Câștigătorii Grand Prix-urilor de la Cannes Lions 2013

Luni, 24 Iunie 2013 15:14

S-a încheiat a 60-a ediție a Festivalul Cannes Lions 2013, ce a găzduit pe Riviera Franceză persoane notorii din domeniul publicității, cât și peste 30000 de lucrări înscrise în concurs.

Vă prezentăm campaniile ce au luat Grand Prix-urile la categoriile anunțate. Cele mai multe distincții a luat campania Metro Trains – Dumbs Ways to Die.

Branded Content & Entertainment Lions Grand Prix
Intel + Toshiba
Beauty Inside (Frumusețea din interior)

alt

Beauty Inside reprezintă revitalizarea campaniei Intel Inside, la care s-a alăturat compania Toshiba pentru a promova noul Ultrabook. Personajul principal este Alex, care se trezește în fiecare zi într-un corp nou. Pentru a nota ceea ce se întâmplă cu el, Alex ține un jurnal video pe laptopul său. Dar totul se schimbă când se îndrăgostește de o fată…

Campania a cuprins 6 episoade, la producția cărora au putut participat și fanii de pe Facebook. Deoarece Alex arăta diferit în fiecare zi, oricine îi putea juca rolul. Pentru a atinge cât mai multe țări, spoturile au fost subtitrate în 12 limbi. Rezultate: circa 70 000 000 vizualizări și o creștere a vânzărilor de 360%.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Creative Effectiveness Lions Grand Prix
Heineken
Legendary journey: Justifying a premium the world over

alt

Deși Heineken este prezentă în majoritatea țărilor, imaginea companiei nu este la fel de puternică în toate. Astfel au decis să organizeze a campanie de talie internațională pentru a crește vânzările, menținând prețul premium și transmițând valorile brandului.

Continuând ideea spotului Legendary Date, Heineken a încercat să transforme consumatorii în legende. A fost organizat un maraton de serenade, în care doritorii aveau șansa să invite la o întâlnire o persoană pe care o plăceau. Maratonul a fost transmis live pe internet, timp de 8 ore, la care au participat 50 de cupluri.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Cyber Lions Grand Prix
Oreo
Daily Twist

alt

Cu ocazia aniversării a 100 de ani, Oreo a lansat 100 de printuri 100 de zile la rând. Printurile apăreau în fiecare dimineață, inspirate de evenimentele ce s-au petrecut în timpul acestor 100 ani: aniversarea primului high five, apariția televiziunii colore, invenția yo-yo-ului, lansarea jocului Pac-Man etc., toate fiind reprezentate cu ajutorul biscuiților.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Design Lions Grand Prix
Auchan
The Selfscan Report

alt

Pentru a comunica raportul de sustenabilitate, rețeaua de hipermarketuri Auchan a reușit să-l prezinte într-un mod sustenabil. Din cauză că raportul ar trebui printat pe multe foi de hârtie, a fost printat doar pe o singură foaie: pe bonul de casă. Astfel, scanând codul de bare de pe bon, puteai să accesezi raportul în format digital. Astfel, datorită campaniei, s-a folosit cu 99% mai puțină hârtie, iar raportul a fost citit de mult mai mulți cumpărători.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Direct Lions / PR /Radio Lions Grand Prix
Metro Trains
Dumb Ways to Die (Cele mai prostești moduri de a muri)

alt

Metroul din Australia a dorit să comunice călătorilor, într-un mod distractiv, să fie mai prudenți și să evite accidentele mortale în urma folosirii metroului. Campania a devenit virală pe internet, iar școlile din oraș au printat un manual cu scenele din video pentru a educa elevii. La doar trei luni, numărul accidentelor s-a redus cu 21%.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Film Craft Lions Grand Prix
Channel 4
Meet the Superhumans (Superoamenii)

alt

Postul britanic Channel 4 a avut ca scop promovarea Jocurilor Paralimpice, demostrând că ele nu sunt mai prejos decât cele Olimpice. Pentru prima dată a fost înregistrat un sold-out la bilete, iar transmisiunea în direct a atins cel mai numeros public.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Grand Prix For Good
WWF (Worldwide Fund for Nature)
The Ant Rally (Raliul furnicilor)

alt

WWF a folosit furnicile tăietoare de frunze pentru a le organiza într-un protest împotriva devastării pădurilor tropicale – habitatul lor natural.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Innovation Lions Grand Prix
The Barbarian Group (Software Technology)
Cinder

alt

Platforma de programare Cinder permite crearea unui conținut creativ prin intermediul aceluiași cod în toate sistemele de operare. The Barbarian Group a deschis accesul tuturor celor din domeniu pentru a folosi platforma și de a crea aplicații inedite.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Media Lions Grand Prix
Dela – Companie de asigurări funerare
Why wait until it’s too late? (De ce să așteptăm până e prea târziu?)

alt

De multe ori, spunem cuvinte frumoase despre o persoană doar după ce nu mai este. Compania Dela a oferit olandezilor posibilitatea de a spune cuvinte frumoase persoanelor dragi în timpul vieții, înregistrând cu camere ascunse discursurile emoționante. În urma campaniei, Dela a intrat în top 10 companii de asigurări din Olanda.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Mobile Lions Grand Prix
Smart communication
TXTBKS (Text Books)

alt

Elevii din Filipine sunt nevoiți să ducă cu ei la școală peste 20 de manuale, ceea ce le îngreunează educația. Din cauză că majoritatea familiilor au venit mic, nu-și pot permite să cumpere tablete sau alte gadgeturi electronice, limitându-se doar la telefoane mobile învechite.

Compania Smart a venit cu o soluție inovatoare. Au fost creat cartele SIM, în care a fost stocat tot materialul din manualele elevilor, sub formă de SMS-uri clasice de 160 caractere. Astfel, telefonul a fost transformat într-un e-reader.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Outdoor Lions Grand Prix
IBM
Smart Ideas for Smarter Cities

alt

Compania IBM a creat trei afișe stradale inedite pentru a promova serviciul de Business și IT. Cetățenii au fost încurajați să-și împartă ideile despre un oraș mai inteligent, cu o infrastructură modernă. Mai multe despre campanie citiți în articolul scris anterior pe reclame.md.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Press Lions Grand Prix
Apple
iPad Mini

Pe coperțile din spate ale celor mai vestite reviste americane, compania Apple și-a promovat într-un mod creativ noul iPad Mini. Tableta a fost prezentată în mărimea reală, pe ecranul căreia se afla coperta din față a revistelor. Scopul a fost de a demonstra cititorilor că a citi revista de pe iPad e mai compact și mai comod.

alt


Promo & Activation Lions Grand Prix
Recife Sport Club
Immortal Fans

alt

Sport Clubul Recife este cunoscut datorită celor mai pasionați fani ai fotbalului – de la naștere până la moarte. Strategia a fost ca acești fani să fie transformați în fani nemuritori. Prin urmare, a fost creat un card de donare a organelor dedicat unei echipe de fotbal. Cardul menține vie pasiunea fanilor prin intermediul vieții altor oameni – cei salvați în urma donării organelor. Astfel, donarea de organe în Brazilia a crescut cu 54%, fiind emise peste 51000 de carduri.
You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Accesați cannesslions.com pentru mai multe detalii despre proiectele câștigătoare.



Mai gustă o doză de inspirație: