AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Noiembrie 2014
Скачать русскую версию AGB - Ноябрь 2014.
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna noiembrie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru noiembrie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.
În noiembrie, indicatoarele de rating s-au ridicat cu 3,13% în comparație cu luna trecută și reprezintă 18,91%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, iunie - noiembrie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, noiembrie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, noiembrie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, noiembrie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, noiembrie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, noiembrie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, noiembrie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele noiembrie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este noiembrie mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
02.11.2014 |
Mesager |
224 096 |
7,08% |
30.11.2014 |
Hai la hora mare |
205 279 |
6,48% |
|
30.11.2014 |
Stiri |
197 116 |
6,22% |
|
Prime |
27.11.2014 |
Zilele braului moldovenesc. Концерт |
612 422 |
19,34% |
27.11.2014 |
Primele stiri |
592 973 |
18,72% |
|
21.11.2014 |
Поле чудес |
575 295 |
18,16% |
|
PRO TV |
17.11.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
166 752 |
5,26% |
24.11.2014 |
Te votezi la Pro TV |
63 016 |
1,99% |
|
14.11.2014 |
La Maruta |
62 154 |
1,96% |
|
СТС |
04.11.2014 |
Королек птичка певчая т/с |
113 338 |
3,58% |
28.11.2014 |
Расплата х/ф |
82 034 |
2,59% |
|
28.11.2014 |
Уральские пельмени |
69 660 |
2,20% |
|
N4 |
20.11.2014 |
Ментовские войны-8 т/с |
111 351 |
3,52% |
25.11.2014 |
Obiectiv |
102 171 |
3,23% |
|
30.11.2014 |
Ментовские войны-5 т/с |
81 347 |
2,57% |
|
TV7 НТВ |
03.11.2014 |
Сегодня в Молдове |
134 341 |
4,24% |
28.11.2014 |
Суд присяжных |
113 833 |
3,59% |
|
03.11.2014 |
Politica |
104 231 |
3,29% |
|
Ren TV |
17.11.2014 |
Настоящая Мак Кой х/ф |
71 620 |
2,26% |
22.11.2014 |
Полит кухня |
48 513 |
1,53% |
|
22.11.2014 |
Новости 24. Молдова |
47 842 |
1,51% |
|
ТНТ Bravo |
01.11.2014 |
Битва экстрасенсов |
93 472 |
2,95% |
01.11.2014 |
Танцы |
89 929 |
2,84% |
|
04.11.2014 |
Дом-2 |
83 483 |
2,64% |
|
CANAL2 |
09.11.2014 |
Moldova are talent |
152 865 |
4,83% |
04.11.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
145 369 |
4,59% |
|
05.11.2014 |
Reporter |
126 695 |
4,00% |
|
RUTV Moldova |
05.11.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
19 522 |
0,62% |
29.11.2014 |
Новости на RU TV |
16 532 |
0,52% |
|
22.11.2014 |
Пик популярности |
16 450 |
0,52% |
|
Publika TV |
30.11.2014 |
Alegeri 2014 |
117 986 |
3,73% |
30.11.2014 |
Publika 19:00 |
117 929 |
3,72% |
|
30.11.2014 |
Выборы 2014 |
106 829 |
3,37% |
|
RTR Moldova |
20.11.2014 |
Письма на стекле т/с |
293 652 |
9,27% |
12.11.2014 |
Уйти, чтобы вернуться т/с |
227 406 |
7,18% |
|
04.11.2014 |
Королева бандитов-2 т/с |
172 505 |
5,45% |
|
SET Sony |
22.11.2014 |
Джейн Эйр х/ф |
30 980 |
0,98% |
11.11.2014 |
Проект Подиум. Все звезды |
26 829 |
0,85% |
|
11.11.2014 |
Правила моей кухни |
26 145 |
0,83% |
|
CANAL3 |
30.11.2014 |
Новости Canal 3 |
94 683 |
2,99% |
26.11.2014 |
Футбол. ЛЧ. Арсенал (Англия)-Боруссия Дортмунд (Германия) |
73 847 |
2,33% |
|
30.11.2014 |
Матрица х/ф |
56 941 |
1,80% |
|
Acasa |
18.11.2014 |
Я тебя люблю, потому что люблю т/с |
35 487 |
1,12% |
30.11.2014 |
Муз клипы |
27 532 |
0,87% |
|
30.11.2014 |
Земля любви т/с |
26 848 |
0,85% |
|
Realitatea MD |
26.11.2014 |
Новости о главном |
23 055 |
0,73% |
26.11.2014 |
Realitatea externa |
22 399 |
0,71% |
|
12.11.2014 |
Новости Realitatea |
19 816 |
0,63% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
30.11.2014 |
Stiri |
23 811 |
3,95% |
25.11.2014 |
Tribuna 2014 concurentului electoral |
16 617 |
2,76% |
|
02.11.2014 |
Bastina |
16 562 |
2,75% |
|
Prime |
27.11.2014 |
Zilele braului moldovenesc. Концерт |
106 019 |
17,59% |
27.11.2014 |
Primele stiri |
93 585 |
15,53% |
|
20.11.2014 |
Пусть говорят |
68 069 |
11,29% |
|
PRO TV |
30.11.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
36 460 |
6,05% |
30.11.2014 |
In Profunzime |
15 612 |
2,59% |
|
30.11.2014 |
Новости Pro TV Кишинев. Специальный выпуск |
14 468 |
2,40% |
|
СТС
|
12.11.2014 |
Королек птичка певчая т/с |
26 247 |
4,35% |
04.11.2014 |
Одна за всех т/с |
22 717 |
3,77% |
|
25.11.2014 |
Шесть кадров |
19 022 |
3,16% |
|
N4
|
04.11.2014 |
Мент в законе-9 т/с |
25 399 |
4,21% |
20.11.2014 |
Obiectiv |
24 863 |
4,13% |
|
20.11.2014 |
Ментовские войны-8 т/с |
24 413 |
4,05% |
|
TV7 НТВ
|
03.11.2014 |
Сегодня в Молдове |
45 636 |
7,57% |
03.11.2014 |
Politica |
35 938 |
5,96% |
|
22.11.2014 |
Центральное телевидение с Вадимом Такменевым |
34 508 |
5,73% |
|
Ren TV
|
17.11.2014 |
Настоящая Мак Кой х/ф |
23 822 |
3,95% |
14.11.2014 |
Территория заблуждений |
23 334 |
3,87% |
|
25.11.2014 |
Новости 24. Молдова |
22 311 |
3,70% |
|
ТНТ Bravo
|
01.11.2014 |
Битва экстрасенсов |
38 188 |
6,34% |
23.11.2014 |
Однажды в России |
28 755 |
4,77% |
|
22.11.2014 |
Танцы |
26 645 |
4,42% |
|
CANAL2
|
09.11.2014 |
Moldova are talent |
17 612 |
2,92% |
09.11.2014 |
Reporter |
17 093 |
2,84% |
|
10.11.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
15 894 |
2,64% |
|
RUTV Moldova
|
22.11.2014 |
Пик популярности |
8 450 |
1,40% |
22.11.2014 |
Хит парад |
7 975 |
1,32% |
|
22.11.2014 |
Музыка |
7 975 |
1,32% |
|
Publika TV
|
30.11.2014 |
Publika 00:00 |
16 249 |
2,70% |
30.11.2014 |
Alegeri 2014 |
15 347 |
2,55% |
|
30.11.2014 |
Publika 19:00 |
15 329 |
2,54% |
|
RTR Moldova
|
02.11.2014 |
Красавец и чудовище х/ф |
51 492 |
8,54% |
13.11.2014 |
Уйти, чтобы вернуться т/с |
49 267 |
8,17% |
|
25.11.2014 |
Отмена всех ограничений т/с |
43 242 |
7,17% |
|
SET Sony
|
03.11.2014 |
Риццоли и Айлс т/с |
12 076 |
2,00% |
22.11.2014 |
Месяц у озера х/ф |
11 725 |
1,95% |
|
29.11.2014 |
Шерлок т/с |
11 602 |
1,92% |
|
CANAL3 |
26.11.2014 |
Новости Canal 3 |
22 752 |
3,77% |
26.11.2014 |
Футбол. Обзор матчей лиги чемпионов UEFA |
11 729 |
1,95% |
|
04.11.2014 |
Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид (Испания)-Ливерпуль (Англия) |
11 172 |
1,85% |
|
Acasa |
10.11.2014 |
Muzica de acasa |
4 809 |
0,80% |
17.11.2014 |
Телемагазин |
4 564 |
0,76% |
|
17.11.2014 |
Я тебя люблю, потому что люблю т/с |
4 564 |
0,76% |
|
Realitatea MD |
26.11.2014 |
Realitatea externa |
7 277 |
1,21% |
05.11.2014 |
Stirile Realitatea |
4 767 |
0,79% |
|
19.11.2014 |
Гаишники т/с |
4 684 |
0,78% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, noiembrie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, noiembrie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, noiembrie 2014
La fel, în noiembrie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, noiembrie 2014
(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În noiembrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, noiembrie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din octombrie 2014.
