AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Aprilie 2014
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna aprilie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru aprilie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.
În aprilie, indicatoarele de rating au scăzut cu 2,55% în comparație cu luna trecută și reprezintă 16,37%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, noiembrie 2013 - aprilie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, aprilie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, aprilie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
19.04.2014 |
Noaptea de Inviere la Putna д/ф |
210 379 |
6,64% |
13.04.2014 |
Mesager |
197 227 |
6,23% |
|
06.04.2014 |
Parinti si copii |
189 923 |
6,00% |
|
Prime |
11.04.2014 |
Поле чудес |
566 148 |
17,87% |
11.04.2014 |
Primele stiri |
558 379 |
17,63% |
|
06.04.2014 |
Sinteza saptamanii |
437 164 |
13,80% |
|
MuzTV |
05.04.2014 |
Amuzing TV |
22 316 |
0,70% |
05.04.2014 |
Pro News |
17 970 |
0,57% |
|
25.04.2014 |
Муз-ТВ хит |
15 738 |
0,50% |
|
PRO TV |
07.04.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
162 526 |
5,13% |
01.04.2014 |
Master Chef |
75 885 |
2,40% |
|
17.04.2014 |
Футбол. КР. Dinamo (Bucuresti)-Steaua (Bucuresti) |
72 075 |
2,28% |
|
СТС |
13.04.2014 |
Ханна х/ф |
76 597 |
2,42% |
02.04.2014 |
Ангел или демон т/с |
73 991 |
2,34% |
|
25.04.2014 |
Даешь молодежь! т/с |
68 755 |
2,17% |
|
N4 |
07.04.2014 |
Затмение т/с |
108 579 |
3,43% |
10.04.2014 |
Obiectiv |
100 976 |
3,19% |
|
20.04.2014 |
Анжелика т/с |
91 750 |
2,90% |
|
TV7 НТВ |
21.04.2014 |
Суд присяжных |
107 254 |
3,39% |
28.04.2014 |
Сегодня в Молдове |
104 892 |
3,31% |
|
12.04.2014 |
Конец света х/ф |
96 638 |
3,05% |
|
Ren TV |
04.04.2014 |
Странное дело д/с |
44 197 |
1,40% |
07.04.2014 |
Военная тайна |
39 216 |
1,24% |
|
18.04.2014 |
Новости 24. Молдова |
37 544 |
1,19% |
|
ТНТ Bravo |
11.04.2014 |
Comedy Баттл. Суперсезон |
71 107 |
2,25% |
23.04.2014 |
Астерикс на Олимпийских играх х/ф |
62 165 |
1,96% |
|
05.04.2014 |
Ворошиловский стрелок х/ф |
61 461 |
1,94% |
|
2Plus |
16.04.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
108 288 |
3,42% |
16.04.2014 |
Неравный брак т/с |
91 888 |
2,90% |
|
11.04.2014 |
Reporter |
82 991 |
2,62% |
|
RUTV Moldova |
12.04.2014 |
Топ Лист |
17 429 |
0,55% |
12.04.2014 |
Тема |
17 330 |
0,55% |
|
12.04.2014 |
Незабудки |
16 042 |
0,51% |
|
Publika TV |
28.04.2014 |
Publika 22:00 |
63 719 |
2,01% |
23.04.2014 |
Publika 21:00 |
62 406 |
1,97% |
|
09.04.2014 |
Fabrika |
60 673 |
1,92% |
|
RTR Moldova |
04.04.2014 |
Мой белый и пушистый х/ф |
161 588 |
5,10% |
30.04.2014 |
Анютино счастье х/ф |
157 611 |
4,98% |
|
12.04.2014 |
Память сердца х/ф |
153 912 |
4,86% |
|
SET Sony |
24.04.2014 |
Земля волков т/с |
43 824 |
1,38% |
08.04.2014 |
Их перепутали в роддоме т/с |
37 742 |
1,19% |
|
11.04.2014 |
Дневники вампира т/с |
34 949 |
1,10% |
|
CANAL3 |
02.04.2014 |
Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид (Испания)-Боруссия Дортмунд (Германия) |
94 045 |
2,97% |
01.04.2014 |
Футбол. ЛЧ. Манчестер Юнайтед (Англия)-Байерн Мюнхен (Германия) |
78 443 |
2,48% |
|
24.04.2014 |
Stirile Canal 3 |
73 421 |
2,32% |
|
Acasa |
07.04.2014 |
O noua viata т/с |
39 638 |
1,25% |
07.04.2014 |
Муз клипы |
34 682 |
1,09% |
|
27.04.2014 |
Регина т/с |
34 001 |
1,07% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
25.04.2014 |
Stiri |
17 833 |
2,96% |
23.04.2014 |
Povestea |
17 068 |
2,83% |
|
18.04.2014 |
Mesager |
13 712 |
2,27% |
|
Prime |
11.04.2014 |
Primele stiri |
74 260 |
12,32% |
14.04.2014 |
Время |
70 126 |
11,63% |
|
02.04.2014 |
Пусть говорят |
67 338 |
11,17% |
|
MuzTV |
23.04.2014 |
Flirtomania |
8 065 |
1,34% |
08.04.2014 |
Pro News |
6 553 |
1,09% |
|
23.04.2014 |
Муз-ТВ хит |
6 465 |
1,07% |
|
PRO TV |
10.04.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
40 626 |
6,74% |
10.04.2014 |
Спорт |
13 836 |
2,30% |
|
01.04.2014 |
Master Chef |
12 395 |
2,06% |
|
СТС |
22.04.2014 |
Кадетство т/с |
21 934 |
3,64% |
25.04.2014 |
Уральские пельмени |
21 087 |
3,50% |
|
20.04.2014 |
Неуловимые х/ф |
20 955 |
3,48% |
|
N4 |
01.04.2014 |
Затмение т/с |
28 079 |
4,66% |
14.04.2014 |
Obiectiv |
24 361 |
4,04% |
|
17.04.2014 |
Анжелика т/с |
23 616 |
3,92% |
|
TV7 НТВ |
29.04.2014 |
Сегодня в Молдове |
43 503 |
7,22% |
29.04.2014 |
Чужой район-3 т/с |
31 153 |
5,17% |
|
29.04.2014 |
Говорим и показываем с Леонидом Закошанским |
30 554 |
5,07% |
|
Ren TV |
11.04.2014 |
Секретные территории |
24 741 |
4,10% |
08.04.2014 |
Новости 24. Молдова |
24 302 |
4,03% |
|
07.04.2014 |
Военная тайна |
23 517 |
3,90% |
|
ТНТ Bravo |
04.04.2014 |
ТНТ MIX |
31 798 |
5,28% |
04.04.2014 |
Comedy Баттл. Суперсезон |
29 124 |
4,83% |
|
06.04.2014 |
Холостяк |
28 685 |
4,76% |
|
2Plus |
17.04.2014 |
Reporter |
6 064 |
1,01% |
24.04.2014 |
Неравный брак т/с |
5 853 |
0,97% |
|
09.04.2014 |
Футбол. ЛЧ. Атлетико Мадрид (Испания)-ФК Барселона (Испания) |
5 614 |
0,93% |
|
RUTV Moldova |
18.04.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
5 547 |
0,92% |
12.04.2014 |
Музыка |
3 797 |
0,63% |
|
12.04.2014 |
Тема |
3 599 |
0,60% |
|
Publika TV |
02.04.2014 |
Publika 11:00 |
13 355 |
2,22% |
06.04.2014 |
Publika 12:00 |
12 174 |
2,02% |
|
25.04.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
11 975 |
1,99% |
|
RTR Moldova |
12.04.2014 |
Память сердца х/ф |
46 610 |
7,73% |
13.04.2014 |
Вести. Недели |
40 614 |
6,74% |
|
06.04.2014 |
Один в один! |
40 435 |
6,71% |
|
SET Sony |
20.04.2014 |
Asculta-ma! |
12 879 |
2,14% |
05.04.2014 |
Bucatar la tine acasa |
12 094 |
2,01% |
|
22.04.2014 |
Их перепутали в роддоме т/с |
11 566 |
1,92% |
|
CANAL3 |
29.04.2014 |
Новости Canal 3 |
26 387 |
4,38% |
02.04.2014 |
След т/с |
24 828 |
4,12% |
|
24.04.2014 |
Умник т/с |
20 424 |
3,39% |
|
Acasa |
11.04.2014 |
Сила судьбы т/с |
5 963 |
0,99% |
06.04.2014 |
Муз клипы |
5 225 |
0,87% |
|
07.04.2014 |
O noua viata т/с |
5 064 |
0,84% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, aprilie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, aprilie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, aprilie 2014
La fel, în aprilie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, aprilie 2014
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În aprilie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, aprilie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din martie 2014.
