AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Mai 2014

Joi, 26 Iunie 2014 10:43

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna mai 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru mai 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, Super TV Moldova, Canal 3, Ren TV.


În mai, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,70% în comparație cu luna trecută și reprezintă 15,67%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, decembrie 2013 - mai 2014, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, mai 2014

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, mai 2014



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, mai 2014, Moldova

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, mai 2014, Chișinău



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, mai 2014, Moldova



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, mai 2014, Chișinău




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

04.05.2014

Mesager

210 052

6,63%

04.05.2014

La noi in sat

167 198

5,28%

04.05.2014

Stiri

165 373

5,22%

Prime

21.05.2014

Primele stiri

470 601

14,86%

04.05.2014

Sinteza saptamanii

462 650

14,61%

12.05.2014

Пусть говорят

450 005

14,21%

MuzTV

15.05.2014

Pro News

19 262

0,61%

10.05.2014

Top 10

12 207

0,39%

23.05.2014

Flirtomania

12 160

0,38%

PRO TV

12.05.2014

Новости Pro TV Кишинев

147 264

4,65%

06.05.2014

Master Chef

61 712

1,95%

12.05.2014

La Maruta

53 062

1,68%

СТС

13.05.2014

Рэмбо. Первая кровь-2 х/ф

72 853

2,30%

10.05.2014

Шесть кадров

72 311

2,28%

15.05.2014

Конан-варвар х/ф

69 319

2,19%

N4

05.05.2014

Obiectiv

73 432

2,32%

31.05.2014

Право на помилование т/с

71 224

2,25%

12.05.2014

Мама напрокат х/ф

65 281

2,06%

TV7 НТВ

22.05.2014

Суд присяжных

122 881

3,88%

31.05.2014

Дубля не будет х/ф

121 027

3,82%

04.05.2014

Следствие вели...

109 151

3,45%

Ren TV

27.05.2014

Новости 24

35 690

1,13%

27.05.2014

Новости 24. Молдова

33 539

1,06%

27.05.2014

Семейные драмы д/с

31 004

0,98%

ТНТ Bravo

18.05.2014

Холостяк

102 341

3,23%

30.05.2014

Дом-2

80 042

2,53%

11.05.2014

Наша Russia т/с

72 882

2,30%

2Plus

23.05.2014

Обручальное кольцо т/с

108 389

3,42%

22.05.2014

Без вести пропавшая т/с

101 628

3,21%

14.05.2014

Товарищи полицейские. Убойный отдел т/с

86 963

2,75%

RUTV Moldova

21.05.2014

Новости на RU Tv Moldova

17 043

0,54%

10.05.2014

Музыка

14 185

0,45%

17.05.2014

Пик популярности

13 220

0,42%

Publika TV

18.05.2014

Publika 22:00

61 534

1,94%

02.05.2014

Breaking news

55 871

1,76%

29.05.2014

Publika 23:00

54 692

1,73%

RTR Moldova

21.05.2014

Сестра моя, Любовь т/с

172 488

5,45%

31.05.2014

Разорванные нити х/ф

157 505

4,97%

01.05.2014

Врачиха т/с

147 311

4,65%

Super TV

02.05.2014

Земля волков т/с

38 888

1,23%

30.05.2014

Медиум т/с

35 131

1,11%

03.05.2014

Terapia frumusetii

28 714

0,91%

CANAL3

01.05.2014

След т/с

77 034

2,43%

26.05.2014

Stirile Canal 3

56 118

1,77%

01.05.2014

Новости Canal 3

55 411

1,75%

Acasa

28.05.2014

Сила судьбы т/с

29 853

0,94%

28.05.2014

Я тебя люблю, потому что люблю т/с

25 037

0,79%

24.05.2014

Дама и рабочий т/с

20 924

0,66%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

10.05.2014

Eurovision Song Contest-2014. Finala

46 523

7,72%

04.05.2014

Mesager

21 359

3,54%

13.05.2014

Stiri

20 177

3,35%

Prime

20.05.2014

Время

75 517

12,53%

21.05.2014

Primele stiri

67 084

11,13%

12.05.2014

Пусть говорят

65 190

10,82%

MuzTV

18.05.2014

Top 10

8 248

1,37%

25.05.2014

Pro News

7 385

1,23%

25.05.2014

Flirtomania

6 623

1,10%

PRO TV

04.05.2014

Новости Pro TV Кишинев

35 693

5,92%

04.05.2014

Новости Pro TV

14 277

2,37%

06.05.2014

Master Chef

13 748

2,28%

СТС

27.05.2014

Рэмбо-4 х/ф

27 075

4,49%

29.05.2014

Улетное видео

23 433

3,89%

05.05.2014

Счастливое число Слевина х/ф

22 392

3,72%

N4

23.05.2014

Иван Васильевич меняет профессию х/ф

28 743

4,77%

23.05.2014

Операция 'Ы' и другие приключения Шурика х/ф

22 820

3,79%

16.05.2014

Красный лотос х/ф

22 235

3,69%

TV7 НТВ

12.05.2014

Сегодня в Молдове

39 837

6,61%

05.05.2014

Politica

33 977

5,64%

06.05.2014

Прокурорская проверка

26 912

4,47%

Ren TV

27.05.2014

Новости 24. Молдова

24 639

4,09%

27.05.2014

Новости 24

22 222

3,69%

27.05.2014

Свободное время

20 440

3,39%

ТНТ Bravo

16.05.2014

Comedy Баттл. Суперсезон

25 569

4,24%

30.05.2014

Дом-2

25 509

4,23%

28.05.2014

Комеди Клаб

22 417

3,72%

2Plus

30.05.2014

Товарищи полицейские т/с

10 460

1,74%

09.05.2014

Телемагазин

10 366

1,72%

16.05.2014

Неравный брак т/с

9 305

1,54%

RUTV Moldova

08.05.2014

Новости на RU Tv Moldova

5 401

0,90%

08.05.2014

Музыка

4 951

0,82%

27.05.2014

Новости на RU TV

3 511

0,58%

Publika TV

10.05.2014

Фактор власти

15 680

2,60%

12.05.2014

День за Днём

11 920

1,98%

17.05.2014

Publika 09:00

11 828

1,96%

RTR Moldova

04.05.2014

Вести

67 512

11,20%

04.05.2014

Один в один!

55 254

9,17%

10.05.2014

Ветер в лицо х/ф

48 368

8,02%

Super TV

20.05.2014

Социо т/с

11 780

1,95%

19.05.2014

Риццоли и Айлс т/с

11 223

1,86%

23.05.2014

Древние т/с

9 033

1,50%

CANAL3

06.05.2014

След т/с

25 633

4,25%

22.05.2014

Привет от 'Катюши' т/с

21 739

3,61%

22.05.2014

Новости Canal 3

17 998

2,99%

Acasa

30.05.2014

Муж напрокат т/c

8 497

1,41%

20.05.2014

Телемагазин

7 536

1,25%

20.05.2014

Муз клипы

7 536

1,25%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, mai 2014





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, mai 2014




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, mai 2014



La fel, în mai 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, mai 2014

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), Super TV (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În mai, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, mai 2014



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din aprilie 2014.