AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Aprilie 2014

Luni, 12 Mai 2014 10:34

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna aprilie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru aprilie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.


În aprilie, indicatoarele de rating au scăzut cu 2,55% în comparație cu luna trecută și reprezintă 16,37%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, noiembrie 2013 - aprilie 2014, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, aprilie 2014

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, aprilie 2014



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2014, Moldova

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2014, Chișinău



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2014, Moldova



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2014, Chișinău




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

19.04.2014

Noaptea de Inviere la Putna д/ф

210 379

6,64%

13.04.2014

Mesager

197 227

6,23%

06.04.2014

Parinti si copii

189 923

6,00%

Prime

11.04.2014

Поле чудес

566 148

17,87%

11.04.2014

Primele stiri

558 379

17,63%

06.04.2014

Sinteza saptamanii

437 164

13,80%

MuzTV

05.04.2014

Amuzing TV

22 316

0,70%

05.04.2014

Pro News

17 970

0,57%

25.04.2014

Муз-ТВ хит

15 738

0,50%

PRO TV

07.04.2014

Новости Pro TV Кишинев

162 526

5,13%

01.04.2014

Master Chef

75 885

2,40%

17.04.2014

Футбол. КР. Dinamo (Bucuresti)-Steaua (Bucuresti)

72 075

2,28%

СТС

13.04.2014

Ханна х/ф

76 597

2,42%

02.04.2014

Ангел или демон т/с

73 991

2,34%

25.04.2014

Даешь молодежь! т/с

68 755

2,17%

N4

07.04.2014

Затмение т/с

108 579

3,43%

10.04.2014

Obiectiv

100 976

3,19%

20.04.2014

Анжелика т/с

91 750

2,90%

TV7 НТВ

21.04.2014

Суд присяжных

107 254

3,39%

28.04.2014

Сегодня в Молдове

104 892

3,31%

12.04.2014

Конец света х/ф

96 638

3,05%

Ren TV

04.04.2014

Странное дело д/с

44 197

1,40%

07.04.2014

Военная тайна

39 216

1,24%

18.04.2014

Новости 24. Молдова

37 544

1,19%

ТНТ Bravo

11.04.2014

Comedy Баттл. Суперсезон

71 107

2,25%

23.04.2014

Астерикс на Олимпийских играх х/ф

62 165

1,96%

05.04.2014

Ворошиловский стрелок х/ф

61 461

1,94%

2Plus

16.04.2014

Обручальное кольцо т/с

108 288

3,42%

16.04.2014

Неравный брак т/с

91 888

2,90%

11.04.2014

Reporter

82 991

2,62%

RUTV Moldova

12.04.2014

Топ Лист

17 429

0,55%

12.04.2014

Тема

17 330

0,55%

12.04.2014

Незабудки

16 042

0,51%

Publika TV

28.04.2014

Publika 22:00

63 719

2,01%

23.04.2014

Publika 21:00

62 406

1,97%

09.04.2014

Fabrika

60 673

1,92%

RTR Moldova

04.04.2014

Мой белый и пушистый х/ф

161 588

5,10%

30.04.2014

Анютино счастье х/ф

157 611

4,98%

12.04.2014

Память сердца х/ф

153 912

4,86%

SET Sony

24.04.2014

Земля волков т/с

43 824

1,38%

08.04.2014

Их перепутали в роддоме т/с

37 742

1,19%

11.04.2014

Дневники вампира т/с

34 949

1,10%

CANAL3

02.04.2014

Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид (Испания)-Боруссия Дортмунд (Германия)

94 045

2,97%

01.04.2014

Футбол. ЛЧ. Манчестер Юнайтед (Англия)-Байерн Мюнхен (Германия)

78 443

2,48%

24.04.2014

Stirile Canal 3

73 421

2,32%

Acasa

07.04.2014

O noua viata т/с

39 638

1,25%

07.04.2014

Муз клипы

34 682

1,09%

27.04.2014

Регина т/с

34 001

1,07%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

25.04.2014

Stiri

17 833

2,96%

23.04.2014

Povestea

17 068

2,83%

18.04.2014

Mesager

13 712

2,27%

Prime

11.04.2014

Primele stiri

74 260

12,32%

14.04.2014

Время

70 126

11,63%

02.04.2014

Пусть говорят

67 338

11,17%

MuzTV

23.04.2014

Flirtomania

8 065

1,34%

08.04.2014

Pro News

6 553

1,09%

23.04.2014

Муз-ТВ хит

6 465

1,07%

PRO TV

10.04.2014

Новости Pro TV Кишинев

40 626

6,74%

10.04.2014

Спорт

13 836

2,30%

01.04.2014

Master Chef

12 395

2,06%

СТС

22.04.2014

Кадетство т/с

21 934

3,64%

25.04.2014

Уральские пельмени

21 087

3,50%

20.04.2014

Неуловимые х/ф

20 955

3,48%

N4

01.04.2014

Затмение т/с

28 079

4,66%

14.04.2014

Obiectiv

24 361

4,04%

17.04.2014

Анжелика т/с

23 616

3,92%

TV7 НТВ

29.04.2014

Сегодня в Молдове

43 503

7,22%

29.04.2014

Чужой район-3 т/с

31 153

5,17%

29.04.2014

Говорим и показываем с Леонидом Закошанским

30 554

5,07%

Ren TV

11.04.2014

Секретные территории

24 741

4,10%

08.04.2014

Новости 24. Молдова

24 302

4,03%

07.04.2014

Военная тайна

23 517

3,90%

ТНТ Bravo

04.04.2014

ТНТ MIX

31 798

5,28%

04.04.2014

Comedy Баттл. Суперсезон

29 124

4,83%

06.04.2014

Холостяк

28 685

4,76%

2Plus

17.04.2014

Reporter

6 064

1,01%

24.04.2014

Неравный брак т/с

5 853

0,97%

09.04.2014

Футбол. ЛЧ. Атлетико Мадрид (Испания)-ФК Барселона (Испания)

5 614

0,93%

RUTV Moldova

18.04.2014

Новости на RU Tv Moldova

5 547

0,92%

12.04.2014

Музыка

3 797

0,63%

12.04.2014

Тема

3 599

0,60%

Publika TV

02.04.2014

Publika 11:00

13 355

2,22%

06.04.2014

Publika 12:00

12 174

2,02%

25.04.2014

Политприход с Иваном Святченко

11 975

1,99%

RTR Moldova

12.04.2014

Память сердца х/ф

46 610

7,73%

13.04.2014

Вести. Недели

40 614

6,74%

06.04.2014

Один в один!

40 435

6,71%

SET Sony

20.04.2014

Asculta-ma!

12 879

2,14%

05.04.2014

Bucatar la tine acasa

12 094

2,01%

22.04.2014

Их перепутали в роддоме т/с

11 566

1,92%

CANAL3

29.04.2014

Новости Canal 3

26 387

4,38%

02.04.2014

След т/с

24 828

4,12%

24.04.2014

Умник т/с

20 424

3,39%

Acasa

11.04.2014

Сила судьбы т/с

5 963

0,99%

06.04.2014

Муз клипы

5 225

0,87%

07.04.2014

O noua viata т/с

5 064

0,84%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, aprilie 2014





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, aprilie 2014




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, aprilie 2014



La fel, în aprilie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, aprilie 2014

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În aprilie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, aprilie 2014



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din martie 2014.