AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Septembrie 2013
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna septembrie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 340 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru septembrie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.
În septembrie, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,38% în comparație cu luna trecută și reprezintă 13,63%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, aprilie-septembrie 2013, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, septembrie 2013
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, septembrie 2013
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, septembrie 2013, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, septembrie 2013, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, septembrie 2013, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, septembrie 2013, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
În topul cu cel mai mare rating rămâne Prime.
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
15.09.2013 |
Ring Star |
172 170 |
5,44% |
29.09.2013 |
Новости |
144 315 |
4,56% |
|
01.09.2013 |
Tezaur д/ф |
137 718 |
4,35% |
|
Prime |
27.09.2013 |
Поле чудес |
505 048 |
15,94% |
18.09.2013 |
Primele stiri |
503 944 |
15,91% |
|
15.09.2013 |
Sinteza saptamanii |
438 176 |
13,83% |
|
MuzTV |
02.09.2013 |
Музыка |
21 997 |
0,69% |
02.09.2013 |
Pro News |
20 609 |
0,65% |
|
22.09.2013 |
Топ Наталии Гордиенко |
18 215 |
0,57% |
|
PRO TV |
30.09.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
142 776 |
4,51% |
28.09.2013 |
Vocea Romaniei |
85 837 |
2,71% |
|
03.09.2013 |
Спорт |
64 643 |
2,04% |
|
СТС |
05.09.2013 |
Восьмидесятые т/с |
94 696 |
2,99% |
30.09.2013 |
Улетное видео |
69 907 |
2,21% |
|
21.09.2013 |
Свадебное платье |
69 113 |
2,18% |
|
N4 |
01.09.2013 |
Я-телохранитель т/с |
74 356 |
2,35% |
03.09.2013 |
Buna dimineata, noapte! |
71 776 |
2,27% |
|
03.09.2013 |
Obiectiv |
70 536 |
2,23% |
|
TV7 НТВ |
13.09.2013 |
Reporter in misiune |
124 623 |
3,93% |
18.09.2013 |
Суд присяжных |
108 324 |
3,42% |
|
14.09.2013 |
Месть без права передачи х/ф |
101 462 |
3,20% |
|
Ren TV |
20.09.2013 |
Новости 24. Молдова |
56 491 |
1,78% |
20.09.2013 |
Смотреть Всем! |
54 069 |
1,71% |
|
05.09.2013 |
Какие люди! |
41 263 |
1,30% |
|
ТНТ Bravo |
20.09.2013 |
Comedy Баттл. Без границ |
68 352 |
2,16% |
15.09.2013 |
Экстрасенсы ведут расследование |
63 765 |
2,01% |
|
08.09.2013 |
Комеди Клаб |
60 045 |
1,90% |
|
2Plus |
03.09.2013 |
Джамайка т/с |
163 871 |
5,17% |
09.09.2013 |
Маруся т/с |
123 171 |
3,89% |
|
09.09.2013 |
Храброе сердце т/с |
121 497 |
3,84% |
|
RUTV Moldova |
07.09.2013 |
Топ Лист |
15 245 |
0,48% |
21.09.2013 |
10 супер |
11 572 |
0,37% |
|
11.09.2013 |
Новости на RU Tv Moldova |
9 867 |
0,31% |
|
Publika TV |
01.09.2013 |
Publika 19:00 |
53 591 |
1,69% |
05.09.2013 |
Publika 22:00 |
47 279 |
1,49% |
|
10.09.2013 |
Publika 21:00 |
46 347 |
1,46% |
|
RTR Moldova |
28.09.2013 |
Чужая женщина х/ф |
120 637 |
3,81% |
14.09.2013 |
Поговори со мною о любви х/ф |
117 875 |
3,72% |
|
12.09.2013 |
Простая жизнь т/с |
103 119 |
3,26% |
|
SET Sony |
05.09.2013 |
Правила моей кухни |
46 206 |
1,46% |
29.09.2013 |
Моя прекрасная няня т/с |
34 283 |
1,08% |
|
01.09.2013 |
Кейт и Лео х/ф |
30 610 |
0,97% |
|
CANAL3 |
02.09.2013 |
След т/с |
71 279 |
2,25% |
22.09.2013 |
Прощеное воскресенье х/ф |
65 381 |
2,06% |
|
02.09.2013 |
Новости Canal 3 |
60 950 |
1,92% |
|
Acasa |
27.09.2013 |
Непокорное сердце т/с |
47 775 |
1,51% |
04.09.2013 |
Настоящая любовь т/с |
40 039 |
1,26% |
|
08.09.2013 |
Муз клипы |
38 119 |
1,20% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во |
AMR |
Moldova1 |
08.09.2013 |
Господу Богу помолимся. Прямая трансляция из |
20 167 |
3,35% |
04.09.2013 |
Портреты во времени |
16 067 |
2,67% |
|
15.09.2013 |
Новости |
13 822 |
2,30% |
|
Prime |
18.09.2013 |
Пусть говорят |
82 314 |
13,67% |
18.09.2013 |
Primele stiri |
81 800 |
13,59% |
|
27.09.2013 |
Давай поженимся |
62 996 |
10,46% |
|
MuzTV |
16.09.2013 |
Top 10 |
6 489 |
1,08% |
04.09.2013 |
Pro News |
5 841 |
0,97% |
|
04.09.2013 |
Flirtomania |
4 395 |
0,73% |
|
PRO TV |
17.09.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
26 133 |
4,34% |
03.09.2013 |
Спорт |
17 453 |
2,90% |
|
02.09.2013 |
In Profunzime |
15 537 |
2,58% |
|
СТС |
05.09.2013 |
Восьмидесятые т/с |
24 016 |
3,99% |
05.09.2013 |
Дневник доктора Зайцевой т/с |
23 214 |
3,86% |
|
21.09.2013 |
Свадебное платье |
21 869 |
3,63% |
|
N4 |
17.09.2013 |
Obiectiv |
20 198 |
3,36% |
25.09.2013 |
Ментовские войны-7 т/с |
19 874 |
3,30% |
|
26.09.2013 |
Сваты-6 т/с |
19 821 |
3,29% |
|
TV7 НТВ |
23.09.2013 |
Говорим и показываем с Леонидом Закошанским |
32 564 |
5,41% |
03.09.2013 |
Икорный барон т/с |
29 814 |
4,95% |
|
20.09.2013 |
Следствие вели... |
29 779 |
4,95% |
|
Ren TV |
16.09.2013 |
Военная тайна |
21 824 |
3,63% |
20.09.2013 |
Новости 24. Молдова |
21 313 |
3,54% |
|
20.09.2013 |
Секретные территории |
18 460 |
3,07% |
|
ТНТ Bravo |
01.09.2013 |
Comedy exclusive |
24 311 |
4,04% |
29.09.2013 |
Stand Up. Brand new show |
23 807 |
3,95% |
|
29.09.2013 |
Битва экстрасенсов |
23 174 |
3,85% |
|
2Plus |
05.09.2013 |
Джамайка т/с |
23 770 |
3,95% |
19.09.2013 |
Reporter |
10 806 |
1,80% |
|
29.09.2013 |
DA sau NU |
9 626 |
1,60% |
|
RUTV Moldova |
27.09.2013 |
Музыка |
6 007 |
1,00% |
11.09.2013 |
Новости на RU Tv Moldova |
5 767 |
0,96% |
|
30.09.2013 |
Хип-Хоп чарт |
5 731 |
0,95% |
|
Publika TV |
11.09.2013 |
Publika 18:00 |
10 995 |
1,83% |
19.09.2013 |
Политприход с Иваном Святченко |
10 650 |
1,77% |
|
27.09.2013 |
День за Днём |
10 528 |
1,75% |
|
RTR Moldova |
29.09.2013 |
Родная кровиночка х/ф |
33 853 |
5,62% |
11.09.2013 |
Простая жизнь т/с |
32 440 |
5,39% |
|
28.09.2013 |
Чужая женщина х/ф |
30 761 |
5,11% |
|
SET Sony |
02.09.2013 |
Правила моей кухни |
12 234 |
2,03% |
01.09.2013 |
Про Адама х/ф |
11 187 |
1,86% |
|
27.09.2013 |
Шоколад х/ф |
10 852 |
1,80% |
|
CANAL3 |
11.09.2013 |
След т/с |
26 067 |
4,33% |
05.09.2013 |
Новости Canal 3 |
24 789 |
4,12% |
|
01.09.2013 |
Zoo show |
19 296 |
3,21% |
|
Acasa |
02.09.2013 |
Povestiri de noapte |
3 733 |
0,62% |
27.09.2013 |
O seara perfecta |
2 816 |
0,47% |
|
27.09.2013 |
Телемагазин |
2 603 |
0,43% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, septembrie 2013
În comparație cu luna august, Reckitt Benckiser a trecut de pe locul 5 pe locul 1. Unilever a coborât de pe poziția 2 pe 7, iar Nestle s-a ridicat de pe 10 pe 6. Au dispărut din top Lactalis-Alba, Hayat Kimya, Procter&Gamble, Moldcell, Efes Vitanta. Au apărut în top Gefest, Baltika, Rusnac, Berlin-Chemie și Львовская пивоварня. (Fig. 9):

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, septembrie 2013
În august 2013, în top a apărut categoria Show culinar, care s-a menținut și în septembrie. Primele locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile:
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, septembrie 2013
La fel, în septembrie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, septembrie 2013
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În septembrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top au apărut sectoarele Materiale de finisare , Medicina și Medicamente:
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, septembrie 2013
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din august 2013.
