AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Martie 2014

Miercuri, 30 Aprilie 2014 16:45

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna martie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru martie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.


În martie, indicatoarele de rating au scăzut cu 3,35% în comparație cu luna trecută și reprezintă 18,92%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, octombrie 2013 - martie 2014, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, martie 2014

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, martie 2014



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, martie 2014, Moldova

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, martie 2014, Chișinău



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, martie 2014, Moldova



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, martie 2014, Chișinău




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

10.03.2014

Martisor-2014. Международный музыкальный фестиваль

221 523

6,99%

02.03.2014

Parinti si copii

211 407

6,67%

08.03.2014

Mesager

209 925

6,63%

Prime

07.03.2014

Поле чудес

617 714

19,50%

05.03.2014

Primele stiri

593 659

18,74%

05.03.2014

Пусть говорят

503 897

15,91%

MuzTV

14.03.2014

Муз-ТВ хит

49 404

1,56%

17.03.2014

Pro News

20 173

0,64%

21.03.2014

Flirtomania

15 091

0,48%

PRO TV

24.03.2014

Новости Pro TV Кишинев

225 380

7,12%

13.03.2014

Спорт

94 498

2,98%

05.03.2014

Футбол. Сборная Румынии-Сборная Аргентины. Товарищеский матч

79 428

2,51%

СТС

09.03.2014

Сахара х/ф

87 334

2,76%

09.03.2014

Шесть кадров

76 485

2,41%

10.03.2014

Банды Нью-Йорка х/ф

71 556

2,26%

N4

01.03.2014

Охотники за караванами т/с

154 107

4,87%

20.03.2014

Затмение т/с

143 545

4,53%

22.03.2014

Иван Васильевич меняет профессию х/ф

141 242

4,46%

TV7 НТВ

04.03.2014

Шаман-2 т/с

195 568

6,17%

04.03.2014

Суд присяжных

164 322

5,19%

12.03.2014

Чрезвычайное происшествие

144 493

4,56%

Ren TV

08.03.2014

Ворошиловский стрелок х/ф

50 547

1,60%

05.03.2014

Не ври мне

48 148

1,52%

08.03.2014

Новости 24 Молдова. Итоги недели

43 531

1,37%

ТНТ Bravo

09.03.2014

Дом-2

64 909

2,05%

09.03.2014

Холостяк

63 889

2,02%

29.03.2014

ТНТ MIX

63 270

2,00%

2Plus

06.03.2014

Принцесса цирка т/с

146 957

4,64%

07.03.2014

Без вести пропавшая т/с

89 988

2,84%

01.03.2014

Reporter

72 596

2,29%

RUTV Moldova

06.03.2014

Стол заказов

16 178

0,51%

01.03.2014

Незабудки

13 770

0,43%

22.03.2014

Новости на RU TV

11 627

0,37%

Publika TV

29.03.2014

Moldova, tara de minune

80 669

2,55%

06.03.2014

Политприход с Иваном Святченко

75 175

2,37%

17.03.2014

Fabrika

72 786

2,30%

RTR Moldova

30.03.2014

Кружева х/ф

158 169

4,99%

01.03.2014

Жизнь рассудит х/ф

138 122

4,36%

12.03.2014

Турецкий транзит т/с

132 477

4,18%

SET Sony

13.03.2014

Касл т/с

65 649

2,07%

13.03.2014

Друзья т/с

56 568

1,79%

26.03.2014

Студия 30 т/с

43 674

1,38%

CANAL3

10.03.2014

Новости Canal 3

86 677

2,74%

31.03.2014

По закону т/с

85 688

2,71%

10.03.2014

След т/с

85 089

2,69%

Acasa

11.03.2014

Муз клипы

39 967

1,26%

24.03.2014

O noua viata т/с

39 172

1,24%

06.03.2014

Регина т/с

36 524

1,15%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

13.03.2014

Евровидение-2014. Национальный отборочный конкурс. Второй полуфинал

20 825

3,46%

15.03.2014

Евровидение-2014. Национальный отборочный конкурс. Финал

19 467

3,23%

29.03.2014

Mesager

17 796

2,95%

Prime

05.03.2014

Primele stiri

90 610

15,03%

07.03.2014

Поле чудес

68 003

11,28%

27.03.2014

Пусть говорят

66 711

11,07%

MuzTV

30.03.2014

Top 10

7 605

1,26%

12.03.2014

Muz Cool

6 044

1,00%

30.03.2014

Pro News

4 413

0,73%

PRO TV

12.03.2014

Новости Pro TV Кишинев

43 105

7,15%

25.03.2014

Master Chef

14 377

2,39%

08.03.2014

Новости Pro TV

11 899

1,97%

СТС

22.03.2014

Сладкие истории

26 062

4,32%

22.03.2014

Декоративные страсти

25 903

4,30%

16.03.2014

Красота без жертв

22 483

3,73%

N4

26.03.2014

Затмение т/с

31 004

5,14%

27.03.2014

Obiectiv

25 391

4,21%

02.03.2014

Красный лотос х/ф

21 288

3,53%

TV7 НТВ

04.03.2014

Суд присяжных

34 675

5,75%

17.03.2014

Сегодня

30 925

5,13%

18.03.2014

Сегодня в Молдове

30 504

5,06%

Ren TV

29.03.2014

Давайте разберемся

25 058

4,16%

04.03.2014

Новости 24. Молдова

22 087

3,66%

15.03.2014

Новости 24 Молдова. Итоги недели

21 426

3,55%

ТНТ Bravo

04.03.2014

Дом-2

25 796

4,28%

30.03.2014

Comedy woman

25 421

4,22%

06.03.2014

Дружба народов т/с

23 691

3,93%

2Plus

19.03.2014

Футбол. ЛЧ. Боруссия Дортмунд (Германия) - Зенит (Санкт-Петербург)

14 605

2,42%

18.03.2014

Футбол. ЛЧ. Челси(Англия)-Галатасарай(Турция)

9 261

1,54%

08.03.2014

100 de moldoveni au zis

8 104

1,34%

RUTV Moldova

01.03.2014

Незабудки

5 628

0,93%

07.03.2014

Русская музыкальная премия телеканала Ru TV

5 499

0,91%

16.03.2014

Новости на RU TV

5 422

0,90%

Publika TV

01.03.2014

Фактор власти

18 315

3,04%

23.03.2014

Publika 10:00

15 340

2,55%

07.03.2014

Publika 11:00

14 211

2,36%

RTR Moldova

02.03.2014

Вести. Недели

51 132

8,49%

09.03.2014

Вести

47 176

7,83%

16.03.2014

Один в один!

43 406

7,20%

SET Sony

29.03.2014

Правила моей кухни

12 570

2,09%

30.03.2014

Простушка

10 525

1,75%

30.03.2014

Плохая мамочка х/ф

10 218

1,70%

CANAL3

28.03.2014

След т/с

28 081

4,66%

20.03.2014

Новости Canal 3

24 142

4,01%

12.03.2014

Футбол. ЛЧ. Барселона(Испания)-Манчестер Сити(Англия)

23 360

3,88%

Acasa

19.03.2014

Корона слез т/с

6 616

1,10%

05.03.2014

Муз клипы

5 606

0,93%

18.03.2014

O seara perfecta

5 300

0,88%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, martie 2014





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, martie 2014




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, martie 2014



La fel, în martie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, martie 2014

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În martie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, martie 2014



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din februarie 2014.