AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Mai 2013

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna aprilie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 315 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru mai 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, STS, TV7 NTV, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV.
În mai, indicatorul de rating a scăzut cu 1,84% în comparație cu luna trecută și reprezintă 13,71%. În general, lunile aprilie și mai, ca și în fiecare an, au înregistrat un rating cu mult mai scăzut decât lunile precedente. (Fig.1).
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, decembrie 2012 - mai 2013, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, mai 2013
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, mai 2013
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, mai 2013, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, mai 2013, Chișinău
În aprilie, timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei si la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, mai 2013, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, mai 2013, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
În topul cu cel mai mare rating rămâne Prime. Deși, Moldova 1 a reușit să-l ajungă cu ajutorul showului Eurovision.
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
18.05.2013 |
Евровидение-2013. Международный конкурс. Финал |
306 015 |
9,66% |
18.05.2013 |
Новости |
188 750 |
5,96% |
|
14.05.2013 |
Евровидение-2013. Международный конкурс. Первый полуфинал |
178 246 |
5,63% |
|
Prime |
23.05.2013 |
Primele stiri |
386 704 |
12,21% |
31.05.2013 |
Поле чудес |
347 069 |
10,96% |
|
08.05.2013 |
Снайпер-2. Тунгус т/с |
305 916 |
9,66% |
|
MuzTV |
15.05.2013 |
10 самых |
14 483 |
0,46% |
24.05.2013 |
Муз-ТВ хит |
13 414 |
0,42% |
|
08.05.2013 |
Fresh |
13 348 |
0,42% |
|
PRO TV |
14.05.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
151 597 |
4,79% |
10.05.2013 |
Romanii au talent |
68 491 |
2,16% |
|
23.05.2013 |
Spitalul de dementa т/с |
52 170 |
1,65% |
|
СТС |
16.05.2013 |
Рэмбо-4 х/ф |
78 654 |
2,48% |
09.05.2013 |
Рэмбо-3 х/ф |
59 440 |
1,88% |
|
14.05.2013 |
Анекдоты |
56 538 |
1,78% |
|
N4 |
30.05.2013 |
Сваты-6 т/с |
75 145 |
2,37% |
15.05.2013 |
Obiectiv |
73 141 |
2,31% |
|
22.05.2013 |
Глупая звезда х/ф |
64 776 |
2,04% |
|
TV7 НТВ |
24.05.2013 |
Первая кровь д/ф |
112 084 |
3,54% |
14.05.2013 |
Суд присяжных |
103 638 |
3,27% |
|
14.05.2013 |
Прокурорская проверка |
93 608 |
2,95% |
|
Ren TV |
01.05.2013 |
Новости 24. Молдова |
53 076 |
1,68% |
07.05.2013 |
Смотреть Всем! |
50 481 |
1,59% |
|
07.05.2013 |
Пища богов д/ф |
45 644 |
1,44% |
|
ТНТ Bravo |
14.05.2013 |
Счастливы вместе т/с |
58 495 |
1,85% |
16.05.2013 |
Дом-2 |
57 656 |
1,82% |
|
26.05.2013 |
Холостяк |
56 013 |
1,77% |
|
2Plus |
21.05.2013 |
Джамайка т/с |
123 105 |
3,89% |
02.05.2013 |
Моя новая жизнь т/с |
117 949 |
3,72% |
|
30.05.2013 |
Храброе сердце т/с |
117 406 |
3,71% |
|
RUTV Moldova |
12.05.2013 |
10 супер |
26 093 |
0,82% |
03.05.2013 |
Тема |
19 577 |
0,62% |
|
12.05.2013 |
Музыка |
19 295 |
0,61% |
|
Publika TV |
19.05.2013 |
Publika 10:00 |
60 981 |
1,93% |
19.05.2013 |
Publika 11:00 |
58 152 |
1,84% |
|
14.05.2013 |
Publika 18:00 |
56 018 |
1,77% |
|
RTR Moldova |
26.05.2013 |
Красотка х/ф |
122 533 |
3,87% |
05.05.2013 |
Фродя т/с |
100 773 |
3,18% |
|
09.05.2013 |
9 мая. День Победы. Концерт на Плащади Великого Национального Собрания |
98 617 |
3,11% |
|
SET Sony |
06.05.2013 |
Выходные х/ф |
33 094 |
1,04% |
15.05.2013 |
Проект Подиум |
30 918 |
0,98% |
|
12.05.2013 |
Миллионер из трущоб х/ф |
30 013 |
0,95% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
18.05.2013 |
Евровидение-2013. Международный конкурс. Финал |
73 647 |
12,23% |
14.05.2013 |
Евровидение-2013. Международный конкурс. Первый полуфинал |
38 583 |
6,41% |
|
16.05.2013 |
Евровидение-2013. Международный конкурс. Второй полуфинал |
30 135 |
5,01% |
|
Prime |
24.05.2013 |
Поле чудес |
58 833 |
9,77% |
23.05.2013 |
Пусть говорят |
55 584 |
9,23% |
|
15.05.2013 |
Время |
53 649 |
8,91% |
|
MuzTV |
24.05.2013 |
Муз-ТВ хит |
9 839 |
1,63% |
24.05.2013 |
Мобилизация |
9 275 |
1,54% |
|
24.05.2013 |
Fresh |
6 913 |
1,15% |
|
PRO TV |
28.05.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
35 481 |
5,89% |
28.05.2013 |
Master Chef |
15 371 |
2,55% |
|
10.05.2013 |
Romanii au talent |
14 646 |
2,43% |
|
СТС |
27.05.2013 |
Бронежилет х/ф |
20 466 |
3,40% |
06.05.2013 |
Шесть кадров |
20 334 |
3,38% |
|
19.05.2013 |
Гардероб на вылет |
19 751 |
3,28% |
|
N4 |
29.05.2013 |
Сваты-6 т/с |
26 269 |
4,36% |
22.05.2013 |
Obiectiv |
26 130 |
4,34% |
|
22.05.2013 |
Улицы разбитых фонарей-13 т/с |
21 989 |
3,65% |
|
TV7 НТВ |
27.05.2013 |
Лесник т/с |
34 908 |
5,80% |
02.05.2013 |
Учитель в законе. Возвращение т/с |
34 569 |
5,74% |
|
20.05.2013 |
Чрезвычайное происшествие |
33 315 |
5,53% |
|
Ren TV |
06.05.2013 |
Живая тема д/с |
20 840 |
3,46% |
07.05.2013 |
Пища богов д/ф |
19 182 |
3,19% |
|
03.05.2013 |
Тайны мира с Анной Чапман |
18 627 |
3,09% |
|
ТНТ Bravo |
01.05.2013 |
Дом-2 |
28 711 |
4,77% |
31.05.2013 |
ХБ |
22 736 |
3,78% |
|
06.05.2013 |
Битва экстрасенсов |
19 841 |
3,30% |
|
2Plus |
02.05.2013 |
Моя новая жизнь т/с |
15 857 |
2,63% |
09.05.2013 |
Маруся т/с |
11 647 |
1,93% |
|
30.05.2013 |
Джамайка т/с |
9 142 |
1,52% |
|
RUTV Moldova |
03.05.2013 |
Топ Лист |
7 317 |
1,22% |
29.05.2013 |
10 супер |
6 677 |
1,11% |
|
30.05.2013 |
Новости на RU Tv Moldova |
6 311 |
1,05% |
|
Publika TV |
07.05.2013 |
Политприход с Иваном Святченко |
16 115 |
2,68% |
14.05.2013 |
Publika 18:00 |
15 908 |
2,64% |
|
22.05.2013 |
Live |
15 397 |
2,56% |
|
RTR Moldova |
06.05.2013 |
Ликвидация т/с |
36 286 |
6,03% |
06.05.2013 |
Вести |
32 692 |
5,43% |
|
09.05.2013 |
9 мая. День Победы. Концерт на Плащади Великого Национального Собрания |
32 488 |
5,40% |
|
SET Sony |
18.05.2013 |
Прекрасная девушка х/ф |
12 830 |
2,13% |
02.05.2013 |
Однокурсники т/с |
10 671 |
1,77% |
|
06.05.2013 |
Моя прекрасная няня т/с |
10 329 |
1,72% |
În mai 2013, TNT Bravo reușește să treacă de pe locul 3 (în aprilie) pe locul 1. Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, mai 2013
În mai, Moldcell, Orange și Nestle au investit mai mult decât în aprilie, ajungând pe primele 3 locuri. Moldcell continuă să investească mai mult decât Orange. Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie (Fig. 9):
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, mai, 2013
În mai 2013, primele patru locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile: "Serial", "Știri cotidiene", "Filme artistice" și "Alte programe muzicale" (fig.10). Pe poziția cinci se află categoria "Muzica ușoară". Categoria "Alte programe de divertisment" s-a poziționat pe locul șase. Pe locul șapte s-a clasat "Alte programe informaționale", pe opt "Programe umoristice", iar pe nouă "Prognoza meteo". Ultimul loc a fost ocupat de categoria "Filme documentare", ce a scos din rating categoria "Alte programe socio-umane".
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, mai 2013
La fel, în mai 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, mai 2013
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În mai, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12):
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, mai 2013
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din aprilie 2013.