Bannere eficiente: mărimea și locul amplasării. Analiza website-urilor locale

Joi, 22 August 2013 10:33

Toate website-urile comerciale au ca scop monetizarea cât mai optimă a fiecărui pixel. De aceea, azi vorbim despre mărimea bannerelor web și locul amplasării pe website, astfel încât să fie de folos, atât pentru advertiser, cât și pentru utilizator.

În primul rând, atragem atenție la mărimea bannerelor. În urma unor studii, organizația oficială IAB a elaborat mărimi standard pentru bannere, care, după părerea lor, sunt cele mai eficiente:

alt


Bannerele de mărimile 336x280, 300x250, 728x90 și 160x600 înregistrează cel mai înalt CTR (click-through rate). Deși studiile arată că bannerul de 300x250 e mai atrăgător, mult depinde și de construcția website-ului. De multe ori, bannerele de 728x90 pot să ajungă pe primul loc după clickuri și conversie. Bannerele de 300x250 sunt unicile care sunt bune pentru reclame cu text, imagini sau pentru versiunea mobilă.

În aprilie 2013, Google a anunțat un banner nou – Super Leaderboard de mărimea 970x90. Această opțiune este orientată spre cei cu ecrane largi, pentru un impact vizual mai mare.

În al doilea rând, vorbim de amplasare. Bannerele de sus și cele din dreapta sunt cele mai clickuite, după cum arată harta temperaturii:

alt


Deși multe website-uri urmăresc să profite cât mai mult de spațiu, prea multe bannere pot face rău. Utilizatorii pot fi confuzi sau frustrați de prea multă publicitate. E mai bine să oferi câteva spații de publicitate bine amplasate și să oferi un preț mai mare, decât să testezi răbdarea utilizatorului și să-l stresezi.

Din cauza numărului mare de bannere, utilizatorul experimentat dezvoltă capacitatea de a nu le atrage atenție și le ignoră parțial sau totalmente. În același context, utilizatorii tind să închidă instinctiv, cât mai rapid, orice rich media banner, deoarece le încurcă să vizualizeze conținutul website-ului.

Pentru a vedea aplicarea în practică ale acestor fapte, am decis să analizăm spațiul publicitar de pe prima pagină a 11 website-uri autohtone, alese conform rankingului de pe Alexa.com.


Website MD
Rank
Global
Rank
Nr de
bannere
Dimensiunile bannerelor Total pixeli
torrentsmd.com 12 27312 4 3 - 240x80
1 - 240x240
115,200
point.md 13 47649 2 1 - 1200x90*
1 - 240x320
184,800
999.md 14 43,168 3 1 - 1000x90*
1 - 240x320
1- 240x213
217,920
protv.md 18 34,883 10

1 - 728x90 +
2 - 120x600 +
2 - 300x250 +
5 - 680x100

699,520
unimedia.md 19 54,083 4 1 - 970x90 +
1 - 160x300
1 - 468x60 +
1 - 250x250 +
225,880
publika.md 20 51,831 7 1 - 728x90 +
1 - 980x50 +
1 - 240x320
2 - 300x250 +
2 - 445x1200
341,320
jurnal.md 55 141,361 4 1 - 960x90*
1 - 960x50*
2 - 129x600
289,200
curs.md 58 274,183 3 1 - 728x90 +
1 - 300x250 +
1 - 468x60 +
168,600
allmoldova.com 82 161,072 10 1 - 1000x35*
1 - 430x110
1 - 330x110
1 - 278x278
4 - 345x80
1 - 180x250
1 - 468x177
434,120
timpul.md 105 137,753 10 1 - 346x76
1 - 300x150
2 - 160x600 +
1 - 160x300
1 - 160x205
2 - 300x250 +
1 - 300x232
1 - 300x117
598,796
kp.md 109 102,832 12 2 - 490x90
1 - 300x400
1 - 420x90
3 - 675x90
1 - 298x106
2 - 300x400
1 - 300x100 +
1 - 300x423
856,738

Notă:
- Nu au fost calculate bannerele rich media și cele de pe fundalul website-ului.
- Bannerele marcate cu * (asterisc) au fost calculate după mărimea însăși a website-ului, deoarece bannerele se măresc în funcție de mărimea ecranului.
- Cele marcate cu + (plus) se supun standardelor IAB.

Conform datelor din tabel, deducem următoarele concluzii:
1. Cele mai multe bannere sunt pe kp.md – în număr de 12, iar cele mai puține le găsim pe point.md – în număr de 2.
2. După suprafața totală în pixeli, pe locul 1 rămâne a fi kp.md, pe al doilea loc – protv.md, iar pe al treilea – timpul.md. Cea mai mică suprafață publicitară o găsim la torrentsmd.com, chiar dacă au 4 bannere.
3. Conform IAB, doar pe curs.md găsim toate bannerele după standardele oficiale. Pe celelalte website-uri găsim bannere standarde și nestandarde. Însă, pe torrentsmd.com, point.md, 999.md, jurnal.md și allmoldova.com nu este nici unul conform mărimilor oficiale.


Pentru un CTR înalt și un succes al campaniei publicitare, Reclame.md recomandă respectarea mărimilor standard ale bannerelor și amplasarea lor după harta temperaturii.

Însă, după cum toate regulile au excepții, puteți să creați propriile reguli. De exemplu, pe website-urile de știri, este binevenită amplasarea bannerelor între articole, nu doar sus sau în dreapta. La fel, dacă ați efectuat studii interne despre navigarea utilizatorilor anume pe website-ul vostru, aveți frâu liber să plasați bannerele acolo unde credeți că e mai eficient.

Urmăriți și următorul articol despre cum să elaborați un web banner eficient.



Mai gustă o doză de inspirație: