AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Mai 2013

Luni, 10 Iunie 2013 16:45

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna aprilie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 315 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.

Televiziune
Pentru mai 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, STS, TV7 NTV, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV.

În mai, indicatorul de rating a scăzut cu 1,84% în comparație cu luna trecută și reprezintă 13,71%. În general, lunile aprilie și mai, ca și în fiecare an, au înregistrat un rating cu mult mai scăzut decât lunile precedente. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, decembrie 2012 - mai 2013, Moldova


După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, mai 2013 

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, mai 2013 


Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, mai 2013, Moldova 

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, mai 2013, Chișinău 

În aprilie, timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei si la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, mai 2013, Moldova  



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, mai 2013, Chișinău 


În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).

În topul cu cel mai mare rating rămâne Prime. Deși, Moldova 1 a reușit să-l ajungă cu ajutorul showului Eurovision.

Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

18.05.2013

Евровидение-2013. Международный конкурс. Финал

306 015

9,66%

18.05.2013

Новости

188 750

5,96%

14.05.2013

Евровидение-2013. Международный конкурс. Первый полуфинал

178 246

5,63%

Prime

23.05.2013

Primele stiri

386 704

12,21%

31.05.2013

Поле чудес

347 069

10,96%

08.05.2013

Снайпер-2. Тунгус т/с

305 916

9,66%

MuzTV

15.05.2013

10 самых

14 483

0,46%

24.05.2013

Муз-ТВ хит

13 414

0,42%

08.05.2013

Fresh

13 348

0,42%

PRO TV

14.05.2013

Новости Pro TV Кишинев

151 597

4,79%

10.05.2013

Romanii au talent

68 491

2,16%

23.05.2013

Spitalul de dementa т/с

52 170

1,65%

СТС

16.05.2013

Рэмбо-4 х/ф

78 654

2,48%

09.05.2013

Рэмбо-3 х/ф

59 440

1,88%

14.05.2013

Анекдоты

56 538

1,78%

N4

30.05.2013

Сваты-6 т/с

75 145

2,37%

15.05.2013

Obiectiv

73 141

2,31%

22.05.2013

Глупая звезда х/ф

64 776

2,04%

TV7 НТВ

24.05.2013

Первая кровь д/ф

112 084

3,54%

14.05.2013

Суд присяжных

103 638

3,27%

14.05.2013

Прокурорская проверка

93 608

2,95%

Ren TV

01.05.2013

Новости 24. Молдова

53 076

1,68%

07.05.2013

Смотреть Всем!

50 481

1,59%

07.05.2013

Пища богов д/ф

45 644

1,44%

ТНТ Bravo

14.05.2013

Счастливы вместе т/с

58 495

1,85%

16.05.2013

Дом-2

57 656

1,82%

26.05.2013

Холостяк

56 013

1,77%

2Plus

21.05.2013

Джамайка т/с

123 105

3,89%

02.05.2013

Моя новая жизнь т/с

117 949

3,72%

30.05.2013

Храброе сердце т/с

117 406

3,71%

RUTV Moldova

12.05.2013

10 супер

26 093

0,82%

03.05.2013

Тема

19 577

0,62%

12.05.2013

Музыка

19 295

0,61%

Publika TV

19.05.2013

Publika 10:00

60 981

1,93%

19.05.2013

Publika 11:00

58 152

1,84%

14.05.2013

Publika 18:00

56 018

1,77%

RTR Moldova

26.05.2013

Красотка х/ф

122 533

3,87%

05.05.2013

Фродя т/с

100 773

3,18%

09.05.2013

9 мая. День Победы. Концерт на Плащади Великого Национального Собрания

98 617

3,11%

SET Sony

06.05.2013

Выходные х/ф

33 094

1,04%

15.05.2013

Проект Подиум

30 918

0,98%

12.05.2013

Миллионер из трущоб х/ф

30 013

0,95%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

18.05.2013

Евровидение-2013. Международный конкурс. Финал

73 647

12,23%

14.05.2013

Евровидение-2013. Международный конкурс. Первый полуфинал

38 583

6,41%

16.05.2013

Евровидение-2013. Международный конкурс. Второй полуфинал

30 135

5,01%

Prime

24.05.2013

Поле чудес

58 833

9,77%

23.05.2013

Пусть говорят

55 584

9,23%

15.05.2013

Время

53 649

8,91%

MuzTV

24.05.2013

Муз-ТВ хит

9 839

1,63%

24.05.2013

Мобилизация

9 275

1,54%

24.05.2013

Fresh

6 913

1,15%

PRO TV

28.05.2013

Новости Pro TV Кишинев

35 481

5,89%

28.05.2013

Master Chef

15 371

2,55%

10.05.2013

Romanii au talent

14 646

2,43%

СТС

27.05.2013

Бронежилет х/ф

20 466

3,40%

06.05.2013

Шесть кадров

20 334

3,38%

19.05.2013

Гардероб на вылет

19 751

3,28%

N4

29.05.2013

Сваты-6 т/с

26 269

4,36%

22.05.2013

Obiectiv

26 130

4,34%

22.05.2013

Улицы разбитых фонарей-13 т/с

21 989

3,65%

TV7 НТВ

27.05.2013

Лесник т/с

34 908

5,80%

02.05.2013

Учитель в законе. Возвращение т/с

34 569

5,74%

20.05.2013

Чрезвычайное происшествие

33 315

5,53%

Ren TV

06.05.2013

Живая тема д/с

20 840

3,46%

07.05.2013

Пища богов д/ф

19 182

3,19%

03.05.2013

Тайны мира с Анной Чапман

18 627

3,09%

ТНТ Bravo

01.05.2013

Дом-2

28 711

4,77%

31.05.2013

ХБ

22 736

3,78%

06.05.2013

Битва экстрасенсов

19 841

3,30%

2Plus

02.05.2013

Моя новая жизнь т/с

15 857

2,63%

09.05.2013

Маруся т/с

11 647

1,93%

30.05.2013

Джамайка т/с

9 142

1,52%

RUTV Moldova

03.05.2013

Топ Лист

7 317

1,22%

29.05.2013

10 супер

6 677

1,11%

30.05.2013

Новости на RU Tv Moldova

6 311

1,05%

Publika TV

07.05.2013

Политприход с Иваном Святченко

16 115

2,68%

14.05.2013

Publika 18:00

15 908

2,64%

22.05.2013

Live

15 397

2,56%

RTR Moldova

06.05.2013

Ликвидация т/с

36 286

6,03%

06.05.2013

Вести

32 692

5,43%

09.05.2013

9 мая. День Победы. Концерт на Плащади Великого Национального Собрания

32 488

5,40%

SET Sony

18.05.2013

Прекрасная девушка х/ф

12 830

2,13%

02.05.2013

Однокурсники т/с

10 671

1,77%

06.05.2013

Моя прекрасная няня т/с

10 329

1,72%


În mai 2013, TNT Bravo reușește să treacă de pe locul 3 (în aprilie) pe locul 1. Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, mai 2013 


În mai, Moldcell, Orange și Nestle au investit mai mult decât în aprilie, ajungând pe primele 3 locuri. Moldcell continuă să investească mai mult decât Orange. Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie (Fig. 9):

alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, mai, 2013


În mai 2013, primele patru locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile: "Serial", "Știri cotidiene", "Filme artistice" și "Alte programe muzicale" (fig.10). Pe poziția cinci se află categoria "Muzica ușoară". Categoria "Alte programe de divertisment" s-a poziționat pe locul șase. Pe locul șapte s-a clasat "Alte programe informaționale", pe opt "Programe umoristice", iar pe nouă "Prognoza meteo". Ultimul loc a fost ocupat de categoria "Filme documentare", ce a scos din rating categoria "Alte programe socio-umane".

alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, mai 2013


La fel, în mai 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, mai 2013 

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))


Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În mai, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12):

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, mai 2013 


Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din aprilie 2013.