AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Decembrie 2014
Скачать русскую версию AGB - Декабрь 2014.
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna decembrie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru decembrie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.
În decembrie, indicatoarele de rating au crescut cu 2,42% în comparație cu luna trecută și reprezintă 21,33%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, iulie - decembrie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, decembrie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, decembrie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, decembrie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, decembrie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, decembrie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, decembrie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele decembrie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este decembrie mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
31.12.2014 |
Mesajul de Revelion al Presedintelui Republicii Moldova Nicolae Timofti |
693 817 |
21,91% |
31.12.2014 |
La Multi Ani 2015. Concert |
385 080 |
12,16% |
|
31.12.2014 |
Revelion 2015 |
297 404 |
9,39% |
|
Prime |
26.12.2014 |
Поле чудес |
617 083 |
19,48% |
26.12.2014 |
Primele stiri |
531 236 |
16,77% |
|
26.12.2014 |
Moldova are talent |
520 612 |
16,44% |
|
PRO TV |
11.12.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
160 878 |
5,08% |
20.12.2014 |
Один дома-3 х/ф |
81 027 |
2,56% |
|
11.12.2014 |
Ниндзя-2 х/ф |
80 256 |
2,53% |
|
СТС |
05.12.2014 |
Шесть кадров |
73 350 |
2,32% |
03.12.2014 |
Восьмидесятые т/с |
72 769 |
2,30% |
|
03.12.2014 |
Семейный бизнес т/с |
64 999 |
2,05% |
|
N4 |
29.12.2014 |
Бриллиантовая рука х/ф |
145 394 |
4,59% |
25.12.2014 |
Кавказская пленница х/ф |
139 975 |
4,42% |
|
18.12.2014 |
Вангелия т/с |
130 367 |
4,12% |
|
TV7 НТВ |
02.12.2014 |
Суд присяжных |
162 066 |
5,12% |
02.12.2014 |
Cotidian |
143 268 |
4,52% |
|
06.12.2014 |
Русские сенсации |
128 555 |
4,06% |
|
Ren TV |
28.12.2014 |
Боец. Возвращение легенды т/с |
52 075 |
1,64% |
22.12.2014 |
Захват х/ф |
49 835 |
1,57% |
|
22.12.2014 |
Скрытая угроза д/ф |
49 411 |
1,56% |
|
ТНТ Bravo |
28.12.2014 |
Боец. Возвращение легенды т/с |
52 075 |
1,64% |
22.12.2014 |
Захват х/ф |
49 835 |
1,57% |
|
22.12.2014 |
Скрытая угроза д/ф |
49 411 |
1,56% |
|
CANAL2 |
30.12.2014 |
Reporter |
148 656 |
4,69% |
22.12.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
131 944 |
4,17% |
|
14.12.2014 |
Moldova are talent |
128 248 |
4,05% |
|
RUTV Moldova |
29.12.2014 |
Tvой чарт |
19 900 |
0,63% |
07.12.2014 |
Пик популярности |
16 488 |
0,52% |
|
19.12.2014 |
Топ Лист |
13 467 |
0,43% |
|
Publika TV |
01.12.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
123 189 |
3,89% |
01.12.2014 |
Publika 19:00 |
121 493 |
3,84% |
|
01.12.2014 |
Alegeri 2014 |
120 730 |
3,81% |
|
RTR Moldova |
31.12.2014 |
Новогодний парад звезд |
238 939 |
7,54% |
30.12.2014 |
Полоса отчуждения т/с |
217 309 |
6,86% |
|
31.12.2014 |
Голубой огонек на Шаболовке. Новогодний концерт |
212 866 |
6,72% |
|
SET Sony |
03.12.2014 |
Риццоли и Айлс т/с |
33 681 |
1,06% |
31.12.2014 |
Правила моей кухни |
29 749 |
0,94% |
|
04.12.2014 |
Друзья т/с |
28 757 |
0,91% |
|
CANAL3 |
07.12.2014 |
Приказано уничтожить х/ф |
85 503 |
2,70% |
23.12.2014 |
Новости Canal 3 |
64 529 |
2,04% |
|
21.12.2014 |
Эпидемия х/ф |
62 880 |
1,99% |
|
Acasa |
15.12.2014 |
Muzica de acasa |
22 472 |
0,71% |
21.12.2014 |
Запретная страсть т/с |
18 009 |
0,57% |
|
02.12.2014 |
Самозванка т/с |
17 857 |
0,56% |
|
Realitatea MD |
01.12.2014 |
Stirile Realitatea |
39 012 |
1,23% |
26.12.2014 |
Realitatea externa |
23 339 |
0,74% |
|
01.12.2014 |
Новости Realitatea |
23 295 |
0,74% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
31.12.2014 |
Mesajul de Revelion al Presedintelui Republicii Moldova Nicolae Timofti |
72 689 |
12,06% |
27.12.2014 |
Stiri |
32 965 |
5,47% |
|
31.12.2014 |
Revelion 2015 |
27 595 |
4,58% |
|
Prime |
25.12.2014 |
Пусть говорят |
96 539 |
16,02% |
26.12.2014 |
Поле чудес |
78 963 |
13,10% |
|
02.12.2014 |
Время |
76 387 |
12,67% |
|
PRO TV |
01.12.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
43 780 |
7,26% |
01.12.2014 |
In Profunzime |
21 305 |
3,53% |
|
06.12.2014 |
Новости Pro TV |
18 291 |
3,03% |
|
СТС |
26.12.2014 |
Успеть за 24 часа |
25 040 |
4,15% |
19.12.2014 |
Уральские пельмени |
22 629 |
3,75% |
|
28.12.2014 |
Наше время |
21 544 |
3,57% |
|
N4 |
29.12.2014 |
Бриллиантовая рука х/ф |
30 314 |
5,03% |
03.12.2014 |
По закону т/с |
29 648 |
4,92% |
|
24.12.2014 |
Операция 'Ы' и другие приключения Леонида Гайдая д/ф |
28 045 |
4,65% |
|
TV7 НТВ |
06.12.2014 |
Русские сенсации |
51 948 |
8,62% |
06.12.2014 |
Центральное телевидение с Вадимом Такменевым |
51 162 |
8,49% |
|
06.12.2014 |
Ты не поверишь! |
44 881 |
7,45% |
|
Ren TV |
01.12.2014 |
Новости 24. Молдова |
24 117 |
4,00% |
22.12.2014 |
Новости 24 |
20 652 |
3,43% |
|
19.12.2014 |
Живая тема д/с |
20 523 |
3,40% |
|
ТНТ Bravo |
22.12.2014 |
Дом-2 |
32 211 |
5,34% |
21.12.2014 |
Однажды в России |
29 230 |
4,85% |
|
27.12.2014 |
Битва экстрасенсов |
27 015 |
4,48% |
|
CANAL2 |
28.12.2014 |
Reporter |
16 194 |
2,69% |
28.12.2014 |
Moldova are talent |
14 717 |
2,44% |
|
28.12.2014 |
Неравный брак т/с |
13 834 |
2,30% |
|
RUTV Moldova |
18.12.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
9 322 |
1,55% |
16.12.2014 |
Salutari de seara |
8 597 |
1,43% |
|
26.12.2014 |
Хит парад |
7 807 |
1,30% |
|
Publika TV
|
03.12.2014 |
Publika 18:00 |
20 149 |
3,34% |
01.12.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
19 078 |
3,17% |
|
01.12.2014 |
Publika 11:00 |
16 624 |
2,76% |
|
RTR Moldova |
31.12.2014 |
Новогодний парад звезд |
74 389 |
12,34% |
28.12.2014 |
Смеяться разрешается. Юмористический концерт |
53 684 |
8,91% |
|
14.12.2014 |
В жизни раз бывает 60. Юбилейный концерт Игоря Крутого |
51 042 |
8,47% |
|
SET Sony |
09.12.2014 |
Друзья т/с |
11 707 |
1,94% |
09.12.2014 |
Карточный домик т/с |
11 696 |
1,94% |
|
09.12.2014 |
До смерти красива т/с |
11 366 |
1,89% |
|
CANAL3 |
21.12.2014 |
Stirile Canal 3 |
15 465 |
2,57% |
27.12.2014 |
Новости Canal 3 |
14 908 |
2,47% |
|
21.12.2014 |
Эпидемия х/ф |
13 097 |
2,17% |
|
Acasa |
04.12.2014 |
Храброе сердце т/с |
4 693 |
0,78% |
31.12.2014 |
O seara perfecta |
4 604 |
0,76% |
|
31.12.2014 |
Корона слез т/с |
4 477 |
0,74% |
|
Realitatea MD |
10.12.2014 |
Realitatea externa |
7 614 |
1,26% |
24.12.2014 |
Новости Realitatea |
7 614 |
1,26% |
|
12.12.2014 |
Новости о главном |
6 638 |
1,10% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, decembrie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, decembrie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, decembrie 2014
La fel, în decembrie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, decembrie 2014
(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În decembrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, decembrie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din noiembrie 2014.

