AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Decembrie 2013

Miercuri, 29 Ianuarie 2014 07:57

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna decembrie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 340 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru decembrie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 17 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, CTC, TV7 НТВ, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV, Amedia.


În decembrie, indicatoarele de rating au crescut cu 3,84% în comparație cu luna trecută și reprezintă 21,38%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, iulie - decembrie 2013, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, decembrie 2013 

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, decembrie 2013 



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, decembrie 2013, Moldova 

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, decembrie 2013, Chișinău 



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, decembrie 2013, Moldova  



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, decembrie 2013, Chișinău 




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

31.12.2013

La Multi Ani 2014. Концерт

473 279

14,94%

31.12.2013

Revelion 2014. Melodii nemuritoare

458 606

14,48%

27.12.2013

Alexandru Lozanciuc. Concert de caritate

299 485

9,45%

Prime

27.12.2013

Moldova are talent

739 031

23,33%

06.12.2013

Поле чудес

734 277

23,18%

27.12.2013

Primele stiri

632 839

19,98%

MuzTV

17.12.2013

Pro News

42 711

1,35%

18.12.2013

Flirtomania

25 162

0,79%

18.12.2013

Fresh

24 373

0,77%

PRO TV

26.12.2013

Новости Pro TV Кишинев

189 618

5,99%

08.12.2013

Новости Pro TV

65 587

2,07%

25.12.2013

Daruiesti si castigi

65 317

2,06%

СТС

17.12.2013

Кухня т/с

110 155

3,48%

27.12.2013

Уральские пельмени

104 209

3,29%

27.12.2013

Шесть кадров

96 976

3,06%

N4

14.12.2013

Иван Васильевич меняет профессию х/ф

189 764

5,99%

14.12.2013

Кавказская пленница х/ф

164 023

5,18%

04.12.2013

Obiectiv

159 770

5,04%

TV7 НТВ

08.12.2013

Очная ставка

186 802

5,90%

22.12.2013

Следствие вели...

151 627

4,79%

25.12.2013

Чрезвычайное происшествие

141 723

4,47%

Ren TV

15.12.2013

Титаник. Репортаж с того света д/ф

45 555

1,44%

03.12.2013

Пища богов д/ф

39 848

1,26%

15.12.2013

Нам и не снилось

37 147

1,17%

ТНТ Bravo

22.12.2013

Битва экстрасенсов

138 849

4,38%

07.12.2013

Дом-2

71 641

2,26%

27.12.2013

Экстрасенсы ведут расследование

64 263

2,03%

2Plus

04.12.2013

Маруся т/с

179 445

5,66%

05.12.2013

Храброе сердце т/с

156 334

4,94%

01.12.2013

Moldova are talent

137 235

4,33%

RUTV Moldova

01.12.2013

Новости на RU TV

17 077

0,54%

11.12.2013

Salutari de seara

15 822

0,50%

14.12.2013

Пик популярности

15 354

0,48%

Publika TV

02.12.2013

Политприход с Иваном Святченко

95 804

3,02%

18.12.2013

Breaking news

85 731

2,71%

04.12.2013

Publika 18:00

85 637

2,70%

RTR Moldova

31.12.2013

Новогоднее обращение Президента Российской Федерации В.В. Путина

191 299

6,04%

31.12.2013

Голубой огонек на Шаболовке. Новогодний концерт

174 383

5,50%

31.12.2013

Новогодний парад звезд

164 006

5,18%

SET Sony

31.12.2013

Друзья т/с

40 292

1,27%

23.12.2013

Asculta-ma!

39 085

1,23%

23.12.2013

Благочестивые стервы т/с

35 895

1,13%

CANAL3

05.12.2013

Новости Canal 3

73 737

2,33%

04.12.2013

Время для двоих х/ф

71 250

2,25%

12.12.2013

Абонент временно недоступен т/с

64 321

2,03%

Acasa

09.12.2013

Ingeri pierduti т/с

33 054

1,04%

03.12.2013

Непокорное сердце т/с

32 961

1,04%

05.12.2013

Лгать, чтобы жить т/с

31 326

0,99%

Amedia

14.12.2013

Семейный дом т/с

15 274

0,48%

31.12.2013

Брат-2 х/ф

13 025

0,41%

22.12.2013

Хроники сериалов

12 917

0,41%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

31.12.2013

La Multi Ani 2014. Концерт

37 561

6,24%

31.12.2013

Revelion 2014. Melodii nemuritoare

35 779

5,94%

12.12.2013

Mesager

17 880

2,97%

Prime

26.12.2013

Давай поженимся

103 816

17,25%

27.12.2013

Moldova are talent

100 588

16,71%

31.12.2013

Новогоднее обращение Президента Российской Федерации В.В. Путина

100 402

16,68%

MuzTV

31.12.2013

Муз-ТВ хит

7 708

1,28%

23.12.2013

Мобилизация

6 486

1,08%

23.12.2013

Pro News

5 780

0,96%

PRO TV

26.12.2013

Новости Pro TV Кишинев

44 307

7,36%

22.12.2013

Новости Pro TV

18 313

3,04%

24.12.2013

Master Chef

16 722

2,78%

СТС

19.12.2013

Во имя короля х/ф

23 946

3,98%

07.12.2013

Шесть кадров

23 564

3,91%

18.12.2013

Ангел или демон т/с

22 224

3,69%

N4

14.12.2013

Иван Васильевич меняет профессию х/ф

32 632

5,42%

14.12.2013

Операция 'Ы' и другие приключения Шурика х/ф

29 247

4,86%

24.12.2013

Телохранитель т/с

28 599

4,75%

TV7 НТВ

12.12.2013

Чрезвычайное происшествие

48 592

8,07%

01.12.2013

Сегодня

36 562

6,07%

12.12.2013

Шеф-2 т/с

34 879

5,79%

Ren TV

15.12.2013

Нам и не снилось

26 220

4,36%

15.12.2013

Титаник. Репортаж с того света д/ф

25 012

4,15%

23.12.2013

112. Экстренный вызов

24 363

4,05%

ТНТ Bravo

22.12.2013

Битва экстрасенсов

64 159

10,66%

08.12.2013

Stand Up. Brand new show

34 136

5,67%

08.12.2013

Наша Russia т/с

28 471

4,73%

2Plus

23.12.2013

Маруся т/с

13 104

2,18%

29.12.2013

Zoo show

9 716

1,61%

14.12.2013

Tema saptamanii

9 307

1,55%

RUTV Moldova

07.12.2013

Пик популярности

4 621

0,77%

31.12.2013

Тема

4 552

0,76%

02.12.2013

Топ Лист

2 849

0,47%

Publika TV

06.12.2013

Политприход с Иваном Святченко

22 138

3,68%

05.12.2013

Publika 18:00

14 980

2,49%

29.12.2013

Publika 12:00

13 920

2,31%

RTR Moldova

31.12.2013

Новогоднее обращение Президента Российской Федерации В.В. Путина

55 097

9,15%

31.12.2013

Голубой огонек на Шаболовке. Новогодний концерт

51 961

8,63%

31.12.2013

Новогодний парад звезд

50 305

8,36%

SET Sony

25.12.2013

Шерлок т/с

15 068

2,50%

02.12.2013

Уилл и Грейс т/с

13 756

2,29%

03.12.2013

Топ модель по-американски. Сезон колледжа

13 010

2,16%

CANAL3

03.12.2013

Новости Canal 3

28 738

4,77%

17.12.2013

След т/с

23 070

3,83%

14.12.2013

Механик х/ф

17 934

2,98%

Acasa

02.12.2013

Cancan.RO

6 383

1,06%

04.12.2013

Povestiri de noapte

5 811

0,97%

10.12.2013

O seara perfecta

4 443

0,74%

Amedia

15.12.2013

Семейный дом т/с

5 870

0,98%

02.12.2013

Легальный допинг т/с

4 372

0,73%

15.12.2013

Мать и мачеха т/с

3 888

0,65%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, decembrie 2013 





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, decembrie 2013




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, decembrie 2013



La fel, în decembrie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, decembrie 2013 

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban), Amedia (20+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În decembrie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, decembrie 2013 



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din noiembrie 2013.