AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Martie 2014
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna martie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru martie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.
În martie, indicatoarele de rating au scăzut cu 3,35% în comparație cu luna trecută și reprezintă 18,92%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, octombrie 2013 - martie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, martie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, martie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, martie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, martie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, martie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, martie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
10.03.2014 |
Martisor-2014. Международный музыкальный фестиваль |
221 523 |
6,99% |
02.03.2014 |
Parinti si copii |
211 407 |
6,67% |
|
08.03.2014 |
Mesager |
209 925 |
6,63% |
|
Prime |
07.03.2014 |
Поле чудес |
617 714 |
19,50% |
05.03.2014 |
Primele stiri |
593 659 |
18,74% |
|
05.03.2014 |
Пусть говорят |
503 897 |
15,91% |
|
MuzTV |
14.03.2014 |
Муз-ТВ хит |
49 404 |
1,56% |
17.03.2014 |
Pro News |
20 173 |
0,64% |
|
21.03.2014 |
Flirtomania |
15 091 |
0,48% |
|
PRO TV |
24.03.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
225 380 |
7,12% |
13.03.2014 |
Спорт |
94 498 |
2,98% |
|
05.03.2014 |
Футбол. Сборная Румынии-Сборная Аргентины. Товарищеский матч |
79 428 |
2,51% |
|
СТС |
09.03.2014 |
Сахара х/ф |
87 334 |
2,76% |
09.03.2014 |
Шесть кадров |
76 485 |
2,41% |
|
10.03.2014 |
Банды Нью-Йорка х/ф |
71 556 |
2,26% |
|
N4 |
01.03.2014 |
Охотники за караванами т/с |
154 107 |
4,87% |
20.03.2014 |
Затмение т/с |
143 545 |
4,53% |
|
22.03.2014 |
Иван Васильевич меняет профессию х/ф |
141 242 |
4,46% |
|
TV7 НТВ |
04.03.2014 |
Шаман-2 т/с |
195 568 |
6,17% |
04.03.2014 |
Суд присяжных |
164 322 |
5,19% |
|
12.03.2014 |
Чрезвычайное происшествие |
144 493 |
4,56% |
|
Ren TV |
08.03.2014 |
Ворошиловский стрелок х/ф |
50 547 |
1,60% |
05.03.2014 |
Не ври мне |
48 148 |
1,52% |
|
08.03.2014 |
Новости 24 Молдова. Итоги недели |
43 531 |
1,37% |
|
ТНТ Bravo |
09.03.2014 |
Дом-2 |
64 909 |
2,05% |
09.03.2014 |
Холостяк |
63 889 |
2,02% |
|
29.03.2014 |
ТНТ MIX |
63 270 |
2,00% |
|
2Plus |
06.03.2014 |
Принцесса цирка т/с |
146 957 |
4,64% |
07.03.2014 |
Без вести пропавшая т/с |
89 988 |
2,84% |
|
01.03.2014 |
Reporter |
72 596 |
2,29% |
|
RUTV Moldova |
06.03.2014 |
Стол заказов |
16 178 |
0,51% |
01.03.2014 |
Незабудки |
13 770 |
0,43% |
|
22.03.2014 |
Новости на RU TV |
11 627 |
0,37% |
|
Publika TV |
29.03.2014 |
Moldova, tara de minune |
80 669 |
2,55% |
06.03.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
75 175 |
2,37% |
|
17.03.2014 |
Fabrika |
72 786 |
2,30% |
|
RTR Moldova |
30.03.2014 |
Кружева х/ф |
158 169 |
4,99% |
01.03.2014 |
Жизнь рассудит х/ф |
138 122 |
4,36% |
|
12.03.2014 |
Турецкий транзит т/с |
132 477 |
4,18% |
|
SET Sony |
13.03.2014 |
Касл т/с |
65 649 |
2,07% |
13.03.2014 |
Друзья т/с |
56 568 |
1,79% |
|
26.03.2014 |
Студия 30 т/с |
43 674 |
1,38% |
|
CANAL3 |
10.03.2014 |
Новости Canal 3 |
86 677 |
2,74% |
31.03.2014 |
По закону т/с |
85 688 |
2,71% |
|
10.03.2014 |
След т/с |
85 089 |
2,69% |
|
Acasa |
11.03.2014 |
Муз клипы |
39 967 |
1,26% |
24.03.2014 |
O noua viata т/с |
39 172 |
1,24% |
|
06.03.2014 |
Регина т/с |
36 524 |
1,15% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
13.03.2014 |
Евровидение-2014. Национальный отборочный конкурс. Второй полуфинал |
20 825 |
3,46% |
15.03.2014 |
Евровидение-2014. Национальный отборочный конкурс. Финал |
19 467 |
3,23% |
|
29.03.2014 |
Mesager |
17 796 |
2,95% |
|
Prime |
05.03.2014 |
Primele stiri |
90 610 |
15,03% |
07.03.2014 |
Поле чудес |
68 003 |
11,28% |
|
27.03.2014 |
Пусть говорят |
66 711 |
11,07% |
|
MuzTV |
30.03.2014 |
Top 10 |
7 605 |
1,26% |
12.03.2014 |
Muz Cool |
6 044 |
1,00% |
|
30.03.2014 |
Pro News |
4 413 |
0,73% |
|
PRO TV |
12.03.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
43 105 |
7,15% |
25.03.2014 |
Master Chef |
14 377 |
2,39% |
|
08.03.2014 |
Новости Pro TV |
11 899 |
1,97% |
|
СТС |
22.03.2014 |
Сладкие истории |
26 062 |
4,32% |
22.03.2014 |
Декоративные страсти |
25 903 |
4,30% |
|
16.03.2014 |
Красота без жертв |
22 483 |
3,73% |
|
N4 |
26.03.2014 |
Затмение т/с |
31 004 |
5,14% |
27.03.2014 |
Obiectiv |
25 391 |
4,21% |
|
02.03.2014 |
Красный лотос х/ф |
21 288 |
3,53% |
|
TV7 НТВ |
04.03.2014 |
Суд присяжных |
34 675 |
5,75% |
17.03.2014 |
Сегодня |
30 925 |
5,13% |
|
18.03.2014 |
Сегодня в Молдове |
30 504 |
5,06% |
|
Ren TV |
29.03.2014 |
Давайте разберемся |
25 058 |
4,16% |
04.03.2014 |
Новости 24. Молдова |
22 087 |
3,66% |
|
15.03.2014 |
Новости 24 Молдова. Итоги недели |
21 426 |
3,55% |
|
ТНТ Bravo |
04.03.2014 |
Дом-2 |
25 796 |
4,28% |
30.03.2014 |
Comedy woman |
25 421 |
4,22% |
|
06.03.2014 |
Дружба народов т/с |
23 691 |
3,93% |
|
2Plus |
19.03.2014 |
Футбол. ЛЧ. Боруссия Дортмунд (Германия) - Зенит (Санкт-Петербург) |
14 605 |
2,42% |
18.03.2014 |
Футбол. ЛЧ. Челси(Англия)-Галатасарай(Турция) |
9 261 |
1,54% |
|
08.03.2014 |
100 de moldoveni au zis |
8 104 |
1,34% |
|
RUTV Moldova |
01.03.2014 |
Незабудки |
5 628 |
0,93% |
07.03.2014 |
Русская музыкальная премия телеканала Ru TV |
5 499 |
0,91% |
|
16.03.2014 |
Новости на RU TV |
5 422 |
0,90% |
|
Publika TV |
01.03.2014 |
Фактор власти |
18 315 |
3,04% |
23.03.2014 |
Publika 10:00 |
15 340 |
2,55% |
|
07.03.2014 |
Publika 11:00 |
14 211 |
2,36% |
|
RTR Moldova |
02.03.2014 |
Вести. Недели |
51 132 |
8,49% |
09.03.2014 |
Вести |
47 176 |
7,83% |
|
16.03.2014 |
Один в один! |
43 406 |
7,20% |
|
SET Sony |
29.03.2014 |
Правила моей кухни |
12 570 |
2,09% |
30.03.2014 |
Простушка |
10 525 |
1,75% |
|
30.03.2014 |
Плохая мамочка х/ф |
10 218 |
1,70% |
|
CANAL3 |
28.03.2014 |
След т/с |
28 081 |
4,66% |
20.03.2014 |
Новости Canal 3 |
24 142 |
4,01% |
|
12.03.2014 |
Футбол. ЛЧ. Барселона(Испания)-Манчестер Сити(Англия) |
23 360 |
3,88% |
|
Acasa |
19.03.2014 |
Корона слез т/с |
6 616 |
1,10% |
05.03.2014 |
Муз клипы |
5 606 |
0,93% |
|
18.03.2014 |
O seara perfecta |
5 300 |
0,88% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, martie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, martie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, martie 2014
La fel, în martie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, martie 2014
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În martie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, martie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din februarie 2014.
