Google Maps – un nou spațiu pentru publicitate
![]()
Hărțile de la Google prezintă un interes major pentru plasarea publicității. Unii chiar au găsit metode creative pentru a se face remarcați. De multe ori, pe hărți putem observa acoperișuri sau loturi de pământ desenate cu logoul companiei ce se află în locul dat. Însă, de data aceasta vorbim despre publicitatea făcută online, împărțită în două tipuri.
1. Publicitate pentru businessul local
![]()
Afacerile locale pot beneficia semnificativ în urma hărților. Introducerea datelor și a unei fotografii, crește vizibilitatea localului la căutarea pe internet. Este nevoie de a crea un cont Google și de a introduce datele. În timp de o lună, cei de la Google verifică dacă sunteți deținătorul afacerii și vă confirmă datele.
2. Cumpărarea spațiului pentru publicitate
![]()
De ceva timp, utilizatorii sunt entuziasmați să caute locațiile ce-i interesează prin intermediul Google Street View Maps. E mult mai captivant să vezi locul cum arată în realitate, decât să te uiți la o schemă cu multe linii și cifre.
De la această premisă, Google a pornit o nouă afacere digitală pe cât se poate de futuristă. De ce să fie irosite și blurate afișele, dacă se poate de făcut bani? Ideea este de a folosi afișele reale din Google Maps Street View pentru a le înlocui cu altele virtuale. Publicitatea pe hărțile Street View pot fi targetată local și după căutarea propriu-zisă a utilizatorului.
Imaginile de pe satelit sunt reînnoite cel puțin o dată la doi ani, de aceea spațiile publicitare fotografiate nu mai sunt valabile. Google identifică locurile unde s-ar putea de plasat reclama și, atunci când utilizatorii vor face o plimbare virtuală prin oraș, vor vedea reclame din prezent. Un exemplu dat de Google, este faptul că, prin această metodă, un cinematograf ar putea să-și reînnoiască informația de pe afișe.

