Суд присяжных

149 113

4,71%

28.07.2013

Возвращение х/ф

127 630

4,03%

10.07.2013

Петрович т/с

121 222

3,83%

Ren TV

31.07.2013

Новости 24. Молдова

49 281

1,56%

26.07.2013

Званый ужин

47 903

1,51%

02.07.2013

Новости 24

41 766

1,32%

ТНТ Bravo

10.07.2013

Дом-2

68 781

2,17%

14.07.2013

Наша Russia т/с

59 515

1,88%

16.07.2013

Тринадцатый район х/ф

56 650

1,79%

2Plus

31.07.2013

Джамайка т/с

147 165

4,65%

16.07.2013

Храброе сердце т/с

128 874

4,07%

30.07.2013

Маруся т/с

124 483

3,93%

RUTV Moldova

25.07.2013

10 супер

9 662

0,31%

30.07.2013

Музыка

9 593

0,30%

13.07.2013

Хип-Хоп чарт

6 936

0,22%

Publika TV

19.07.2013

Publika 23:00

71 888

2,27%

10.07.2013

Publika 18:00

56 644

1,79%

01.07.2013

Breaking news

49 394

1,56%

RTR Moldova

21.07.2013

Любовь на миллион т/с

92 676

2,93%

14.07.2013

Смеяться разрешается. Юмористический концерт

65 358

2,06%

14.07.2013

Агент т/с

61 079

1,93%

SET Sony

24.07.2013

Гранд Отель т/с

35 001

1,10%

05.07.2013

Asculta-ma!

31 983

1,01%

15.07.2013

Медиум т/с

30 488

0,96%

CANAL3

30.07.2013

След т/с

61 307

1,94%

08.07.2013

Stirile Canal 3

56 706

1,79%

30.07.2013

Новости Canal 3

47 610

1,50%

Acasa

28.07.2013

Как прекрасна любовь т/с

51 120

1,61%

17.07.2013

Регина т/с

48 567

1,53%

16.07.2013

Povestiri de noapte

46 046

1,45%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

06.07.2013

Mesager

13 756

2,29%

21.07.2013

Новости

12 590

2,09%

06.07.2013

Destine de colectie

9 192

1,53%

Prime

03.07.2013

Primele stiri

65 080

10,81%

04.07.2013

Пусть говорят

62 711

10,42%

04.07.2013

Время

53 200

8,84%

MuzTV

02.07.2013

Flirtomania

6 125

1,02%

25.07.2013

Топ Наталии Гордиенко

5 625

0,93%

22.07.2013

Pro News

5 594

0,93%

PRO TV

31.07.2013

Новости Pro TV Кишинев

36 669

6,09%

30.07.2013

Serviti va rog

13 742

2,28%

17.07.2013

In Profunzime

8 159

1,36%

СТС

06.07.2013

Улетное видео по-русски

22 225

3,69%

09.07.2013

Думай как женщина т/с

22 043

3,66%

03.07.2013

Шесть кадров

21 411

3,56%

N4

03.07.2013

Obiectiv

23 253

3,86%

07.07.2013

Чужие тайны т/с

18 815

3,13%

28.07.2013

Пятая группа крови т/с

17 660

2,93%

TV7 НТВ

31.07.2013

Береговая охрана т/с

35 543

5,90%

02.07.2013

Сегодня в Молдове

32 700

5,43%

07.07.2013

Очная ставка

30 683

5,10%

Ren TV

31.07.2013

Новости 24. Молдова

25 829

4,29%

30.07.2013

Пища богов д/ф

23 939

3,98%

31.07.2013

Новости 24

20 738

3,44%

ТНТ Bravo

06.07.2013

Comedy woman

25 317

4,21%

16.07.2013

Тринадцатый район х/ф

24 021

3,99%

05.07.2013

Страна в SHOPe т/с

23 191

3,85%

2Plus

14.07.2013

Zoo show

19 909

3,31%

12.07.2013

Джамайка т/с

17 305

2,87%

14.07.2013

Telejurnal

13 886

2,31%

RUTV Moldova

25.07.2013

10 супер

9 448

1,57%

13.07.2013

Хип-Хоп чарт

6 936

1,15%

13.07.2013

Топ Лист

5 255

0,87%

Publika TV

04.07.2013

Publika 18:00

12 139

2,02%

22.07.2013

Политприход с Иваном Святченко

8 608

1,43%

08.07.2013

День за Днём

8 565

1,42%

RTR Moldova

11.07.2013

Кордон следователя Савельева т/с

21 682

3,60%

28.07.2013

Смеяться разрешается. Юмористический концерт

21 461

3,57%

27.07.2013

Субботний вечер. Концерт

19 185

3,19%

SET Sony

06.07.2013

Друзья т/с

9 292

1,54%

05.07.2013

Уилл и Грейс т/с

7 793

1,29%

17.07.2013

Простушка

6 590

1,09%

CANAL3

31.07.2013

Новости Canal 3

33 585

5,58%

30.07.2013

След т/с

28 862

4,79%

28.07.2013

Группа счастья т/с

14 516

2,41%

Acasa

03.07.2013

Между небом и землей т/с

5 020

0,83%

24.07.2013

Cancan.RO

4 735

0,79%

30.07.2013

Ева Луна т/с

3 610

0,60%


Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, iulie 2013 


Față de luna iunie, în iulie nu au intrat în top: Nestle, Львовская пивоварня, Kraft Foods. În schimb, în top au apărut Ursus Breweries, Unilever, Балтика. Moldcell Și Orange și-au păstrat locurile de top. Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie (Fig. 9):

alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, iulie 2013


În iulie 2013, primele patru locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile:

alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, iulie 2013


La fel, în iulie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, iulie 2013 

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))


Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În iulie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12):

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, iulie 2013 


Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din iunie 2013.

Etichete: