AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Iunie 2013

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna iunie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 315 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru iunie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV.
În iunie, indicatoarele de rating au crescut cu 0,42% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,13%. (Fig.1).
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, ianuarie-iunie 2013, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, iunie 2013
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, iunie 2013
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iunie 2013, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iunie 2013, Chișinău
În iunie, timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei si la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iunie 2013, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iunie 2013, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
În topul cu cel mai mare rating rămâne Prime.
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во |
AMR % |
Moldova1 |
30.06.2013 |
Prin istorie-spre victorie |
171 907 |
5,43% |
30.06.2013 |
Ring Star |
163 897 |
5,17% |
|
30.06.2013 |
На страже |
147 236 |
4,65% |
|
Prime |
07.06.2013 |
Поле чудес |
422 041 |
13,32% |
07.06.2013 |
Primele stiri |
377 193 |
11,91% |
|
05.06.2013 |
Спорт |
349 484 |
11,03% |
|
MuzTV |
13.06.2013 |
Facebook News |
17 209 |
0,54% |
15.06.2013 |
Star CV |
16 398 |
0,52% |
|
07.06.2013 |
Pro News |
16 085 |
0,51% |
|
PRO TV |
12.06.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
156 132 |
4,93% |
12.06.2013 |
Спорт |
119 992 |
3,79% |
|
12.06.2013 |
Погода |
82 031 |
2,59% |
|
СТС |
17.06.2013 |
Опасный человек х/ф |
80 476 |
2,54% |
09.06.2013 |
Улетное видео |
78 335 |
2,47% |
|
09.06.2013 |
Чо Происходит? |
73 762 |
2,33% |
|
N4 |
06.06.2013 |
Сваты-6 т/с |
117 040 |
3,69% |
10.06.2013 |
Obiectiv |
76 433 |
2,41% |
|
10.06.2013 |
За все тебя благодарю-2 т/с |
51 455 |
1,62% |
|
TV7 НТВ |
30.06.2013 |
Чрезвычайное происшествие |
142 868 |
4,51% |
20.06.2013 |
Говорим и показываем с Л. Закошанским |
132 015 |
4,17% |
|
30.06.2013 |
Очная ставка |
122 005 |
3,85% |
|
Ren TV |
04.06.2013 |
Новости 24. Молдова |
43 280 |
1,37% |
20.06.2013 |
112. Экстренный вызов |
37 361 |
1,18% |
|
23.06.2013 |
Военная разведка. Западный фронт т/с |
37 212 |
1,17% |
|
ТНТ Bravo |
12.06.2013 |
Наша Russia т/с |
66 509 |
2,10% |
12.06.2013 |
Дом-2 |
61 483 |
1,94% |
|
06.06.2013 |
Счастливы вместе т/с |
56 834 |
1,79% |
|
2Plus |
05.06.2013 |
Храброе сердце т/с |
128 131 |
4,04% |
27.06.2013 |
Джамайка т/с |
113 140 |
3,57% |
|
30.05.2013 |
Маруся т/с |
101 082 |
3,19% |
|
RUTV Moldova |
13.06.2013 |
Прогноз погоды |
19 311 |
0,61% |
06.06.2013 |
Новости на RU TV |
13 987 |
0,44% |
|
16.06.2013 |
Тема |
13 974 |
0,44% |
|
Publika TV |
16.06.2013 |
Publika 17:00 |
66 174 |
2,09% |
29.06.2013 |
Lumea Publika |
61 711 |
1,95% |
|
29.06.2013 |
Publika 22:00 |
58 690 |
1,85% |
|
RTR Moldova |
01.06.2013 |
Погода в мире |
103 826 |
3,28% |
01.06.2013 |
Провинциальная муза т/с |
88 663 |
2,80% |
|
23.06.2013 |
Идеальный брак т/с |
88 011 |
2,78% |
|
SET Sony |
24.06.2013 |
Гранд Отель т/с |
37 030 |
1,17% |
22.06.2013 |
Борджиа т/с |
28 242 |
0,89% |
|
11.06.2013 |
Необходимая жестокость т/c |
23 215 |
0,73% |
|
CANAL3 |
06.06.2013 |
След т/с |
90 190 |
2,85% |
06.06.2013 |
Новости Canal 3 |
87 861 |
2,77% |
|
04.06.2013 |
Istorii incredibile |
60 482 |
1,91% |
|
Acasa |
01.06.2013 |
Цыганское сердце т/с |
79 974 |
2,52% |
05.06.2013 |
Регина т/с |
77 943 |
2,46% |
|
09.06.2013 |
Погода |
68 218 |
2,15% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во |
AMR % |
Moldova1 |
23.06.2013 |
Прогноз погоды |
19 682 |
3,27% |
01.06.2013 |
Спорт |
18 056 |
3,00% |
|
21.06.2013 |
Mesager |
16 372 |
2,72% |
|
Prime |
07.06.2013 |
Поле чудес |
65 654 |
10,91% |
13.06.2013 |
Primele stiri |
65 057 |
10,81% |
|
04.06.2013 |
Пусть говорят |
63 428 |
10,54% |
|
MuzTV |
02.06.2013 |
Pro News |
10 780 |
1,79% |
02.06.2013 |
Flirtomania |
10 270 |
1,71% |
|
02.06.2013 |
Муз клипы |
10 208 |
1,70% |
|
PRO TV |
06.06.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
37 689 |
6,26% |
06.06.2013 |
Спорт |
28 043 |
4,66% |
|
12.06.2013 |
Погода |
22 371 |
3,72% |
|
СТС |
27.06.2013 |
Думай как женщина т/с |
22 446 |
3,73% |
17.06.2013 |
Опасный человек х/ф |
20 675 |
3,43% |
|
13.06.2013 |
Скажи |
18 967 |
3,15% |
|
N4 |
05.06.2013 |
Сваты-6 т/с |
29 055 |
4,83% |
12.06.2013 |
Obiectiv |
23 148 |
3,85% |
|
26.06.2013 |
Улицы разбитых фонарей-10 т/с |
20 582 |
3,42% |
|
TV7 НТВ |
30.06.2013 |
Чрезвычайное происшествие |
45 300 |
7,53% |
30.06.2013 |
Чистосердечное признание |
35 765 |
5,94% |
|
30.06.2013 |
Сегодня |
34 637 |
5,75% |
|
Ren TV |
04.06.2013 |
Новости 24. Молдова |
24 435 |
4,06% |
13.06.2013 |
Прогноз погоды |
22 342 |
3,71% |
|
20.06.2013 |
112. Экстренный вызов |
22 155 |
3,68% |
|
ТНТ Bravo |
21.06.2013 |
ХБ |
25 473 |
4,23% |
07.06.2013 |
Дом-2 |
25 369 |
4,21% |
|
12.06.2013 |
Наша Russia т/с |
23 893 |
3,97% |
|
2Plus |
14.06.2013 |
Джамайка т/с |
15 236 |
2,53% |
19.06.2013 |
Маруся т/с |
14 599 |
2,43% |
|
09.06.2013 |
Reporter |
14 565 |
2,42% |
|
RUTV Moldova |
15.06.2013 |
Прогноз погоды |
8 842 |
1,47% |
05.06.2013 |
Новости на RU Tv Moldova |
7 896 |
1,31% |
|
26.06.2013 |
Новости на RU TV |
7 593 |
1,26% |
|
Publika TV |
07.06.2013 |
Publika 18:00 |
13 218 |
2,20% |
15.06.2013 |
Publika 11:00 |
12 437 |
2,07% |
|
04.06.2013 |
Publika 23:00 |
11 411 |
1,90% |
|
RTR Moldova |
01.06.2013 |
Провинциальная муза т/с |
26 734 |
4,44% |
01.06.2013 |
Погода в мире |
24 761 |
4,11% |
|
09.06.2013 |
Мой папа летчик х/ф |
23 983 |
3,98% |
|
SET Sony |
17.06.2013 |
Топ модель по-американски |
15 124 |
2,51% |
17.06.2013 |
Необходимая жестокость т/c |
14 238 |
2,37% |
|
17.06.2013 |
Медиум т/с |
11 474 |
1,91% |
|
CANAL3 |
10.06.2013 |
След т/с |
26 382 |
4,38% |
06.06.2013 |
Новости Canal 3 |
25 009 |
4,15% |
|
17.06.2013 |
Брак эфира |
15 819 |
2,63% |
|
Acasa |
02.06.2013 |
Муз клипы |
4 939 |
0,82% |
02.06.2013 |
Как прекрасна любовь т/с |
4 560 |
0,76% |
|
21.06.2013 |
Ева Луна т/с |
4 535 |
0,75% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, iunie 2013
Față de luna mai, în iunie nu au intrat în top: Unilever, Prime TV (Moldova are talent). În schimb, în top au apărut Dandy, Львовская пивоварня. Moldcell Și Orange și-au păstrat locurile de top. Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie (Fig. 9):
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, iunie 2013
În iunie 2013, primele patru locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile: "Serial", "Știri cotidiene", "Filme documentare" și "Alte emisiuni de divertisment" (fig.10). Pe poziția cinci se află categoria "Alte emisiuni muzicale". Categoria "Muzică ușoară" s-a poziționat pe locul șase. Pe locul șapte s-a clasat "Alte programe informaționale", pe opt "Prognoza meteo", iar pe nouă "Programe umoristice". Ultimul loc a fost ocupat de categoria "Filme documentare", ce a scos din rating categoria "Alte programe sociale".
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, iunie 2013
La fel, în iunie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, iunie 2013
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În iunie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12):
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, iunie 2013
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din mai 2013.