AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Noiembrie 2013

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna noiembrie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 340 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru noiembrie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.
În noiembrie, indicatoarele de rating au crescut cu 3,29% în comparație cu luna trecută și reprezintă 17,54%. (Fig.1).
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, iunie - noiembrie 2013, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, noiembrie 2013

Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, noiembrie 2013
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, noiembrie 2013, Moldova

Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, noiembrie 2013, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, noiembrie 2013, Moldova

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, noiembrie 2013, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
03.11.2013 |
Mesager |
258 143 |
8,15% |
03.11.2013 |
Zboara anii tineretii. Vladimir Sarbusca la 60 de ani. Концерт |
169 961 |
5,37% |
|
24.11.2013 |
Фольклорное разноцветье |
163 848 |
5,17% |
|
Prime |
22.11.2013 |
Поле чудес |
668 890 |
21,12% |
15.11.2013 |
Moldova are talent |
638 270 |
20,15% |
|
12.11.2013 |
Primele stiri |
535 176 |
16,89% |
|
MuzTV |
24.11.2013 |
Муз-ТВ хит |
30 200 |
0,95% |
23.11.2013 |
Pro News |
23 467 |
0,74% |
|
08.11.2013 |
Мобилизация |
22 301 |
0,70% |
|
PRO TV |
27.11.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
145 440 |
4,59% |
02.11.2013 |
Vocea Romaniei |
80 305 |
2,54% |
|
20.11.2013 |
Serviciul roman de comedie |
62 311 |
1,97% |
|
СТС |
23.11.2013 |
Крокодил Данди в Лос-Анжелесе х/ф |
83 311 |
2,63% |
19.11.2013 |
Молодежка т/с |
81 236 |
2,56% |
|
21.11.2013 |
Ангел или демон т/с |
77 662 |
2,45% |
|
N4 |
17.11.2013 |
Дом с сюрпризом т/с |
87 448 |
2,76% |
22.11.2013 |
Obiectiv |
84 370 |
2,66% |
|
27.11.2013 |
Женщина-зима т/с |
80 222 |
2,53% |
|
TV7 НТВ |
13.11.2013 |
Пасечник т/с |
158 003 |
4,99% |
25.11.2013 |
ППС т/с |
157 152 |
4,96% |
|
04.11.2013 |
Шеф т/с |
148 417 |
4,69% |
|
Ren TV |
19.11.2013 |
Пища богов д/ф |
48 153 |
1,52% |
24.11.2013 |
Знахарь т/с |
48 011 |
1,52% |
|
27.11.2013 |
Новости 24 |
41 968 |
1,32% |
|
ТНТ Bravo |
24.11.2013 |
Битва экстрасенсов |
90 379 |
2,85% |
27.11.2013 |
Дом-2 |
67 429 |
2,13% |
|
20.11.2013 |
Интерны т/с |
60 429 |
1,91% |
|
2Plus |
21.11.2013 |
Маруся т/с |
154 042 |
4,86% |
26.11.2013 |
Храброе сердце т/с |
148 357 |
4,68% |
|
24.11.2013 |
Moldova are talent |
98 237 |
3,10% |
|
RUTV Moldova |
30.11.2013 |
Музыка |
24 506 |
0,77% |
30.11.2013 |
10 супер |
23 315 |
0,74% |
|
24.11.2013 |
Пик популярности |
22 745 |
0,72% |
|
Publika TV |
14.11.2013 |
Publika 18:00 |
67 833 |
2,14% |
16.11.2013 |
Publika 19:00 |
65 483 |
2,07% |
|
03.11.2013 |
Vox Publika |
61 190 |
1,93% |
|
RTR Moldova |
17.11.2013 |
Братья по обмену т/с |
100 339 |
3,17% |
30.11.2013 |
Пока живу, люблю х/ф |
91 773 |
2,90% |
|
23.11.2013 |
На всех широтах т/с |
82 863 |
2,62% |
|
SET Sony |
05.11.2013 |
Необходимая жестокость т/c |
38 662 |
1,22% |
15.11.2013 |
Правила моей кухни |
33 847 |
1,07% |
|
13.11.2013 |
Касл т/с |
32 767 |
1,03% |
|
CANAL3 |
30.11.2013 |
Крутой х/ф |
83 664 |
2,64% |
27.11.2013 |
Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид (Испания)-Галатасарай(Турция) |
66 086 |
2,09% |
|
15.11.2013 |
Новости Canal 3 |
65 492 |
2,07% |
|
Acasa |
11.11.2013 |
Настоящая любовь т/с |
43 427 |
1,37% |
06.11.2013 |
Непокорное сердце т/с |
41 378 |
1,31% |
|
27.11.2013 |
Ingeri pierduti т/с |
35 868 |
1,13% |
|
Amedia |
14.11.2013 |
Мужчина во мне т/с |
18 050 |
0,57% |
17.11.2013 |
Женские мечты о дальних странах т/с |
15 596 |
0,49% |
|
12.11.2013 |
Здесь кто-то есть т/с |
13 275 |
0,42% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
03.11.2013 |
Editie speciala |
16 014 |
2,66% |
28.11.2013 |
Mesager |
14 988 |
2,49% |
|
30.11.2013 |
Parinti si copii |
14 562 |
2,42% |
|
Prime |
07.11.2013 |
Пусть говорят |
92 283 |
15,33% |
29.11.2013 |
Moldova are talent |
88 650 |
14,73% |
|
07.11.2013 |
Primele stiri |
84 644 |
14,06% |
|
MuzTV |
15.11.2013 |
Fresh |
7 301 |
1,21% |
15.11.2013 |
Мобилизация |
4 489 |
0,75% |
|
29.11.2013 |
Flirtomania |
3 857 |
0,64% |
|
PRO TV |
27.11.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
42 486 |
7,06% |
05.11.2013 |
Master Chef |
22 497 |
3,74% |
|
16.11.2013 |
Vocea Romaniei |
17 471 |
2,90% |
|
СТС |
12.11.2013 |
Закрытая школа. Развязка т/с |
27 378 |
4,55% |
02.11.2013 |
Пеликан х/ф |
22 917 |
3,81% |
|
06.11.2013 |
Закрытая школа. Выпускной т/с |
22 644 |
3,76% |
|
N4 |
16.11.2013 |
Еще один шанс х/ф |
24 520 |
4,07% |
17.11.2013 |
Дом с сюрпризом т/с |
24 212 |
4,02% |
|
18.11.2013 |
Проездной билет х/ф |
21 387 |
3,55% |
|
TV7 НТВ |
25.11.2013 |
Politica |
32 176 |
5,35% |
14.11.2013 |
Пасечник т/с |
31 676 |
5,26% |
|
07.11.2013 |
Сегодня в Молдове |
31 176 |
5,18% |
|
Ren TV |
28.11.2013 |
Эликсир молодости д/ф |
29 253 |
4,86% |
19.11.2013 |
Пища богов д/ф |
25 703 |
4,27% |
|
12.11.2013 |
Новости 24. Молдова |
23 293 |
3,87% |
|
ТНТ Bravo |
10.11.2013 |
Битва экстрасенсов |
41 482 |
6,89% |
10.11.2013 |
Наша Russia т/с |
31 329 |
5,20% |
|
10.11.2013 |
Stand Up. Brand new show |
30 233 |
5,02% |
|
2Plus |
24.11.2013 |
Moldova are talent |
15 226 |
2,53% |
15.11.2013 |
Маруся т/с |
10 657 |
1,77% |
|
17.11.2013 |
DA sau NU |
8 051 |
1,34% |
|
RUTV Moldova |
18.11.2013 |
Топ Лист |
5 137 |
0,85% |
15.11.2013 |
Стол заказов |
4 172 |
0,69% |
|
17.11.2013 |
Новости на RU TV |
3 997 |
0,66% |
|
Publika TV |
25.11.2013 |
Политприход с Иваном Святченко |
16 763 |
2,78% |
19.11.2013 |
Publika 18:00 |
14 651 |
2,43% |
|
30.11.2013 |
Фактор власти |
13 679 |
2,27% |
|
RTR Moldova |
03.11.2013 |
Сводная сестра х/ф |
33 642 |
5,59% |
17.11.2013 |
Братья по обмену т/с |
33 066 |
5,49% |
|
16.11.2013 |
Субботний вечер. Концерт |
31 183 |
5,18% |
|
SET Sony |
05.11.2013 |
Asculta-ma! |
13 910 |
2,31% |
05.11.2013 |
Необходимая жестокость т/c |
12 020 |
2,00% |
|
01.11.2013 |
Правила совместной жизни т/с |
11 025 |
1,83% |
|
CANAL3 |
27.11.2013 |
Новости Canal 3 |
25 952 |
4,31% |
21.11.2013 |
След т/с |
24 324 |
4,04% |
|
27.11.2013 |
Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид (Испания)-Галатасарай(Турция) |
19 042 |
3,16% |
|
Acasa |
05.11.2013 |
Cancan.RO |
7 486 |
1,24% |
14.11.2013 |
Ingeri pierduti т/с |
6 223 |
1,03% |
|
25.11.2013 |
Муз клипы |
4 902 |
0,81% |
|
Amedia |
21.11.2013 |
Роман в письмах х/ф |
7 254 |
1,21% |
12.11.2013 |
Женские мечты о дальних странах т/с |
6 204 |
1,03% |
|
13.11.2013 |
Мужчина во мне т/с |
5 932 |
0,99% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, noiembrie 2013

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, noiembrie 2013

Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, noiembrie 2013
La fel, în noiembrie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, noiembrie 2013
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În noiembrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, noiembrie 2013
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din octombrie 2013.