AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Februarie 2014
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna februarie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru februarie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.
În februarie, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,77% în comparație cu luna trecută și reprezintă 22,27%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, septembrie 2013 - februarie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, februarie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, februarie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, februarie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, februarie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, februarie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, februarie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
07.02.2014 |
Церемония открытия ХХII Зимних Олимпийских игр. Сочи-2014 |
303 216 |
9,57% |
01.02.2014 |
Mesager |
264 149 |
8,34% |
|
09.02.2014 |
Сочи-2014. Олимпийский обзор |
236 584 |
7,47% |
|
Prime |
28.02.2014 |
Поле чудес |
639 884 |
20,20% |
06.02.2014 |
Пусть говорят |
599 949 |
18,94% |
|
10.02.2014 |
Primele stiri |
527 090 |
16,64% |
|
MuzTV |
13.02.2014 |
Муз клипы |
31 235 |
0,99% |
11.02.2014 |
Flirtomania |
28 940 |
0,91% |
|
08.02.2014 |
Муз-ТВ хит |
27 305 |
0,86% |
|
PRO TV |
26.02.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
220 864 |
6,97% |
10.02.2014 |
La Maruta |
90 194 |
2,85% |
|
28.02.2014 |
Лавина х/ф |
74 979 |
2,37% |
|
СТС |
15.02.2014 |
Шесть кадров |
119 244 |
3,76% |
24.02.2014 |
На грани х/ф |
108 383 |
3,42% |
|
23.02.2014 |
РЭД х/ф |
106 445 |
3,36% |
|
N4 |
21.02.2014 |
Северный ветер т/с |
120 227 |
3,80% |
05.02.2014 |
Obiectiv |
109 236 |
3,45% |
|
26.02.2014 |
Улицы разбитых фонарей-13 т/с |
107 691 |
3,40% |
|
TV7 НТВ |
22.02.2014 |
Морские дьяволы. Смерч. Судьбы т/с |
191 584 |
6,05% |
27.02.2014 |
Шаман-2 т/с |
171 769 |
5,42% |
|
16.02.2014 |
Ржавчина т/с |
170 450 |
5,38% |
|
Ren TV |
06.02.2014 |
Великие тайны д/с |
38 518 |
1,22% |
06.02.2014 |
Смотреть Всем! |
35 224 |
1,11% |
|
26.02.2014 |
Не ври мне |
35 097 |
1,11% |
|
ТНТ Bravo |
12.02.2014 |
Дом-2 |
85 922 |
2,71% |
09.02.2014 |
Битва экстрасенсов |
82 853 |
2,62% |
|
16.02.2014 |
Экстрасенсы ведут расследование |
78 352 |
2,47% |
|
2Plus |
11.02.2014 |
Принцесса цирка т/с |
125 995 |
3,98% |
08.02.2014 |
100 de moldoveni au zis |
98 832 |
3,12% |
|
25.02.2014 |
Reporter |
97 291 |
3,07% |
|
RUTV Moldova |
22.02.2014 |
Пик популярности |
22 998 |
0,73% |
08.02.2014 |
Музыка |
20 394 |
0,64% |
|
05.02.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
14 325 |
0,45% |
|
Publika TV |
08.02.2014 |
Publika 17:00 |
113 214 |
3,57% |
05.02.2014 |
Fabrika |
94 586 |
2,99% |
|
28.02.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
89 579 |
2,83% |
|
RTR Moldova |
09.02.2014 |
Любовь с испытательным сроком х/ф |
173 262 |
5,47% |
16.02.2014 |
Папа напрокат х/ф |
153 532 |
4,85% |
|
15.02.2014 |
Серьезные отношения х/ф |
151 060 |
4,77% |
|
SET Sony |
27.02.2014 |
Друзья т/с |
48 194 |
1,52% |
27.02.2014 |
Дневники вампира т/с |
44 569 |
1,41% |
|
27.02.2014 |
Касл т/с |
43 251 |
1,37% |
|
CANAL3 |
19.02.2014 |
Футбол. ЛЧ. Арсенал (Англия)-Байерн Мюнхен (Германия) |
96 633 |
3,05% |
15.02.2014 |
Новости Canal 3 |
73 063 |
2,31% |
|
19.02.2014 |
След т/с |
68 843 |
2,17% |
|
Acasa |
05.02.2014 |
Корона слез т/с |
39 360 |
1,24% |
25.02.2014 |
O noua viata т/с |
36 450 |
1,15% |
|
11.02.2014 |
Муз клипы |
29 645 |
0,94% |
|
Amedia |
12.02.2014 |
Спальный район т/с |
24 303 |
0,77% |
09.02.2014 |
Мать и мачеха т/с |
17 054 |
0,54% |
|
14.02.2014 |
Татьянин день т/с |
15 803 |
0,50% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
23.02.2014 |
Церемония закрытия ХХII зимних Олимпийских игр. Сочи-2014 |
39 920 |
6,62% |
07.02.2014 |
Церемония открытия ХХII Зимних Олимпийских игр. Сочи-2014 |
37 121 |
6,16% |
|
07.02.2014 |
Mesager |
25 742 |
4,27% |
|
Prime |
05.02.2014 |
Пусть говорят |
78 209 |
12,98% |
26.02.2014 |
Primele stiri |
73 398 |
12,18% |
|
07.02.2014 |
Поле чудес |
69 781 |
11,58% |
|
MuzTV |
02.02.2014 |
Flirtomania |
8 949 |
1,48% |
02.02.2014 |
Pro News |
8 762 |
1,45% |
|
02.02.2014 |
Муз-ТВ хит |
8 707 |
1,44% |
|
PRO TV |
04.02.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
40 752 |
6,76% |
04.02.2014 |
Новости Pro TV |
16 166 |
2,68% |
|
04.02.2014 |
La Maruta |
10 726 |
1,78% |
|
СТС |
17.02.2014 |
Игра на выживание х/ф |
28 680 |
4,76% |
11.02.2014 |
Два отца и два сына т/с |
22 777 |
3,78% |
|
02.02.2014 |
Даешь молодежь! т/с |
22 563 |
3,74% |
|
N4 |
25.02.2014 |
Улицы разбитых фонарей-13 т/с |
27 699 |
4,60% |
03.02.2014 |
Мент в законе-7 т/с |
24 408 |
4,05% |
|
03.02.2014 |
Obiectiv |
24 246 |
4,02% |
|
TV7 НТВ |
22.02.2014 |
Центральное телевидение с Вадимом Такменевым |
41 727 |
6,92% |
02.02.2014 |
Чудо техники |
37 767 |
6,27% |
|
21.02.2014 |
Шаман-2 т/с |
36 287 |
6,02% |
|
Ren TV |
06.02.2014 |
Смотреть Всем! |
22 828 |
3,79% |
19.02.2014 |
Новости 24. Молдова |
22 146 |
3,67% |
|
21.02.2014 |
Секретные территории |
21 721 |
3,60% |
|
ТНТ Bravo |
02.02.2014 |
Битва экстрасенсов |
34 075 |
5,65% |
09.02.2014 |
Comedy woman |
29 721 |
4,93% |
|
02.02.2014 |
Stand Up. Brand new show |
28 793 |
4,78% |
|
2Plus |
18.02.2014 |
Счастливый билет т/с |
10 530 |
1,75% |
25.02.2014 |
Zoo show |
8 360 |
1,39% |
|
15.02.2014 |
Reporter |
7 770 |
1,29% |
|
RUTV Moldova |
22.02.2014 |
Новости на RU TV |
7 993 |
1,33% |
22.02.2014 |
Незабудки |
5 572 |
0,92% |
|
27.02.2014 |
Новости на RU Tv Moldova |
5 442 |
0,90% |
|
Publika TV |
26.02.2014 |
Publika 18:00 |
19 586 |
3,25% |
26.02.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
17 301 |
2,87% |
|
14.02.2014 |
Publika 11:00 |
15 712 |
2,61% |
|
RTR Moldova |
09.02.2014 |
Любовь с испытательным сроком х/ф |
47 937 |
7,95% |
09.02.2014 |
Вести. Недели |
36 982 |
6,14% |
|
15.02.2014 |
Серьезные отношения х/ф |
36 403 |
6,04% |
|
SET Sony |
16.02.2014 |
Кейт и Лео х/ф |
14 128 |
2,34% |
26.02.2014 |
Касл т/с |
12 772 |
2,12% |
|
03.02.2014 |
Топ модель по-американски. Сезон колледжа |
12 502 |
2,07% |
|
CANAL3 |
21.02.2014 |
След т/с |
21 522 |
3,57% |
10.02.2014 |
Новости Canal 3 |
20 368 |
3,38% |
|
25.02.2014 |
Футбол. ЛЧ. Олимпиакос (Греция) - Манчестер Юнайтед (Англия) |
19 426 |
3,22% |
|
Acasa |
26.02.2014 |
Телемагазин |
6 528 |
1,08% |
16.02.2014 |
Муз клипы |
6 419 |
1,06% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, februarie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, februarie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, februarie 2014
La fel, în februarie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, februarie 2014
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În februarie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, februarie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din ianuarie 2014.
