Sony sau Apple: Care trezește emoții mai puternice?

Vineri, 17 Ianuarie 2014 15:10

Sony

Săptămâna aceasta, companiile Apple și Sony au lansat câte un spot publicitar. Ambele pun accent pe emoții și stil de viață deosebit. Totuși, cine învinge în bătălia dintre monștrii tehnologiilor?

Apple - cu ce vers vei contribui tu?


Haideți să începem cu spotul de la Apple. Urmând același stil de filmare de până acum, spotul ne prezintă noul iPad Air, demonstrând tableta în circumstanțe spectaculare.

Deja, pe parcursul mai multor ani, Apple a dat dovadă de profesionalism în prezentarea produselor, în crearea unui anumit stil de viață. Deja toți știm cum funcționează un gadget sau altul, de aceea ei încearcă să creeze ceva mai mult decât o simplă percepție.


You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo

Imaginile, alături de textul narat (apropo, de actorul Robin Williams), transformă iPadul într-un lucru impresionant și folositor. Întitulat, „versul tău”, reclama ne întreabă cu ce vers vom contribui noi la dezvoltarea societății?

Sony pe urmele brandului Apple


Urmând stilul Apple, Sony a evitat focusarea doar pe produse și ne-a oferit ceva mai mult - emoții. Spotul ne prezintă gama de produse Sony, de la Walkman până la computere, telefoane, camere de filmat, televizoare, căști rezistente la apă și altele. O combinație unică a ingineriei și a artei.


You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo

Pe lângă acest spot, Sony a lansat o serie de filmulețe scurte, focusate pe produselor noi în comparație cu cele vechi. Combinând toate acestea, e practic imposibil să nu vedem ce gigant tehnologic a devenit Sony.

Bătălia emoțiilor Apple vs Sony


Aici e momentul când cele două spoturi diferă. Punând toate produsele împreună Sony riscă să ne simțim de parcă am fi la o conferință internă de vânzări.

Pe când Sony ne indică „să fim mișcați” („be moved”), Apple se bazează doar pe personalitatea clienților, fără a spune direct ceva despre produs. Cu siguranță, Sony a greșit spunându-ne ce trebuie să simțim la sfârșitul reclamei.

Sony a încearcat să adopte stilul Apple și să creeze o reclamă simplă, bazată pe emoții și stil de viață. Deși discursurile poetice, în ambele cazuri, sunt la înălțime, în bătălia aceasta totuși Apple a reușit să trezească mai multe emoții.



Mai gustă o doză de inspirație: