AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Iunie 2014
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna iunie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru iunie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 15 posturi TV. Muz TV a fost sistat. Posturile monitorizate: 2Plus, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.
În iunie, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,99% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,68%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, ianuarie - iunie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, iunie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, iunie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iunie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iunie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iunie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iunie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele iunie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este iunie mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
22.06.2014 |
Fotbal. CM-2014. Belgia-Rusia |
162 969 |
5,15% |
28.06.2014 |
Mesager |
160 683 |
5,07% |
|
01.06.2014 |
1 iunie- ziua copiilor. Concert |
150 386 |
4,75% |
|
Prime |
01.06.2014 |
Sinteza saptamanii |
356 328 |
11,25% |
26.06.2014 |
Primele stiri |
356 148 |
11,24% |
|
25.06.2014 |
Пусть говорят |
301 498 |
9,52% |
|
PRO TV |
02.06.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
80 815 |
2,55% |
17.06.2014 |
La Maruta |
40 394 |
1,28% |
|
10.06.2014 |
Master Chef |
28 929 |
0,91% |
|
СТС |
11.06.2014 |
Тюряга х/ф |
95 445 |
3,01% |
27.06.2014 |
Универсальный солдат х/ф |
70 127 |
2,21% |
|
17.06.2014 |
Расплата х/ф |
68 020 |
2,15% |
|
N4 |
26.06.2014 |
Отряд т/с |
74 574 |
2,35% |
22.06.2014 |
Хранитель т/с |
73 277 |
2,31% |
|
17.06.2014 |
Obiectiv |
67 417 |
2,13% |
|
TV7 НТВ |
26.06.2014 |
Суд присяжных |
110 935 |
3,50% |
26.06.2014 |
Сегодня |
98 270 |
3,10% |
|
17.06.2014 |
Дело врачей т/с |
97 733 |
3,09% |
|
Ren TV |
05.06.2014 |
Не ври мне |
36 413 |
1,15% |
05.06.2014 |
Новости 24. Молдова |
34 152 |
1,08% |
|
20.06.2014 |
Секретные территории |
30 139 |
0,95% |
|
ТНТ Bravo |
25.06.2014 |
Дом-2 |
97 325 |
3,07% |
01.06.2014 |
Холостяк. Чего хотят мужчины |
87 211 |
2,75% |
|
12.06.2014 |
Комеди Клаб |
81 390 |
2,57% |
|
2Plus |
18.06.2014 |
Без вести пропавшая т/с |
143 303 |
4,52% |
17.06.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
131 073 |
4,14% |
|
22.06.2014 |
Reporter |
94 894 |
3,00% |
|
RUTV Moldova |
07.06.2014 |
Незабудки |
16 440 |
0,52% |
28.06.2014 |
Новости на RU TV |
11 603 |
0,37% |
|
06.06.2014 |
Музыка |
10 352 |
0,33% |
|
Publika TV |
07.06.2014 |
Publika 22:00 |
59 029 |
1,86% |
01.06.2014 |
Publika 10:00 |
55 084 |
1,74% |
|
28.06.2014 |
Publika News |
49 737 |
1,57% |
|
RTR Moldova |
30.06.2014 |
Плюс Любовь т/с |
181 160 |
5,72% |
22.06.2014 |
Шесть соток счастья х/ф |
152 586 |
4,82% |
|
29.06.2014 |
Мама в законе х/ф |
131 054 |
4,14% |
|
Super TV |
14.06.2014 |
Древние т/с |
28 980 |
0,91% |
07.06.2014 |
Императрица Сисси х/ф |
27 393 |
0,86% |
|
28.06.2014 |
Плохая мамочка х/ф |
27 389 |
0,86% |
|
CANAL3 |
16.06.2014 |
След т/с |
75 209 |
2,37% |
16.06.2014 |
Stirile Canal 3 |
56 172 |
1,77% |
|
10.06.2014 |
Новости Canal 3 |
45 914 |
1,45% |
|
Acasa |
16.06.2014 |
Я тебя люблю, потому что люблю т/с |
28 336 |
0,89% |
08.06.2014 |
Сила судьбы т/с |
27 466 |
0,87% |
|
05.06.2014 |
Дама и рабочий т/с |
27 065 |
0,85% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
22.06.2014 |
Fotbal. CM-2014. Belgia-Rusia |
38 191 |
6,34% |
24.06.2014 |
Fotbal. CM-2014. Italia-Uruguay |
28 469 |
4,72% |
|
19.06.2014 |
Fotbal. CM-2014. Uruguay-Anglia |
28 160 |
4,67% |
|
Prime |
10.06.2014 |
Время |
64 180 |
10,65% |
10.06.2014 |
Primele stiri |
54 503 |
9,04% |
|
10.06.2014 |
Истина где-то рядом |
52 848 |
8,77% |
|
PRO TV |
02.06.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
29 482 |
4,89% |
21.06.2014 |
Спорт |
10 644 |
1,77% |
|
13.06.2014 |
Новости Pro TV |
10 195 |
1,69% |
|
СТС |
11.06.2014 |
Тюряга х/ф |
37 777 |
6,27% |
23.06.2014 |
Зажигание х/ф |
23 326 |
3,87% |
|
18.06.2014 |
Красавчик Джонни х/ф |
21 745 |
3,61% |
|
N4 |
02.06.2014 |
Obiectiv |
24 816 |
4,12% |
09.06.2014 |
Тайны следствия-12 т/с |
21 864 |
3,63% |
|
26.06.2014 |
Ментовские войны т/с |
19 899 |
3,30% |
|
TV7 НТВ |
01.06.2014 |
Сегодня |
38 829 |
6,44% |
17.06.2014 |
Чрезвычайное происшествие |
37 642 |
6,25% |
|
09.06.2014 |
Суд присяжных |
34 200 |
5,67% |
|
Ren TV |
14.06.2014 |
Новости 24 |
22 110 |
3,67% |
03.06.2014 |
Свободное время |
21 447 |
3,56% |
|
05.06.2014 |
Новости 24. Молдова |
21 173 |
3,51% |
|
ТНТ Bravo |
12.06.2014 |
Комеди Клаб |
35 944 |
5,96% |
25.06.2014 |
Дом-2 |
27 198 |
4,51% |
|
11.06.2014 |
Comedy Баттл. Суперсезон |
23 417 |
3,89% |
|
2Plus |
05.06.2014 |
Reporter |
11 747 |
1,95% |
30.06.2014 |
Неравный брак т/с |
10 643 |
1,77% |
|
04.06.2014 |
Товарищи полицейские т/с |
9 697 |
1,61% |
|
RUTV Moldova |
01.06.2014 |
Пик популярности |
2 279 |
0,38% |
29.06.2014 |
Русская музыкальная премия телеканала Ru TV |
2 113 |
0,35% |
|
03.06.2014 |
Новости на RU TV |
2 018 |
0,33% |
|
Publika TV |
02.06.2014 |
Publika 11:00 |
15 376 |
2,55% |
18.06.2014 |
День за Днём |
9 776 |
1,62% |
|
04.06.2014 |
Publika 13:00 |
8 784 |
1,46% |
|
RTR Moldova |
30.06.2014 |
Плюс Любовь т/с |
46 270 |
7,68% |
07.06.2014 |
Вести в субботу |
45 500 |
7,55% |
|
15.06.2014 |
Вести. Недели |
41 579 |
6,90% |
|
Super TV |
07.06.2014 |
Императрица Сисси х/ф |
15 098 |
2,50% |
16.06.2014 |
Уилл и Грейс т/с |
12 016 |
1,99% |
|
11.06.2014 |
Скорая помощь т/с |
11 334 |
1,88% |
|
CANAL3 |
19.06.2014 |
След т/с |
22 199 |
3,68% |
27.06.2014 |
Новости Canal 3 |
19 909 |
3,30% |
|
25.06.2014 |
Stirile Canal 3 |
15 174 |
2,52% |
|
Acasa |
30.06.2014 |
Клон т/с |
5 083 |
0,84% |
30.06.2014 |
Телемагазин |
5 083 |
0,84% |
|
30.06.2014 |
Муж напрокат т/c |
4 733 |
0,79% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, iunie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, iunie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, iunie 2014
La fel, în iunie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, iunie 2014
(Audiența de bază: 2Plus (18+), Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ(18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În iunie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, iunie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din mai 2014.
