AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Ianuarie 2014
Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna ianuarie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.
Televiziune
Pentru ianuarie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.
În ianuarie, indicatoarele de rating au crescut cu 1,66% în comparație cu luna trecută și reprezintă 23,04%. (Fig.1).

Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, august 2013 - ianuarie 2014, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, ianuarie 2014
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, ianuarie 2014
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, ianuarie 2014, Moldova
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, ianuarie 2014, Chișinău
Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, ianuarie 2014, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, ianuarie 2014, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
03.01.2014 |
Mesager |
283 200 |
8,94% |
04.01.2014 |
La Multi Ani! Концерт |
269 232 |
8,50% |
|
07.01.2014 |
Вечерняя сказка |
266 085 |
8,40% |
|
Prime |
10.01.2014 |
Поле чудес |
669 829 |
21,15% |
16.01.2014 |
Primele stiri |
614 987 |
19,42% |
|
16.01.2014 |
Пусть говорят |
561 325 |
17,72% |
|
MuzTV |
07.01.2014 |
Топ Наталии Гордиенко |
25 504 |
0,81% |
22.01.2014 |
Мобилизация |
19 818 |
0,63% |
|
03.01.2014 |
Pro News |
17 922 |
0,57% |
|
PRO TV |
29.01.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
210 550 |
6,65% |
07.01.2014 |
Скалолаз х/ф |
88 199 |
2,78% |
|
28.01.2014 |
Новости Pro TV |
85 120 |
2,69% |
|
СТС |
18.01.2014 |
Шесть кадров |
109 433 |
3,46% |
23.01.2014 |
Молодой мастер х/ф |
102 974 |
3,25% |
|
21.01.2014 |
Светофор т/с |
94 207 |
2,97% |
|
N4 |
29.01.2014 |
Obiectiv |
153 868 |
4,86% |
02.01.2014 |
Когда мы были счастливы х/ф |
131 023 |
4,14% |
|
29.01.2014 |
За все тебя благодарю-2 т/с |
129 501 |
4,09% |
|
TV7 НТВ |
26.01.2014 |
Груз т/с |
176 417 |
5,57% |
05.01.2014 |
Русские сенсации |
174 941 |
5,52% |
|
01.01.2014 |
Сегодня |
170 376 |
5,38% |
|
Ren TV |
26.01.2014 |
Дальнобойщики т/с |
57 687 |
1,82% |
26.01.2014 |
Дальнобойщики-2 т/с |
39 371 |
1,24% |
|
24.01.2014 |
Странное дело д/с |
37 969 |
1,20% |
|
ТНТ Bravo |
11.01.2014 |
Дом-2 |
76 096 |
2,40% |
12.01.2014 |
Битва экстрасенсов |
71 264 |
2,25% |
|
13.01.2014 |
Бандитки х/ф |
65 089 |
2,05% |
|
2Plus |
02.01.2014 |
Храброе сердце т/с |
132 268 |
4,18% |
23.01.2014 |
Принцесса цирка т/с |
104 347 |
3,29% |
|
26.01.2014 |
Reporter |
100 288 |
3,17% |
|
RUTV Moldova |
17.01.2014 |
Концертный зал Ru TV |
33 001 |
1,04% |
17.01.2014 |
Музыка |
28 644 |
0,90% |
|
29.01.2014 |
Пик популярности |
16 992 |
0,54% |
|
Publika TV |
28.01.2014 |
Publika 19:00 |
87 549 |
2,76% |
28.01.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
81 754 |
2,58% |
|
12.01.2014 |
Moldova, tara de minune |
77 323 |
2,44% |
|
RTR Moldova |
18.01.2014 |
Птица в клетке х/ф |
214 882 |
6,78% |
19.01.2014 |
Любовь без лишних слов х/ф |
150 416 |
4,75% |
|
25.01.2014 |
Незабудки х/ф |
141 288 |
4,46% |
|
SET Sony |
27.01.2014 |
Касл т/с |
51 685 |
1,63% |
14.01.2014 |
Однажды в стране чудес т/с |
48 881 |
1,54% |
|
14.01.2014 |
Тайный круг т/с |
43 752 |
1,38% |
|
CANAL3 |
07.01.2014 |
Моя новая жизнь т/с |
93 399 |
2,95% |
26.01.2014 |
Откройте, полиция х/ф |
84 918 |
2,68% |
|
05.01.2014 |
Снежный ангел х/ф |
72 446 |
2,29% |
|
Acasa |
18.01.2014 |
Непокорное сердце т/с |
40 626 |
1,28% |
17.01.2014 |
Муз клипы |
38 155 |
1,20% |
|
12.01.2014 |
Лгать, чтобы жить т/с |
35 455 |
1,12% |
|
Amedia |
31.01.2014 |
Спальный район т/с |
22 626 |
0,71% |
28.01.2014 |
Легальный допинг т/с |
13 101 |
0,41% |
|
28.01.2014 |
Мужчина во мне т/с |
12 216 |
0,39% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во людей |
AMR % |
Moldova1 |
01.01.2014 |
Revelion 2014. Melodii nemuritoare |
27 747 |
4,61% |
07.01.2014 |
Intilniri de Craciun cu Elena Ter |
20 716 |
3,43% |
|
07.01.2014 |
Господу Богу помолимся. Прямая трансляция из Кафедрального собора 'Рождества Христова |
19 904 |
3,30% |
|
Prime |
17.01.2014 |
Поле чудес |
91 224 |
15,10% |
16.01.2014 |
Пусть говорят |
88 199 |
14,60% |
|
27.01.2014 |
Primele stiri |
86 848 |
14,41% |
|
MuzTV |
30.01.2014 |
Flirtomania |
8 807 |
1,46% |
30.01.2014 |
Fresh |
8 796 |
1,46% |
|
30.01.2014 |
Муз-ТВ хит |
8 414 |
1,40% |
|
PRO TV |
12.01.2014 |
Новости Pro TV Кишинев |
54 643 |
9,05% |
12.01.2014 |
Новости Pro TV |
17 392 |
2,88% |
|
01.01.2014 |
Матильда х/ф |
16 066 |
2,67% |
|
СТС |
26.01.2014 |
Джейн Эйр х/ф |
30 394 |
5,04% |
26.01.2014 |
Шесть кадров |
29 102 |
4,83% |
|
07.01.2014 |
Чо Происходит? |
24 713 |
4,09% |
|
N4 |
14.01.2014 |
Мент в законе-5 т/с |
27 020 |
4,47% |
14.01.2014 |
Obiectiv |
26 903 |
4,45% |
|
02.01.2014 |
Когда мы были счастливы х/ф |
26 709 |
4,44% |
|
TV7 НТВ |
05.01.2014 |
Русские сенсации |
45 972 |
7,64% |
01.01.2014 |
Горюнов т/с |
39 201 |
6,51% |
|
10.01.2014 |
Следствие вели... |
38 424 |
6,36% |
|
Ren TV |
29.01.2014 |
Вам и не снилось |
23 311 |
3,87% |
31.01.2014 |
Секретные территории |
22 755 |
3,78% |
|
15.01.2014 |
Нам и не снилось |
22 621 |
3,75% |
|
ТНТ Bravo |
12.01.2014 |
Битва экстрасенсов |
26 263 |
4,35% |
12.01.2014 |
Наша Russia т/с |
24 470 |
4,05% |
|
12.01.2014 |
Stand Up. Brand new show |
23 121 |
3,83% |
|
2Plus |
26.01.2014 |
Reporter |
12 952 |
2,15% |
29.01.2014 |
Принцесса цирка т/с |
11 800 |
1,96% |
|
12.01.2014 |
Жди меня |
8 910 |
1,48% |
|
RUTV Moldova |
07.01.2014 |
Музыка |
5 410 |
0,90% |
27.01.2014 |
Тема |
3 144 |
0,52% |
|
16.01.2014 |
Стол заказов |
2 616 |
0,43% |
|
Publika TV |
24.01.2014 |
Политприход с Иваном Святченко |
17 241 |
2,86% |
10.01.2014 |
Publika 18:00 |
16 564 |
2,74% |
|
27.01.2014 |
Publika 11:00 |
14 651 |
2,43% |
|
RTR Moldova |
11.01.2014 |
Голубой огонек на Шаболовке. Новогодний концерт |
50 929 |
8,43% |
18.01.2014 |
Птица в клетке х/ф |
49 894 |
8,26% |
|
12.01.2014 |
Зимний вальс х/ф |
41 767 |
6,92% |
|
SET Sony |
23.01.2014 |
Нэшвилл т/с |
14 766 |
2,45% |
19.01.2014 |
Друзья т/с |
12 172 |
2,02% |
|
14.01.2014 |
Рок-н-ролл на выезде т/с |
9 853 |
1,63% |
|
CANAL3 |
30.01.2014 |
След т/с |
18 890 |
3,13% |
31.01.2014 |
Новости Canal 3 |
18 349 |
3,04% |
|
08.01.2014 |
Откровенный разговор с Еленой Дмитриевой |
18 098 |
3,00% |
|
Acasa |
13.01.2014 |
Povestiri de noapte |
6 648 |
1,10% |
13.01.2014 |
Непокорное сердце т/с |
6 341 |
1,05% |
|
13.01.2014 |
Муз клипы |
6 341 |
1,05% |
|
Amedia |
14.01.2014 |
Хроники сериалов |
9 108 |
1,51% |
16.01.2014 |
Мне не больно х/ф |
7 166 |
1,19% |
|
31.01.2014 |
Морозов т/с |
4 979 |
0,83% |
Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, ianuarie 2014

Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, ianuarie 2014
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, ianuarie 2014
La fel, în ianuarie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, ianuarie 2014
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În ianuarie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, ianuarie 2014
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din decembrie 2013.
