AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Iulie 2014
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna iulie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru iulie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.
În iulie, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,04% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,64%. (Fig.1).
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, februarie - iulie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, iulie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, iulie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele iulie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este iulie mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
13.07.2014 |
Fotbal. CM-2014. Germania-Argentina |
274 886 |
8,68% |
12.07.2014 |
Fotbal. CM-2014. Brazilia-Olanda |
178 329 |
5,63% |
|
04.07.2014 |
Fotbal. CM-2014. Brazilia-Columbia |
145 416 |
4,59% |
|
Prime |
11.07.2014 |
Primele stiri |
333 694 |
10,54% |
04.07.2014 |
Поле чудес |
306 675 |
9,68% |
|
11.07.2014 |
Время |
299 692 |
9,46% |
|
PRO TV |
17.07.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
83 321 |
2,63% |
23.07.2014 |
La Maruta |
63 295 |
2,00% |
|
12.07.2014 |
Новости Pro TV |
55 052 |
1,74% |
|
СТС |
31.07.2014 |
Воронины т/с |
66 033 |
2,08% |
27.07.2014 |
Шесть кадров |
62 738 |
1,98% |
|
29.07.2014 |
Даешь молодежь! т/с |
62 634 |
1,98% |
|
N4 |
30.07.2014 |
Байки Митяя т/с |
66 953 |
2,11% |
30.07.2014 |
Бомж т/с |
64 797 |
2,05% |
|
18.07.2014 |
Ловушка т/с |
57 249 |
1,81% |
|
TV7 НТВ |
28.07.2014 |
Суд присяжных |
145 681 |
4,60% |
28.07.2014 |
Прокурорская проверка |
144 212 |
4,55% |
|
28.07.2014 |
Спасатели |
107 855 |
3,41% |
|
Ren TV |
24.07.2014 |
Новости 24. Молдова |
41 869 |
1,32% |
11.07.2014 |
Странное дело д/с |
39 083 |
1,23% |
|
24.07.2014 |
Новости 24 |
34 614 |
1,09% |
|
ТНТ Bravo |
06.07.2014 |
Дом-2 |
98 834 |
3,12% |
13.07.2014 |
Наша Russia т/с |
85 290 |
2,69% |
|
28.07.2014 |
Физрук т/с |
57 866 |
1,83% |
|
CANAL2 |
04.07.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
116 075 |
3,66% |
02.07.2014 |
Без вести пропавшая т/с |
100 542 |
3,17% |
|
04.07.2014 |
Неравный брак т/с |
71 972 |
2,27% |
|
RUTV Moldova |
21.07.2014 |
Незабудки |
8 673 |
0,27% |
22.07.2014 |
Музыка |
8 409 |
0,27% |
|
30.07.2014 |
Пик популярности |
7 647 |
0,24% |
|
Publika TV |
20.07.2014 |
Publika News |
59 953 |
1,89% |
23.07.2014 |
Fabrika |
54 309 |
1,71% |
|
23.07.2014 |
Media Publika |
44 339 |
1,40% |
|
RTR Moldova |
03.07.2014 |
Плюс Любовь т/с |
204 455 |
6,46% |
10.07.2014 |
Мы ждем ребенка... х/ф |
156 518 |
4,94% |
|
12.07.2014 |
Я не смогу тебя забыть х/ф |
147 256 |
4,65% |
|
SET Sony |
21.07.2014 |
Моя прекрасная няня т/с |
31 336 |
0,99% |
03.07.2014 |
Очень плохая училка т/с |
27 694 |
0,87% |
|
10.07.2014 |
Правила моей кухни |
25 762 |
0,81% |
|
CANAL3 |
29.07.2014 |
Понять. Простить |
65 157 |
2,06% |
28.07.2014 |
Stirile Canal 3 |
64 820 |
2,05% |
|
29.07.2014 |
Любовь и прочие глупости т/с |
59 602 |
1,88% |
|
Acasa |
27.07.2014 |
Клон т/с |
29 389 |
0,93% |
31.07.2014 |
Муз клипы |
28 267 |
0,89% |
|
11.07.2014 |
То, что жизнь у меня украла т/с |
28 248 |
0,89% |
|
Realitatea MD |
26.07.2014 |
Stirile Realitatea |
17 244 |
0,54% |
25.07.2014 |
Новости о главном |
8 973 |
0,28% |
|
26.07.2014 |
Дикте т/с |
8 038 |
0,25% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
13.07.2014 |
Fotbal. CM-2014. Germania-Argentina |
54 344 |
9,02% |
12.07.2014 |
Fotbal. CM-2014. Brazilia-Olanda |
40 205 |
6,67% |
|
09.07.2014 |
Fotbal. CM-2014. Olanda-Argentina |
34 322 |
5,69% |
|
Prime |
10.07.2014 |
Primele stiri |
64 019 |
10,62% |
04.07.2014 |
Время |
59 044 |
9,80% |
|
04.07.2014 |
Давай поженимся |
55 153 |
9,15% |
|
PRO TV |
20.07.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
32 797 |
5,44% |
12.07.2014 |
Новости Pro TV |
10 039 |
1,67% |
|
14.07.2014 |
Любовь и вымогательство х/ф |
9 640 |
1,60% |
|
СТС |
18.07.2014 |
Уральские пельмени |
22 321 |
3,70% |
22.07.2014 |
Даешь молодежь! т/с |
21 621 |
3,59% |
|
03.07.2014 |
Шесть кадров |
19 782 |
3,28% |
|
N4 |
17.07.2014 |
Obiectiv |
23 130 |
3,84% |
06.07.2014 |
Улицы разбитых фонарей-10 т/с |
20 546 |
3,41% |
|
17.07.2014 |
Улицы разбитых фонарей-12 т/с |
16 931 |
2,81% |
|
TV7 НТВ |
22.07.2014 |
Сегодня в Молдове |
34 840 |
5,78% |
12.07.2014 |
Русские сенсации |
32 900 |
5,46% |
|
14.07.2014 |
Прокурорская проверка |
31 931 |
5,30% |
|
Ren TV |
30.07.2014 |
Новости 24. Молдова |
18 516 |
3,07% |
12.07.2014 |
Давайте разберемся |
16 359 |
2,71% |
|
18.07.2014 |
Тайны мира с Анной Чапман |
16 118 |
2,67% |
|
ТНТ Bravo |
19.07.2014 |
Наша Russia т/с |
29 943 |
4,97% |
10.07.2014 |
Дом-2 |
25 968 |
4,31% |
|
28.07.2014 |
Istorii Urbane |
19 462 |
3,23% |
|
CANAL2 |
12.07.2014 |
Обручальное кольцо т/с |
10 519 |
1,75% |
13.07.2014 |
Reporter |
10 146 |
1,68% |
|
12.07.2014 |
Tema saptamanii |
9 914 |
1,64% |
|
RUTV Moldova |
22.07.2014 |
Незабудки |
3 534 |
0,59% |
22.07.2014 |
Музыка |
2 167 |
0,36% |
|
25.07.2014 |
Отдел кадров |
1 605 |
0,27% |
|
Publika TV |
16.07.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
14 801 |
2,46% |
18.07.2014 |
Publika Report |
13 023 |
2,16% |
|
23.07.2014 |
Publika News |
12 464 |
2,07% |
|
RTR Moldova |
02.07.2014 |
Плюс Любовь т/с |
48 345 |
8,02% |
10.07.2014 |
Мы ждем ребенка... х/ф |
41 786 |
6,93% |
|
05.07.2014 |
Не отпускай меня х/ф |
40 127 |
6,66% |
|
SET Sony |
30.07.2014 |
Калифрения т/с |
10 550 |
1,75% |
27.07.2014 |
Bucatar la tine acasa |
10 226 |
1,70% |
|
16.07.2014 |
Скорая помощь т/с |
9 344 |
1,55% |
|
CANAL3 |
02.07.2014 |
След т/с |
24 837 |
4,12% |
10.07.2014 |
Новости Canal 3 |
23 271 |
3,86% |
|
28.07.2014 |
Stirile Canal 3 |
16 489 |
2,74% |
|
Acasa |
17.07.2014 |
Лара т/с |
5 919 |
0,98% |
18.07.2014 |
Doctorul casei |
5 649 |
0,94% |
|
11.07.2014 |
Дом по соседству т/с |
5 649 |
0,94% |
|
Realitatea MD |
29.07.2014 |
Stirile Realitatea |
4 615 |
0,77% |
31.07.2014 |
Новости Realitatea |
3 592 |
0,60% |
|
28.07.2014 |
Честно говоря |
3 146 |
0,52% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, iulie 2014
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, iulie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, iulie 2014
La fel, în iulie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, iulie 2014
(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În iulie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, iulie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din iunie 2014.