AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Octombrie 2013

Miercuri, 20 Noiembrie 2013 15:17

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna octombrie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 340 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru octombrie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.


În octombrie, indicatoarele de rating au crescut cu 0,62% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,25%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, mai-octombrie 2013, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, octombrie 2013 

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, octombrie 2013 



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, octombrie 2013, Moldova 

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, octombrie 2013, Chișinău 



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, octombrie 2013, Moldova  



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, octombrie 2013, Chișinău 




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).

În topul cu cel mai mare rating rămâne Prime.

Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

06.10.2013

Moldova. Ziua nationala a vinului-2013

250 352

7,90%

14.10.2013

Hramul orasului Chisinau

212 305

6,70%

06.10.2013

Mesager

202 956

6,41%

Prime

25.10.2013

Поле чудес

527 836

16,66%

18.10.2013

Moldova are talent

523 897

16,54%

02.10.2013

Primele stiri

491 187

15,51%

MuzTV

27.10.2013

Муз-ТВ хит

19 847

0,63%

01.10.2013

Amuzing TV

16 444

0,52%

27.10.2013

Flirtomania

15 923

0,50%

PRO TV

21.10.2013

Новости Pro TV Кишинев

170 220

5,37%

26.10.2013

Vocea Romaniei

80 110

2,53%

16.10.2013

Новости Pro TV

48 873

1,54%

СТС

20.10.2013

Fitness Star

71 317

2,25%

26.10.2013

Шесть кадров

71 177

2,25%

23.10.2013

Последний из Магикян т/с

68 089

2,15%

N4

01.10.2013

Сваты-6 т/с

77 800

2,46%

08.10.2013

Сваты-4 т/с

75 872

2,40%

29.10.2013

Гюльчатай т/с

56 897

1,80%

TV7 НТВ

22.10.2013

Сегодня в Молдове

128 194

4,05%

29.10.2013

Пасечник т/с

117 481

3,71%

10.10.2013

Дельта т/с

113 224

3,57%

Ren TV

29.10.2013

Новости 24. Молдова

41 210

1,30%

29.10.2013

Пища богов д/ф

37 044

1,17%

02.10.2013

Нам и не снилось

36 984

1,17%

ТНТ Bravo

27.10.2013

Битва экстрасенсов

81 368

2,57%

19.10.2013

Заложница-2 х/ф

71 935

2,27%

04.10.2013

Comedy Баттл. Без границ

68 596

2,17%

2Plus

30.10.2013

Маруся т/с

129 700

4,09%

21.10.2013

Храброе сердце т/с

107 316

3,39%

13.10.2013

Moldova are talent

99 996

3,16%

RUTV Moldova

20.10.2013

Музыка

14 675

0,46%

10.10.2013

Стол заказов

8 428

0,27%

26.10.2013

Тема

8 390

0,26%

Publika TV

06.10.2013

Publika 09:00

71 645

2,26%

31.10.2013

Политприход с Иваном Святченко

63 627

2,01%

31.10.2013

Publika 18:00

62 173

1,96%

RTR Moldova

13.10.2013

Ожерелье х/ф

114 905

3,63%

06.10.2013

Два мгновения любви х/ф

97 092

3,06%

26.10.2013

Хозяйка большого города х/ф

76 611

2,42%

SET Sony

05.10.2013

Простушка

44 785

1,41%

05.10.2013

Бедная Настя т/с

42 770

1,35%

10.10.2013

Правила моей кухни

34 167

1,08%

CANAL3

24.10.2013

След т/с

74 354

2,35%

23.10.2013

Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид(Испания)-Ювентус(Италия)

71 315

2,25%

22.10.2013

Футбол. ЛЧ. АС Милан (Италия)-ФК Барселона(Испания)

64 030

2,02%

Acasa

17.10.2013

Непокорное сердце т/с

48 049

1,52%

21.10.2013

Ingeri pierduti т/с

44 501

1,40%

21.10.2013

Настоящая любовь т/с

43 904

1,39%

Amedia

24.10.2013

Концерт Натальи Гордиенко

9 406

0,30%

30.10.2013

Хроники сериалов

8 430

0,27%

06.10.2013

Общая терапия т/с

6 462

0,20%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

15.10.2013

Mesager

13 903

2,31%

16.10.2013

Moldova in direct

11 672

1,94%

05.10.2013

Moldova. Ziua nationala a vinului-2013

10 913

1,81%

Prime

31.10.2013

Пусть говорят

84 704

14,07%

25.10.2013

Moldova are talent

83 013

13,79%

30.10.2013

Primele stiri

75 790

12,59%

MuzTV

13.10.2013

Топ Наталии Гордиенко

5 913

0,98%

19.10.2013

Pro News

5 359

0,89%

30.10.2013

Top 10

5 247

0,87%

PRO TV

24.10.2013

Новости Pro TV Кишинев

28 039

4,66%

26.10.2013

Vocea Romaniei

19 230

3,19%

22.10.2013

Master Chef

14 113

2,34%

СТС

30.10.2013

Закрытая школа. Выпускной т/с

22 974

3,82%

08.10.2013

Кто, если не я? т/с

20 370

3,38%

23.10.2013

Ангел или демон т/с

19 173

3,18%

N4

06.10.2013

Дом малютки х/ф

22 753

3,78%

05.10.2013

Москва. Центральный округ т/с

21 745

3,61%

20.10.2013

Москва. Центральный округ-3 т/с

21 266

3,53%

TV7 НТВ

16.10.2013

Говорим и показываем с Леонидом Закошанским

36 030

5,99%

14.10.2013

Сегодня в Молдове

35 348

5,87%

09.10.2013

Дельта т/с

31 108

5,17%

Ren TV

29.10.2013

Новости 24. Молдова

28 194

4,68%

02.10.2013

Нам и не снилось

23 723

3,94%

29.10.2013

Пища богов д/ф

22 929

3,81%

ТНТ Bravo

13.10.2013

Битва экстрасенсов

44 158

7,34%

20.10.2013

Stand Up. Brand new show

30 377

5,05%

20.10.2013

Наша Russia т/с

28 381

4,71%

2Plus

13.10.2013

Moldova are talent

14 496

2,41%

03.10.2013

Маруся т/с

10 805

1,79%

09.10.2013

Telejurnal

7 260

1,21%

RUTV Moldova

05.10.2013

Пик популярности

6 785

1,13%

26.10.2013

Музыка

6 335

1,05%

14.10.2013

Salutari de seara

6 112

1,02%

Publika TV

31.10.2013

Политприход с Иваном Святченко

16 705

2,78%

06.10.2013

Publika 08:00

16 241

2,70%

17.10.2013

Editie speciala

15 673

2,60%

RTR Moldova

06.10.2013

Два мгновения любви х/ф

36 668

6,09%

23.10.2013

Сваты-6 т/с

34 323

5,70%

13.10.2013

Ожерелье х/ф

29 671

4,93%

SET Sony

09.10.2013

Моя прекрасная няня т/с

12 156

2,02%

24.10.2013

Необходимая жестокость т/c

10 649

1,77%

28.10.2013

Правила совместной жизни т/с

10 608

1,76%

CANAL3

02.10.2013

След т/с

23 603

3,92%

04.10.2013

Новости Canal 3

21 838

3,63%

02.10.2013

Футбол. ЛЧ. Манчестер Сити(Англия)-Байерн Мюнхен (Германия)

19 592

3,25%

Acasa

14.10.2013

Другая сторона души т/с

3 608

0,60%

10.10.2013

Ingeri pierduti т/с

2 543

0,42%

17.10.2013

Буря т/с

2 505

0,42%

Amedia

30.10.2013

Тридцатилетние т/с

4 017

0,67%

12.10.2013

Общая терапия т/с

3 801

0,63%

16.10.2013

Жизнь, которой не было т/с

3 144

0,52%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, octombrie 2013 





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, octombrie 2013




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, octombrie 2013



La fel, în octombrie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, octombrie 2013 

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În octombrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top au apărut sectoarele Materiale de finisare , Medicina și Medicamente:

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, octombrie 2013 



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din septembrie 2013.