AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Decembrie 2014

Joi, 15 Ianuarie 2015 16:50

Скачать русскую версию AGB - Декабрь 2014.

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna decembrie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru decembrie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.


În decembrie, indicatoarele de rating au crescut cu 2,42% în comparație cu luna trecută și reprezintă 21,33%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, iulie - decembrie 2014, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, decembrie 2014

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, decembrie 2014



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, decembrie 2014, Moldova

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, decembrie 2014, Chișinău



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, decembrie 2014, Moldova



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, decembrie 2014, Chișinău




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele decembrie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este decembrie mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

31.12.2014

Mesajul de Revelion al Presedintelui Republicii Moldova Nicolae Timofti

693 817

21,91%

31.12.2014

La Multi Ani 2015. Concert

385 080

12,16%

31.12.2014

Revelion 2015

297 404

9,39%

Prime

26.12.2014

Поле чудес

617 083

19,48%

26.12.2014

Primele stiri

531 236

16,77%

26.12.2014

Moldova are talent

520 612

16,44%

PRO TV

11.12.2014

Новости Pro TV Кишинев

160 878

5,08%

20.12.2014

Один дома-3 х/ф

81 027

2,56%

11.12.2014

Ниндзя-2 х/ф

80 256

2,53%

СТС

05.12.2014

Шесть кадров

73 350

2,32%

03.12.2014

Восьмидесятые т/с

72 769

2,30%

03.12.2014

Семейный бизнес т/с

64 999

2,05%

N4

29.12.2014

Бриллиантовая рука х/ф

145 394

4,59%

25.12.2014

Кавказская пленница х/ф

139 975

4,42%

18.12.2014

Вангелия т/с

130 367

4,12%

TV7 НТВ

02.12.2014

Суд присяжных

162 066

5,12%

02.12.2014

Cotidian

143 268

4,52%

06.12.2014

Русские сенсации

128 555

4,06%

Ren TV

28.12.2014

Боец. Возвращение легенды т/с

52 075

1,64%

22.12.2014

Захват х/ф

49 835

1,57%

22.12.2014

Скрытая угроза д/ф

49 411

1,56%

ТНТ Bravo

28.12.2014

Боец. Возвращение легенды т/с

52 075

1,64%

22.12.2014

Захват х/ф

49 835

1,57%

22.12.2014

Скрытая угроза д/ф

49 411

1,56%

CANAL2

30.12.2014

Reporter

148 656

4,69%

22.12.2014

Обручальное кольцо т/с

131 944

4,17%

14.12.2014

Moldova are talent

128 248

4,05%

RUTV Moldova

29.12.2014

Tvой чарт

19 900

0,63%

07.12.2014

Пик популярности

16 488

0,52%

19.12.2014

Топ Лист

13 467

0,43%

Publika TV

01.12.2014

Политприход с Иваном Святченко

123 189

3,89%

01.12.2014

Publika 19:00

121 493

3,84%

01.12.2014

Alegeri 2014

120 730

3,81%

RTR Moldova

31.12.2014

Новогодний парад звезд

238 939

7,54%

30.12.2014

Полоса отчуждения т/с

217 309

6,86%

31.12.2014

Голубой огонек на Шаболовке. Новогодний концерт

212 866

6,72%

SET Sony

03.12.2014

Риццоли и Айлс т/с

33 681

1,06%

31.12.2014

Правила моей кухни

29 749

0,94%

04.12.2014

Друзья т/с

28 757

0,91%

CANAL3

07.12.2014

Приказано уничтожить х/ф

85 503

2,70%

23.12.2014

Новости Canal 3

64 529

2,04%

21.12.2014

Эпидемия х/ф

62 880

1,99%

Acasa

15.12.2014

Muzica de acasa

22 472

0,71%

21.12.2014

Запретная страсть т/с

18 009

0,57%

02.12.2014

Самозванка т/с

17 857

0,56%

Realitatea MD

01.12.2014

Stirile Realitatea

39 012

1,23%

26.12.2014

Realitatea externa

23 339

0,74%

01.12.2014

Новости Realitatea

23 295

0,74%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

31.12.2014

Mesajul de Revelion al Presedintelui Republicii Moldova Nicolae Timofti

72 689

12,06%

27.12.2014

Stiri

32 965

5,47%

31.12.2014

Revelion 2015

27 595

4,58%

Prime

25.12.2014

Пусть говорят

96 539

16,02%

26.12.2014

Поле чудес

78 963

13,10%

02.12.2014

Время

76 387

12,67%

PRO TV

01.12.2014

Новости Pro TV Кишинев

43 780

7,26%

01.12.2014

In Profunzime

21 305

3,53%

06.12.2014

Новости Pro TV

18 291

3,03%

СТС

26.12.2014

Успеть за 24 часа

25 040

4,15%

19.12.2014

Уральские пельмени

22 629

3,75%

28.12.2014

Наше время

21 544

3,57%

N4

29.12.2014

Бриллиантовая рука х/ф

30 314

5,03%

03.12.2014

По закону т/с

29 648

4,92%

24.12.2014

Операция 'Ы' и другие приключения Леонида Гайдая д/ф

28 045

4,65%

TV7 НТВ

06.12.2014

Русские сенсации

51 948

8,62%

06.12.2014

Центральное телевидение с Вадимом Такменевым

51 162

8,49%

06.12.2014

Ты не поверишь!

44 881

7,45%

Ren TV

01.12.2014

Новости 24. Молдова

24 117

4,00%

22.12.2014

Новости 24

20 652

3,43%

19.12.2014

Живая тема д/с

20 523

3,40%

ТНТ Bravo

22.12.2014

Дом-2

32 211

5,34%

21.12.2014

Однажды в России

29 230

4,85%

27.12.2014

Битва экстрасенсов

27 015

4,48%

CANAL2

28.12.2014

Reporter

16 194

2,69%

28.12.2014

Moldova are talent

14 717

2,44%

28.12.2014

Неравный брак т/с

13 834

2,30%

RUTV Moldova

18.12.2014

Новости на RU Tv Moldova

9 322

1,55%

16.12.2014

Salutari de seara

8 597

1,43%

26.12.2014

Хит парад

7 807

1,30%

Publika TV

 

03.12.2014

Publika 18:00

20 149

3,34%

01.12.2014

Политприход с Иваном Святченко

19 078

3,17%

01.12.2014

Publika 11:00

16 624

2,76%

RTR Moldova

31.12.2014

Новогодний парад звезд

74 389

12,34%

28.12.2014

Смеяться разрешается. Юмористический концерт

53 684

8,91%

14.12.2014

В жизни раз бывает 60. Юбилейный концерт Игоря Крутого

51 042

8,47%

SET Sony

09.12.2014

Друзья т/с

11 707

1,94%

09.12.2014

Карточный домик т/с

11 696

1,94%

09.12.2014

До смерти красива т/с

11 366

1,89%

CANAL3

21.12.2014

Stirile Canal 3

15 465

2,57%

27.12.2014

Новости Canal 3

14 908

2,47%

21.12.2014

Эпидемия х/ф

13 097

2,17%

Acasa

04.12.2014

Храброе сердце т/с

4 693

0,78%

31.12.2014

O seara perfecta

4 604

0,76%

31.12.2014

Корона слез т/с

4 477

0,74%

Realitatea MD

10.12.2014

Realitatea externa

7 614

1,26%

24.12.2014

Новости Realitatea

7 614

1,26%

12.12.2014

Новости о главном

6 638

1,10%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, decembrie 2014





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, decembrie 2014




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, decembrie 2014



La fel, în decembrie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, decembrie 2014

(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În decembrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, decembrie 2014



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din noiembrie 2014.