Ryanair: Cu așa prețuri mici, taci dracului din gură!
Schema clasică:
Cum ne comportăm cu clientul? Clientul are mereu dreptate!
Ce facem când are reclamații? Îi suflăm în borș!
Schema nouă:
Clientul are obiecții? Îi spui: Cu așa prețuri mici, taci dracului din gură! (With prices this cheap, shut de f**k up!)
Faci asta și, culmea, primești Aurul la Clio Awards 2013, la categoria Studenți / Campanie Integrată.
Creație: Miami Ad School Europe, Berlin.
Mesaj: Ryanair e ieftin. Foarte ieftin. Însă, clienții au obiecții față de companie. Păi, cu așa prețuri mici, ei ar trebui să tacă dracului din gură, deoarece cerșetorii nu pot alege.
“Bine ați venit la bordul Ryanair, cea mai populară și ieftină companie avia din Europa. Vă economisim mulți bani, dar acest lucru nu oprește reclamațiile.” - astfel începe spotul video. Echipa creativă de studenți spune că au decis să creeze o campanie sinceră, ce nu trebuie judecată în modul direct. Ei au vrut ca lumea să râdă de felul cum se comportă și să-și dea seama cu adevărat ce reprezintă Ryanair și care este scopul de facto al companiei.




Lucrul studenților este sponsorizat de companii și urmăresc scopul de a obține idei noi, proaspete și creative de la tinerii de astăzi. Deși Ryanair nu va folosi în mod direct acest proiect pilot, campania a devenit virală pe internet. Situația este mai mult decât benefică pentru Ryanair, deoarece reprezintă realitatea. Clienții au uitat care este scopul de bază al serviciilor low-cost, ce urmăresc să reducă cât mai mult costurile zborurilor și să le facă accesibile persoanelor cu venit mai mic.


