AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Iulie 2014

Marţi, 19 August 2014 10:54

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna iulie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru iulie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Realitatea TV a fost inclus în listă, iar 2Plus a fost redenumit în Canal 2. Posturile monitorizate: Canal 2, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Realitatea TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.


În iulie, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,04% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,64%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, februarie - iulie 2014, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, iulie 2014

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, iulie 2014



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2014, Moldova

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iulie 2014, Chișinău



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2014, Moldova



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iulie 2014, Chișinău




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele iulie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este iulie mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

13.07.2014

Fotbal. CM-2014. Germania-Argentina

274 886

8,68%

12.07.2014

Fotbal. CM-2014. Brazilia-Olanda

178 329

5,63%

04.07.2014

Fotbal. CM-2014. Brazilia-Columbia

145 416

4,59%

Prime

11.07.2014

Primele stiri

333 694

10,54%

04.07.2014

Поле чудес

306 675

9,68%

11.07.2014

Время

299 692

9,46%

PRO TV

17.07.2014

Новости Pro TV Кишинев

83 321

2,63%

23.07.2014

La Maruta

63 295

2,00%

12.07.2014

Новости Pro TV

55 052

1,74%

СТС

31.07.2014

Воронины т/с

66 033

2,08%

27.07.2014

Шесть кадров

62 738

1,98%

29.07.2014

Даешь молодежь! т/с

62 634

1,98%

N4

30.07.2014

Байки Митяя т/с

66 953

2,11%

30.07.2014

Бомж т/с

64 797

2,05%

18.07.2014

Ловушка т/с

57 249

1,81%

TV7 НТВ

28.07.2014

Суд присяжных

145 681

4,60%

28.07.2014

Прокурорская проверка

144 212

4,55%

28.07.2014

Спасатели

107 855

3,41%

Ren TV

24.07.2014

Новости 24. Молдова

41 869

1,32%

11.07.2014

Странное дело д/с

39 083

1,23%

24.07.2014

Новости 24

34 614

1,09%

ТНТ Bravo

06.07.2014

Дом-2

98 834

3,12%

13.07.2014

Наша Russia т/с

85 290

2,69%

28.07.2014

Физрук т/с

57 866

1,83%

CANAL2

04.07.2014

Обручальное кольцо т/с

116 075

3,66%

02.07.2014

Без вести пропавшая т/с

100 542

3,17%

04.07.2014

Неравный брак т/с

71 972

2,27%

RUTV Moldova

21.07.2014

Незабудки

8 673

0,27%

22.07.2014

Музыка

8 409

0,27%

30.07.2014

Пик популярности

7 647

0,24%

Publika TV

20.07.2014

Publika News

59 953

1,89%

23.07.2014

Fabrika

54 309

1,71%

23.07.2014

Media Publika

44 339

1,40%

RTR Moldova

03.07.2014

Плюс Любовь т/с

204 455

6,46%

10.07.2014

Мы ждем ребенка... х/ф

156 518

4,94%

12.07.2014

Я не смогу тебя забыть х/ф

147 256

4,65%

SET Sony

21.07.2014

Моя прекрасная няня т/с

31 336

0,99%

03.07.2014

Очень плохая училка т/с

27 694

0,87%

10.07.2014

Правила моей кухни

25 762

0,81%

CANAL3

29.07.2014

Понять. Простить

65 157

2,06%

28.07.2014

Stirile Canal 3

64 820

2,05%

29.07.2014

Любовь и прочие глупости т/с

59 602

1,88%

Acasa

27.07.2014

Клон т/с

29 389

0,93%

31.07.2014

Муз клипы

28 267

0,89%

11.07.2014

То, что жизнь у меня украла т/с

28 248

0,89%

Realitatea MD

26.07.2014

Stirile Realitatea

17 244

0,54%

25.07.2014

Новости о главном

8 973

0,28%

26.07.2014

Дикте т/с

8 038

0,25%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

13.07.2014

Fotbal. CM-2014. Germania-Argentina

54 344

9,02%

12.07.2014

Fotbal. CM-2014. Brazilia-Olanda

40 205

6,67%

09.07.2014

Fotbal. CM-2014. Olanda-Argentina

34 322

5,69%

Prime

10.07.2014

Primele stiri

64 019

10,62%

04.07.2014

Время

59 044

9,80%

04.07.2014

Давай поженимся

55 153

9,15%

PRO TV

20.07.2014

Новости Pro TV Кишинев

32 797

5,44%

12.07.2014

Новости Pro TV

10 039

1,67%

14.07.2014

Любовь и вымогательство х/ф

9 640

1,60%

СТС

18.07.2014

Уральские пельмени

22 321

3,70%

22.07.2014

Даешь молодежь! т/с

21 621

3,59%

03.07.2014

Шесть кадров

19 782

3,28%

N4

17.07.2014

Obiectiv

23 130

3,84%

06.07.2014

Улицы разбитых фонарей-10 т/с

20 546

3,41%

17.07.2014

Улицы разбитых фонарей-12 т/с

16 931

2,81%

TV7 НТВ

22.07.2014

Сегодня в Молдове

34 840

5,78%

12.07.2014

Русские сенсации

32 900

5,46%

14.07.2014

Прокурорская проверка

31 931

5,30%

Ren TV

30.07.2014

Новости 24. Молдова

18 516

3,07%

12.07.2014

Давайте разберемся

16 359

2,71%

18.07.2014

Тайны мира с Анной Чапман

16 118

2,67%

ТНТ Bravo

19.07.2014

Наша Russia т/с

29 943

4,97%

10.07.2014

Дом-2

25 968

4,31%

28.07.2014

Istorii Urbane

19 462

3,23%

CANAL2

12.07.2014

Обручальное кольцо т/с

10 519

1,75%

13.07.2014

Reporter

10 146

1,68%

12.07.2014

Tema saptamanii

9 914

1,64%

RUTV Moldova

22.07.2014

Незабудки

3 534

0,59%

22.07.2014

Музыка

2 167

0,36%

25.07.2014

Отдел кадров

1 605

0,27%

Publika TV

16.07.2014

Политприход с Иваном Святченко

14 801

2,46%

18.07.2014

Publika Report

13 023

2,16%

23.07.2014

Publika News

12 464

2,07%

RTR Moldova

02.07.2014

Плюс Любовь т/с

48 345

8,02%

10.07.2014

Мы ждем ребенка... х/ф

41 786

6,93%

05.07.2014

Не отпускай меня х/ф

40 127

6,66%

SET Sony

30.07.2014

Калифрения т/с

10 550

1,75%

27.07.2014

Bucatar la tine acasa

10 226

1,70%

16.07.2014

Скорая помощь т/с

9 344

1,55%

CANAL3

02.07.2014

След т/с

24 837

4,12%

10.07.2014

Новости Canal 3

23 271

3,86%

28.07.2014

Stirile Canal 3

16 489

2,74%

Acasa

17.07.2014

Лара т/с

5 919

0,98%

18.07.2014

Doctorul casei

5 649

0,94%

11.07.2014

Дом по соседству т/с

5 649

0,94%

Realitatea MD

29.07.2014

Stirile Realitatea

4 615

0,77%

31.07.2014

Новости Realitatea

3 592

0,60%

28.07.2014

Честно говоря

3 146

0,52%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, iulie 2014





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, iulie 2014




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, iulie 2014



La fel, în iulie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, iulie 2014

(Audiența de bază: Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 2 (18+), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Realitatea TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ (18+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Radio Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În iulie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, iulie 2014



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din iunie 2014.