Bannere eficiente: mărimea și locul amplasării. Analiza website-urilor locale
Toate website-urile comerciale au ca scop monetizarea cât mai optimă a fiecărui pixel. De aceea, azi vorbim despre mărimea bannerelor web și locul amplasării pe website, astfel încât să fie de folos, atât pentru advertiser, cât și pentru utilizator.
În primul rând, atragem atenție la mărimea bannerelor. În urma unor studii, organizația oficială IAB a elaborat mărimi standard pentru bannere, care, după părerea lor, sunt cele mai eficiente:
Bannerele de mărimile 336x280, 300x250, 728x90 și 160x600 înregistrează cel mai înalt CTR (click-through rate). Deși studiile arată că bannerul de 300x250 e mai atrăgător, mult depinde și de construcția website-ului. De multe ori, bannerele de 728x90 pot să ajungă pe primul loc după clickuri și conversie. Bannerele de 300x250 sunt unicile care sunt bune pentru reclame cu text, imagini sau pentru versiunea mobilă.
În aprilie 2013, Google a anunțat un banner nou – Super Leaderboard de mărimea 970x90. Această opțiune este orientată spre cei cu ecrane largi, pentru un impact vizual mai mare.
În al doilea rând, vorbim de amplasare. Bannerele de sus și cele din dreapta sunt cele mai clickuite, după cum arată harta temperaturii:
Deși multe website-uri urmăresc să profite cât mai mult de spațiu, prea multe bannere pot face rău. Utilizatorii pot fi confuzi sau frustrați de prea multă publicitate. E mai bine să oferi câteva spații de publicitate bine amplasate și să oferi un preț mai mare, decât să testezi răbdarea utilizatorului și să-l stresezi.
Din cauza numărului mare de bannere, utilizatorul experimentat dezvoltă capacitatea de a nu le atrage atenție și le ignoră parțial sau totalmente. În același context, utilizatorii tind să închidă instinctiv, cât mai rapid, orice rich media banner, deoarece le încurcă să vizualizeze conținutul website-ului.
Pentru a vedea aplicarea în practică ale acestor fapte, am decis să analizăm spațiul publicitar de pe prima pagină a 11 website-uri autohtone, alese conform rankingului de pe Alexa.com.
point.md
point.md
protv.md
protv.md
timpul.md
timpul.md
publika.md
publika.md
allmoldova.com
allmoldova.com
jurnal.md
jurnal.md
999.md
999.md
torrentsmd.com
torrentsmd.com
unimedia.md
unimedia.md
curs.md
curs.md
kp.md
kp.md
http://www.reclame.md/index.php?option=com_content&Itemid=181&catid=142&id=13845&lang=en&view=article#sigProGalleriad61cecd155
Website | MD Rank |
Global Rank |
Nr de bannere |
Dimensiunile bannerelor | Total pixeli |
torrentsmd.com | 12 | 27312 | 4 | 3 - 240x80 1 - 240x240 |
115,200 |
point.md | 13 | 47649 | 2 | 1 - 1200x90* 1 - 240x320 |
184,800 |
999.md | 14 | 43,168 | 3 | 1 - 1000x90* 1 - 240x320 1- 240x213 |
217,920 |
protv.md | 18 | 34,883 | 10 | 1 - 728x90 + |
699,520 |
unimedia.md | 19 | 54,083 | 4 | 1 - 970x90 + 1 - 160x300 1 - 468x60 + 1 - 250x250 + |
225,880 |
publika.md | 20 | 51,831 | 7 | 1 - 728x90 + 1 - 980x50 + 1 - 240x320 2 - 300x250 + 2 - 445x1200 |
341,320 |
jurnal.md | 55 | 141,361 | 4 | 1 - 960x90* 1 - 960x50* 2 - 129x600 |
289,200 |
curs.md | 58 | 274,183 | 3 | 1 - 728x90 + 1 - 300x250 + 1 - 468x60 + |
168,600 |
allmoldova.com | 82 | 161,072 | 10 | 1 - 1000x35* 1 - 430x110 1 - 330x110 1 - 278x278 4 - 345x80 1 - 180x250 1 - 468x177 |
434,120 |
timpul.md | 105 | 137,753 | 10 | 1 - 346x76 1 - 300x150 2 - 160x600 + 1 - 160x300 1 - 160x205 2 - 300x250 + 1 - 300x232 1 - 300x117 |
598,796 |
kp.md | 109 | 102,832 | 12 | 2 - 490x90 1 - 300x400 1 - 420x90 3 - 675x90 1 - 298x106 2 - 300x400 1 - 300x100 + 1 - 300x423 |
856,738 |
Notă:
- Nu au fost calculate bannerele rich media și cele de pe fundalul website-ului.
- Bannerele marcate cu * (asterisc) au fost calculate după mărimea însăși a website-ului, deoarece bannerele se măresc în funcție de mărimea ecranului.
- Cele marcate cu + (plus) se supun standardelor IAB.
Conform datelor din tabel, deducem următoarele concluzii:
1. Cele mai multe bannere sunt pe kp.md – în număr de 12, iar cele mai puține le găsim pe point.md – în număr de 2.
2. După suprafața totală în pixeli, pe locul 1 rămâne a fi kp.md, pe al doilea loc – protv.md, iar pe al treilea – timpul.md. Cea mai mică suprafață publicitară o găsim la torrentsmd.com, chiar dacă au 4 bannere.
3. Conform IAB, doar pe curs.md găsim toate bannerele după standardele oficiale. Pe celelalte website-uri găsim bannere standarde și nestandarde. Însă, pe torrentsmd.com, point.md, 999.md, jurnal.md și allmoldova.com nu este nici unul conform mărimilor oficiale.
Pentru un CTR înalt și un succes al campaniei publicitare, Reclame.md recomandă respectarea mărimilor standard ale bannerelor și amplasarea lor după harta temperaturii.
Însă, după cum toate regulile au excepții, puteți să creați propriile reguli. De exemplu, pe website-urile de știri, este binevenită amplasarea bannerelor între articole, nu doar sus sau în dreapta. La fel, dacă ați efectuat studii interne despre navigarea utilizatorilor anume pe website-ul vostru, aveți frâu liber să plasați bannerele acolo unde credeți că e mai eficient.
Urmăriți și următorul articol despre cum să elaborați un web banner eficient.