În ultimii doi ani, numărul de utilizatori de internet a crescut cu 8% în Moldova
Studiul gemiusAudience, realizat de Gemius în parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) din Republica Moldova, arată că în decembrie 2014 s-a înregistrat o creștere de 8% a numărului de utilizatori de internet, comparativ cu aceeași lună a anului 2012. De asemenea, au crescut frecvența cumpărăturilor online și numărul celor care se conectează la internet prin intermediul dispozitivelor mobile. Sursa: gemiusRanking, Raportul „Consumers go mobile” În ultimii ani, la nivel mondial, comerțul online urmează un trend ascendent, trend la care se aliniază și piața din Republica Moldova. Dacă în 2012, 14.6% dintre internauții moldoveni declarau că fac cumpăraturi online de câteva ori pe an, acum peste 16.7% spun acest lucru. În plus, a scăzut cu 3 procente numărul celor care spun că nu fac deloc cumpărături online. Datele provin din studiul internațional de măsurare a internetului-gemiusAudience, derulat de Gemius în peste 30 de țări. Scopul acestuia este de a colecta informații despre profilul utilizatorilor de internet și frecvența de utilizare a Internetului. Studiul se desfășoară conform metodologiei hibride Gemius și în concordanță cu prevederile ICC/ESOMAR.
În decembrie 2012, în Republica Moldova populația de internet era de 1,61 milioane de useri. În decembrie 2014, numărul utilizatorilor a atins 1,74 milioane. Dacă în 2012 distribuția pe sexe era aproape egală (femei 50.18% și bărbați 49.82%), acum femeile reprezintă 52.21% din totalul userilor, iar bărbații doar 47.79%. De altfel, cele mai mari creșteri ale populației de internet sunt înregistrate în rândul utilizatoarelor din segmentele de vârstă 15-19 (creștere de 32% față de 2012) și 30-39 (creștere de 21%).
Deși traficul mobil este relativ scăzut în Republica Moldova, în ultimii doi ani, a crescut procentul celor care se conectează la internet de pe smartphone sau tabletă. În 2012, doar 5.86% dintre useri declarau că folosesc tableta pentru navigare pe internet, în schimb, în decembrie 2014 procentul aproape că s-a dublat atingând 10.84%. Situația este similară și în cazul smartphone-urilor: 25.7% dintre utilizatori spuneau că se contectează la internet de pe mobil în 2012 și 30.7% declară acest lucru în decembrie 2014.
Atât în Moldova cât și în regiune, Apple este cel mai popular producător de tablete: în iunie 2014, 64% din afișările de pagină generate de tablete s-au realizat de pe iPads. Apple e lider și pe segmentul de smartphones, înregistrând 32% din afișările de smartphone din iunie 2014. Însă, își pierde treptat poziția de lider în Europa Centrala și de Est, din cauza creșterii în popularitate a dispozitivelor Samsung.
Pentru analize în detaliu, puteți contacta Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) (
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
) sau Gemius Research (
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
).
Despre studiul gemiusAudience Gemius realizează măsurarea audienței online în piața din Moldova din februarie 2012. Compania a fost desemnată furnizor al măsurării audienței online oficiale ca urmare a unei decizii luate de BATI (Biroului de Audit al Tirajelor și Internetului). Studiul ales de BATI, gemiusAudience, se desfășoară continuu pe mai mult de 30 de piețe din Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu, reprezentând principala sursa de informatți privind audiența paginilor de internet. Pentru a oferi cele mai precise și sigure date posibile, serviciul de cercetare combină măsurarea centrată pe website cu chestionare afișate pe paginile de internet participante la studiu și cu rezultate ale studiilor offline independente.
Despre BATI Asociaţia „Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului” (BATI) este o structură asociativă, necomercială, constituită în 2009 cu scopul de a furniza industriei de publicitate din Moldova indicatori obiectivi şi independenţi asupra performanţelor diverselor canale media, indicatori necesari pentru luarea deciziilor de alocare a bugetelor de reclamă pe o bază profesională. Membri BATI sunt persoane juridice, edituri de presă scrisă și online, agenții şi clienţi de publicitate.
Despre Gemius Gemius este lider în cercetarea online și în consultanță în Europa și Orientul Mijlociu. Originară din Polonia, Gemius s-a extins în regiunea EMEA și momentan operează în 35 de țări. Compania este pionieră în metodologia hibridă pentru măsurarea audienței online, integrând atât panelurile consumatorilor, cât și cercetarea avansată a website-urilor, dându-le agențiilor de media, rezultate de calitate și credibile (gemiusAudience). De asemenea, oferă soluții profesionale de cercetare, servicii analitice și de consultanță, de la studii website-centric și user-centric, la instrumente avansate tehnologic pentru studierea comportamentului utilizatorilor de internet pe anumite website-uri (gemiusPrism). De asemenea, oferă servicii de măsurare a campaniilor publicitare online (gemiusDirectEffect), cât și eficiența acestora (gemiusBrandingEffect). Gemius realizează și proiecte de cercetare cerute de clienți (gemiusAdHoc). Gemius mai oferă soluții de măsurare a comportamentului utilizatorilor care urmăresc conținut video și multimedia online (gemiusStream) și a comportamentului utilizatorilor privind vizualizarea anumitor zone de pe website, zonele acestora de focus și de click (gemiusHeatMap). Mai multe informații găsiți pe: www.gemius.com.
Tender: Elaborarea Tutoriale Video și materiale promoționale de tipar
Organizația IREX Moldova/Programul Novateca anunță concurs pentru selectarea unei echipe de producere ce va elabora o serie de produse media, care au scopul de a facilita înțelegerea conceptului "Biblioteca Modernă" și care vor inspira bibliotecarii să pună în aplicare conceptele în bibliotecile publice din Moldova.
Cerințe:
- 3 tutoriale video, până la 15 min fiecare
- 1 video rezumat al tutorialelor, până la 45 min
- 2 video de motivație, până la 3 min fiecare
- 3 broșuri.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 13 februarie 2015, ora 13:00.
Descarcă tenderul complet pe tender.novateca.md.
HR Portal: De ce trebuie să apelezi la outsourcing?
De ce trebuie să apelezi la servicii de outsourcing?
+ Vezi aici 5/cinci beneficii (pentru online)
Zilnic dau peste antreprenori ce mărturisesc că s-au săturat de angajaţi neproductivi şi cu pretenţii de salarii mari, de echipe numeroase, dar care nu îşi îndeplinesc sarcinile, de bani aruncaţi în vânt pe promisiuni. Ce ar fi dacă fiecare dintre ei ar delega toate aceste griji unei firme din exterior, cu un pachet complet de aplicații, sisteme, soluții și oameni dedicați afacerii noastre? Câţi dintre ei ar fi gata să apeleze la outsourcing?
Concept răspândit pe larg în Statele Unite ale Americii şi Europa de Vest, dar prea puţin prezent în spaţiul est-european, delegarea unor sarcini unei persoane sau segment organizaţional din exteriorul companiei propriu-zise (denumită outsourcing sau externalizare), şi-a demonstrat până acum eficienţa în cazul a sute de companii care au economisit bani, timp şi energie în atingerea obiectivelor sale.
Cum se întâmplă? E bine ştiut: tendinţa naturală a oricărui proprietar de afaceri este sporirea profitului său. Pasul unu este creşterea vânzărilor, cel de-al doilea - scăderea cheltuielilor. În ultimul caz, o soluţie testată în timp este identificarea departamentelor care generează profitul în companie, dar şi a celor auxiliare, care, de fapt, consumă banii. Cele din urmă se externalizează. Schema poate fi aplicată pe mai multe segmente: IT, transport, pază, logistică, contabilitate, resurse umane etc.
Chiar dacă multor proprietari externalizarea li se pare “scumpă” la prima vedere, beneficiile nu se lasă aşteptate. Primul efect este chiar invers: prin externalizarea unui segment al afacerii vom economisi mai mult decât dacă vom crea un loc nou de muncă sau un departament complet. Asta pentru că, pe lângă salariul propriu-zis, angajatorul achită întreţinerea locului, logistica, concedialele şi concediile medicale, evenimentele corporative, instruirile de personal etc. Externalizarea ne scapă de aceste bătăi de cap.
Vorbind în termeni concreţi, un simplu calcul în cazul unui specialist intern în resurse umane, spre exemplu, într-o companie cu 30 de angajaţi, cu un salariu net de 4.000 de lei demonstrează că angajatorul economiseşte anual cel puţin 60% din cheltuieli dacă contractează o persoană dinafară.
Un alt beneficiu al externalizării rezidă în soluţiile specializate, complete şi la nivel profesionist. Când contractăm o companie din exterior pentru servicii de resurse umane, câştigăm prin experienţa şi expertiza acesteia. De multe ori, să recunoaştem, unui angajat care îndeplineşte mai multe funcţii, cel mai frecvent partea de resurse umane este delegată contabililor sau officemanagerilor, îi pot scăpa detalii esenţiale. În cazul externalizării, în locul unei persoane beneficiați de serviciile unei echipe întregi, care se află în pas cu orice modificare legislativă, tendinţe şi metodologii ce apar pe piaţă periodic.
Mulţi angajatori ne-au confirmat adesea faptul că pe piaţa muncii e dificil de găsit un specialist în resurse umane cu experienţă şi adevărat guru în domeniu. Externalizarea, în schimb, înseamnă oameni calificaţi şi experimentați, care asigură suport 24/24 şi pot rezolva promt orice situaţie neaşteptată. Mai mult, angajatorul nu va pierde timp şi energie ca să găsească persoana potrivită, să cerşească recomandări, să integreze nou-venitul în echipă, cu riscul de a se dezamăgi la scurt timp.
Zece companii din zece ale căror departamente de resurse umane le-am administrat au trecut cu succes controlul Inspecţiei Muncii, fără obiecţii, amenzi sau alte probleme. Asta pentru că o echipă bună contractată pe outsource duce la creșterea acurateții, productivității și eficienței companiei voastre pe termen lung.
Ce facem cu neîncrederea?
Din păcate, Moldova nu se poate lăuda cu o cultură de consum a serviciilor externalizate de resurse umane. Unul dintre cele mai răspândite motive invocate nouă de antreprenori este lipsa încrederii în cei cu care nu lucrează zilnic cot la cot.
În opinia noastră, soluţia se ascunde în focusarea pe obiective şi rezultatul care trebuie atins în timp util. Angajarea unei persoane care să muncească cât zece, peste program, la contabilitate, resurse umane, secretariat, doar pentru ca să-şi răscumpere salariul de o zi va ştirbi simţitor din calitatea muncii, în timp ce rezultatele calitative vin dintr-o abodare complexă şi sistematizată pe care o poate asigura o companie de outsourcing.
Important e ca, atunci când externalizăm să atragem atenţia la câteva aspecte, inclusiv experienţa companiei pe piaţă şi perioada de când activează, portofoliul clienţilor cu care lucrează; specialiştii pe care îi are în echipă; tehnologia pe care o foloseşte în aşa fel ca să corespundă solicitărilor în termen scurt şi în regim de urgenţă.
Dacă la prima vedere externalizarea unui departament de resurse umane care vă „mănâncă” banii pare nejustificată, pe termen lung ea poate deveni secretul succesului. Identificând o companie HR care îţi înțelege afacerea, are experiență dovedită, este focusată pe rezultate și își prețuiește clientul pe termen lung, veţi atinge obiective măsurabile care se traduc prin câștigarea cotei de piață și creșterea profitabilității.
Cristina Fleștor,
Director ”HR Portal” SRL
Aplicare deschisă pentru Programul „Femeile în politică”
Programul „Femeile în politică” lansează un apel către toate companiile și organizațiile cu experiență relevantă în domeniu, să manifeste interesul de participare în cadrul acestui program.
Scopul apelului este de a crea o listă de companii/organizații, dispuse să participe la construirea și dezvoltarea capacităților femeilor, care doresc să se implice în procesul electoral în funcția de candidați locali sau parlamentari.
Proiectul este implementat de Entitatea Națiunilor Unite pentru egalitate de gen și abilitarea femeilor (UN Women) și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).
Cei interesați, sunt invitați să expedieze pe e-mailul
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
următoarele formulare completate: Request for Expression of interest, Anexa, plus CV-ul.
Aplicațiile sunt acceptate până la data de 10 octombrie 2014, ora locală 16:30.
Pentru detalii, contactați:
Str. Sfatul Țării, 29, et. 3, of. 301 B,
or. Chișinău, Moldova
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Telefon: 022 83 99 37
www.un.md
Mai gustă o doză de inspirație:
{loadnavigation}
Tender pentru producerea a 6 spoturi publicitare
CERERE DE OFERTE (CDO)
Data: 17 aprilie 2013
Subiect: Tender pentru producerea a 6 spoturi publicitare de promovare a Centrelor Regionale de Formare și a Bibliotecilor Coordonatoare incluse în rețeaua pilot a programului Novateca.
Stimate/ă Domn/Doamnă,
1.
Vă rugăm să prezentați o ofertă pentru producerea a 6 spoturi de promovarea Centrelor Regionale de Formare și a Bibliotecilor Coordonatoare create în bibliotecile publice din orașele Leova, Ceadîr-Lunga, Taraclia, Drochia, Soroca, Călărași conform criteriilor indicate în Caietul de sarcini.
2. Cerea de oferte prezentă conține următoarele documente și formulare:
-
Caietul de sarcini (Anexa I)
-
Formularul de prezentare a ofertei (Anexa II)
-
Oferta financiară (Anexa III)
3.
Oferta ce conține oferta tehnică și oferta financiară, cu mențiunea „CDO pentru producerea a 6 spoturi publicitare de promovare a Centrelor Regionale de Formare și a Bibliotecilor Coordonatoare” urmează să fie prezentată programului Novateca pînă la data de 30 aprilie 2013, orele 17:00, timpul local.
Ofertele prezentate trebuie să fie atît în formă electronică, cît și pe suport de hîrtie.
a) Documentele pe suport de hîrtie vor fi trimise la următoarea adresă:
Novateca/IREX Moldova
bd.
Ștefan cel Mare, 202, etajul 7,
or. Chișinău, MD-2004
În atenție:Tatiana Rusu, Specialist Comunicare
b) Ofertele în format electronic vor fi trimise la adresa:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
, cc
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
4. Oferta poate fi atît în limba română, cît și în limba engleză.
5. Toate prețurile indicate în oferta financiară trebuie să fie corespunzătoare și indicate în dolari SUA (USD). Prețurile trebuie să indice TVA 0 %.
Persoane de contact: Tatiana Rusu, Specialist Comunicare (
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
) sau
Violeta Bunescu, Coordonator de Program (
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
)
Cu respect,
Evan Tracz
Director de program Novateca
Anexa I
DESCRIEREA LUCRĂRILOR
Novateca
6 spoturi de promovare a bibliotecilor publice
Scop: |
Contractarea unei companii pentru crearea conceptelor și producerea a 6 spoturi publicitare de promovare a Centrelor Regionale de Formare și a Bibliotecilor Coordonatoare create în bibliotecile publice din orașele Leova, Ceadâr-Lunga, Taraclia, Drochia, Soroca și Călărași. Durata maxima a spotului: 30 sec. |
Localitatea: Leova, Ceadâr-Lunga, Taraclia, Drochia, Soroca, Călărași
Perioada: 5 luni (Mai - Septembrie 2013)
1. Informație despre organizație/program
Lucrările se vor efectua sub supravegherea directă a Specialistului Comunicare a Programului Novateca și cu direcționarea și ghidarea procedurală a programuluiNovateca/IREX Moldova.
IREX
IREX este o organizație internațională non profit ce implementează programe de leadership și inovație pentru îmbunătăţirea calităţii învățământului, consolidarea mass media independentă și stimularea dezvoltării societății civile pluraliste. Fiind fondat în 1968, IREX are un portofoliu anual de peste $60 milioane și peste 500 de profesionişti angajaţi în întreaga lume.
Novateca
Novateca este un program pilot care studiază în profunzime modalitățile de facilitare a accesului populației la Internet, prin intermediul reţelei existente de biblioteci publice din Republica Moldova. Programul va fi realizat prin stabilirea parteneriatelor cu un spectru larg de factori interesați de biblioteci, organizarea seminarelor de instruire pentru bibliotecari și dotarea a 68 de biblioteci publice cu calculatoare pentru accesul cetățenilor la Internet.
2. Caietul de sarcini
Obiectivul general al sarcinii:
Programul Novateca va selecta o companie specializată în crearea conceptelor și producerea a 6 spoturi publicitare de promovare a Centrelor Regionale de Formare și a Bibliotecilor Coordonatoare, create în bibliotecile publice din orașele Leova, Ceadîr-Lunga, Taraclia, Drochia, Soroca și Călărași.
Sarcini principale:
Compania selectată va:
- scrie conceptele a 6 spoturi video care să promoveze modernizarea bibliotecilor din regiunile respective și noile servicii oferite de bibliotecă.
- va pregăti storyboard-ul și îl va prezintă pentru aprobare împreună cu scenariul spoturilor.
- va produce imagini video de înaltă calitate, în raioanele indicate mai sus. Materialele video vor include înregistrări ale activităților de bibliotecă, utilizatorii bibliotecilor, peisajul orașului etc.
- va edita materialul video în concordanță cu scenariul aprobat. Primul draft va fi prezentat programului Novateca și va fi editat sub direcția Novateca până la versiunea finală. Versiunea finală va ține cont de audiența cheie, mesajulși stilul stabilit.
- va livra programului Novateca, versiunea finală a spoturilor în format full HD (1920 × 1080) pe CD / DVD-uri. Companieîși asigură efectuarea tuturor vizitelor în localitățile indicate, necesare pentru producția de filme.
- Materialele video vor fi produse în limba română, cu excepția materialului video pentru Ceadîr - Lunga care va fi produs în limba rusă. Toate spoturile vor avea o versiune cu subtitrare în limba engleză.
4. Produse/livrabile și cadrul de timp
Localitate: Leova
Luna: Mai
Produse/livrabile |
Perioada |
Responsabili |
Etapa pre-producere: |
2 zile după selectarea companiei si semnarea contractului |
Compania |
- Scrie și propune spre aprobare scenariul și storyboard-ul. | 1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și aprobă scenariile finale. | 1 săptămână |
Novateca |
Etapa producere: |
3 zile |
Compania |
Etapa post – producere: |
1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și trimite spre aprobare versiunea draft. | 2 zile |
Novateca |
- Prezintă versiunea finală a spotului video. | 3 zile |
Compania /Novateca |
- Transmite spotul în format CD/DVD și web. | 2 zile |
Compania |
Localitate: Taraclia
Luna: Iunie
Produse/livrabile |
Perioada |
Responsabili |
Etapa pre-producere: |
2 zile după selectarea companiei si semnarea contractului |
Compania |
- Scrie și propune spre aprobare scenariul și storyboard-ul. | 1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și aprobă scenariile finale. | 1 săptămână |
Novateca |
Etapa producere: |
3 zile |
Compania |
Etapa post – producere: |
1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și trimite spre aprobare versiunea draft. | 2 zile |
Novateca |
- Prezintă versiunea finală a spotului video. | 3 zile |
Compania /Novateca |
- Transmite spotul în format CD/DVD și web. | 2 zile |
Compania |
Localitate: Drochia
Luna: Iunie
Produse/livrabile |
Perioada |
Responsabili |
Etapa pre-producere: |
2 zile după selectarea companiei si semnarea contractului |
Compania |
- Scrie și propune spre aprobare scenariul și storyboard-ul. | 1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și aprobă scenariile finale. | 1 săptămână |
Novateca |
Etapa producere: |
3 zile |
Compania |
Etapa post – producere: |
1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și trimite spre aprobare versiunea draft. | 2 zile |
Novateca |
- Prezintă versiunea finală a spotului video. | 3 zile |
Compania /Novateca |
- Transmite spotul în format CD/DVD și web. | 2 zile |
Compania |
Localitate: Soroca
Luna: August
Produse/livrabile |
Perioada |
Responsabili |
Etapa pre-producere: |
2 zile după selectarea companiei si semnarea contractului |
Compania |
- Scrie și propune spre aprobare scenariul și storyboard-ul. | 1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și aprobă scenariile finale. | 1 săptămână |
Novateca |
Etapa producere: |
3 zile |
Compania |
Etapa post – producere: |
1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și trimite spre aprobare versiunea draft. | 2 zile |
Novateca |
- Prezintă versiunea finală a spotului video. | 3 zile |
Compania /Novateca |
- Transmite spotul în format CD/DVD și web. | 2 zile |
Compania |
Localitate: Călărași
Luna: Septembrie
Produse/livrabile |
Perioada |
Responsabili |
Etapa pre-producere: |
2 zile după selectarea companiei si semnarea contractului |
Compania |
- Scrie și propune spre aprobare scenariul și storyboard-ul. | 1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și aprobă scenariile finale. | 1 săptămână |
Novateca |
Etapa producere: |
3 zile |
Compania |
Etapa post – producere: |
1 săptămână |
Compania |
- Adaptează și trimite spre aprobare versiunea draf. | 2 zile |
Novateca |
- Prezintă versiuneafinală a spotului video. | 3 zile |
Compania /Novateca |
- Transmite spotul în format CD/DVD și web. | 2 zile |
Compania |
5. Criteriile pentru evaluarea tehnică a ofertei
- Entitate legală înregistrată în conformitate cu cadrul legislativ al Republicii Moldova;
- Cel puțin 5 ani de experiență în producerea materialelor video, cu licență pentru prestarea serviciilor de producere și portofoliu relevant pentru această specificare (cel puţin o mostră).
- Adaptabilitatea la necesitățile domeniului de expertiză al bibliotecilor;
- Abordare interactivă și inovativă;
- Cunoașterea/experiență în domeniul biblioteconomiei este un avantaj;
- Bază tehnică și materială pentru producerea materialelor video.
6. Oferta va include:
Componenta operațională și tehnică a propunerii va conține următoarele documente:
- Profilul companiei și un raport al activității cu lucrări relevante executate în ultimii 3 ani (maximum 3 pagini);
- O copie a Certificatului de Înregistrare a Organizației (de la Camera de Înregistrare sau Ministerul Justiției);
- O copie a Licenței/Certificatului pentru activități de producere a spoturilor video;
- CV-ul coordonatorului echipei;
- CV-ul fiecărui membru al echipei, inclusiv rolurile și sarcinile fiecărui membru;
- Bugetul detaliat pentru producerea spoturilor (prezentat intr-un document separat – Oferta financiară – inclusă mai jos).
Anexa II
FORMULARUL DE PREZENTARE A OFERTEI
Stimat Domn/Doamnă,
După ce am examinat Actele de Solicitare, primirea cărora seconfirmă prin prezentul formular, noi, subsemnații, propunem servicii profesionale de training și consultanță programului Novateca pentru o sumă care se constată în conformitate cu Oferta Financiară anexată la prezenta ofertăși care este parte integrantă a acesteia.
În cazul în care Oferta noastră este acceptată, ne obligăm să începem și să încheiem livrarea tuturor serviciilor specificate în contract conform termenilor stipulați.
Ne obligăm să considerăm această Ofertă validă pentru o perioadă de 60 de zile de la data de deschiderea Ofertelor indicată în Cererea de Oferte, și că ea poate fi acceptată în orice moment înainte de expirarea acestui termen.
Înțelegem că programul Novateca nu este obligat să accepte ofertele pe care le primește.
Data curentă / luna din anul
Semnătura
(În calitate de)
Autorizat pe deplin să semneze Oferta pentru și din numele:
Anexa III
OFERTA FINANCIARĂ
Prestatorul este rugat să prezinte o propunere financiară într-un document separat împreună cu propunerea tehnică.
Toate prețurile/tarifele trebuie să includă TVA 0% (zero procente).*
Oferta financiară trebuie să prezinte costurile detaliate, divizate pe categorii sau grupuri funcționale.
Estimările de costuri rambursabile, cum ar fi cele de călătorie ș.a., trebuie enumerate separat.
În cazul în care serviciile prestatevor necesita echipament, oferta financiară trebuie să prezintesuma atît pentru opțiunea de a achiziționa cît și pentru cea de a închiria echipamentul. Novateca își rezervă dreptul de a alege oricare dintre opțiuni (fie dea închiria, fie de a achiziționa echipamentul prin intermediul Contractant).
Oferta financiară urmează să fie elaborată conform tabelului de mai jos.Tabelul include cheltuieli specifice, care ar pot să nu fie necesare sau aplicabile – aceasta sunt indicate pentru a servi drept exemplu.
* Plata pentru servicii se va efectua în Lei Moldoveneşti conform ratei oficiale de schimb a Băncii Naţionale a Moldovei în ziua calculării plăţii.
Oferta financiară Cerere de Oferte pentru realizarea a 6 spoturi video |
||||
Descrierea activității/Item |
Numărul de angajați |
Tariful pe zi |
Total estimat |
|
1. |
Remunerarea |
|
|
|
|
Remunerarea personalului* (valoare brută) inclusiv: |
|
|
|
1.1 |
Lider de echipă |
|
|
|
1.2 |
Asistent |
|
|
|
1.3 |
Expert în elaborarea modulelor / curriculei |
|
|
|
2. |
Alte cheltuieli |
|
|
|
2.1 |
Transportul spre localitati |
|
|
|
3. |
Cheltuieli de comunicare și altele |
|
|
|
3.1 |
Comunicații |
|
|
|
4. |
Cheltuieli de administrare |
|
|
|
|
Specificați |
|
|
|
|
Sub-total |
|
|
|
*Compania este responsabilă pentru plata tuturor impozitelor.
Descarcă în document Word informația de mai sus: Cerere.{loadnavigation}
Marketing 360 - Cea mai mare conferință de marketing
Conferința este concepută pentru marketing visionaries, oamenii care formează şi dezvoltă marketingul în Republica Moldova. Sunt așteptați deținători de afaceri, top-manageri, șefi de departamente, marketeri, designeri, experți SEO, PRiști și mulți alții.
Sunteți așteptați pe 19 aprilie la LeoGrand Convention Center pentru a discuta pe teme ca marketing intern și cel din companiile internaționale, copywriting, internet marketing, self marketing, e-mail marketing și noile trenduri, marketing pentru start-upuri, marketing fără buget, sfera B2B, segmentul luxury, și altele.
La conferinţă vor veni 14 experţi de top din diferite sectoare ale marketingului. Printre ei se numără:
Igor Mann - expert consacrat în marketing, Rusia
Elina Slobodyanyuk - copywriter, autorul «Настольная книга копирайтера», Ucraina
Alexandru Negrea - Social Media Manager, cel mai renumit blogger din România
Mihail Chernyshev - manager marketing Tele2, professor la British Higher School of Design, Croaţia
Fedor Ovchinnikov - protagonistul cărţii «И ботаники делают бизнес», premiul «Книга Рунета 2012», Rusia.
Pentru mai multe detalii și pentru înregistrare, accesați www.marketing360.md.
Acord Travel - Program Au Pair în Olanda
Dacă ești de sex feminin și cunoști engleza, prin programul Au Pair de la Acord Travel ai posibilitatea de a trăi timp de 10-12 luni în Olanda. Plus la aceasta, vei avea oportunitatea să înveți limba Flamandă, achitate de familia-gazdă. Participantele la program vor îngriji de copiii familiei-gazdă, maxim 30 de ore pe săptămână.
Vei beneficia de:
- Plasare într-o familie verificată meticulos
- Cameră personală și masă completă
- Bani de buzunar în mărime de minim 300 euro lunar
- Cursuri de limba Flamanda plătite de familie
- 2 săptămâni de concediu platit
- Cel puțin 2 zile libere pe săptămână
- Sesiune de orientare la sosire în Olanda.
Costul Programului este de doar 500 lei.
Pentru mai multe detalii accesează site-ul.
{loadnavigation}
Studiul de Măsurare a Traficului și Audienței pe Internet in Moldova
O etapă importantă în dezvoltarea utilizării oricărei media este măsurarea audienței pe care o atinge. Mai mult, măsurarea trebuie făcuta de un organism indepedent pentru o mai bună transparență și recunoaștere în piață. Este un drum parcurs deja de TV și presa scrisă, iar din 2012 e valabil și pentru Internetul din Moldova.
Una din problemele publicității este că are un exces de consum. Pentru a reduce acest exces, clienții de publicitate caută vehiculele media care izolează cât mai bine target-ul unui produs. Studiul de Măsurare a Traficului și Audienței pe Internet (SMTAI) delimitează target-ul fiecărui site și adaugă mult mai multe date despre interesele și obiceiurile acestuia. SMTAI oferă suficiente date pentru a putea realiza planificări complexe, pentru a putea selecționa site-urile în funcție de caracteristicile audienței lor (lucru care aduce valoare adăugată pentru client).
Profesionalizarea procesului de planificare a campaniilor și migrarea bugetelor către site-urile care își dovedesc în mod transparent performanțele – sunt efectele principale ale studiului, care se fac simțite deja.
Stimați publisheri, SMTAI este primul pas important pentru a depăși pragul de 5% (conform AAPM) reprezentat de consumul de media Internet din totalul mixului de media! Pentru a-și crește încasările de publicitate, publisherii trebuie să clădească o relație credibilă cu clienții lor de publicitate. Aceștia doresc să își plaseze publicitatea în produse media care își pot susține declarațiile prin informații verificate, credibile și ușor de înțeles.
Vă invităm să înscrieți site-ul Dumneavoastră în SMTAI! Oferiți clienților plusul siguranței că datele pe care se bazează în procesul de alocare al bugetelor nu sunt manipulate!
Vedeți aici lista site-urilor prezente în studiu.
{loadnavigation}
Acord Travel - Descoperă Australia!
Acord Travel îţi împlineşte visul şi te ajută să descoperi în profunzime Australia. Programul oferă muncă bine plătită în zona rurală, pentru un an.
Joburile sunt în diferite domenii:
- Agricultură (cai, motociclete, tractoare, bovine, oi),
- Hospitality (pub-uri, roadhouses, staţiuni turistice din zona rurală, sejururi agricole pentru turişti),
- Asistenţă medicală (Infermiere în spitale din zona rurală),
- Construcţii (clădirile fermelor, silozuri, grajduri).
Pentru cine este programul?
- Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-30 ani.
- Studenţi sau absolvenţi cu studii în domeniile menționate. Experienţă de muncă nu este obligatorie, însă prezintă un avantaj.
- Tinerii cu o experienţă profesională de minimum 2 ani în domeniul stagierii.
- Cunoaşterea limbii engleze la nivel de comunicare.
- Pentru sfera agrară – abilitatea de a manevra cu echipamentul agricol este un plus.
- Participantul trebuie să fie într-o forma bună şi să nu aibă probleme cu sănătatea.
Înscrierea în program se face pe tot parcursul anului. Dacă ești interesat de program, vino la oficiul de pe str. Bănulescu Bodoni 4, et. 2.
068 421 515
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
Vezi mai multe detalii pe site-ul oficial.
{loadnavigation}
CCI - Concursul Polobocul de Aur 2013
Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova invită producătorii de vin de casă să participe la Concursul organizat anual - "Polobocul de Aur 2013".
Concursul are ca scop de a-i remarca pe cei mai buni producători de vin de casă.
Concursul se desfăşoară în două etape:
- I etapă - nivel raional - până pe 15 martie 2013,
- a II-a etapă - nivel republican - până pe 29 martie 2013.
Învingătorii etapei naționale vor fi premiați în cadrul "Zilei Naţionale a Vinului", în luna octombrie, cu butoaie a câte 120 litri.
Informaţii suplimentare la 022 23 84 10,
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
.
Pentru a afla mai multe detalii, accesați site-ul oficial.
{loadnavigation}