10 pași pentru crearea unui banner web atractiv
Ce-i face pe oameni să facă click pe un banner? Este una din cele mai populare întrebări în domeniul marketingului digital. E greu de găsit reguli universale, ce pot fi aplicate pentru toate bannerele, însă practica și studiile au subliniat cele mai bune metode.
1. Fotografiile cu oameni cresc numărul de clickuri
Dacă fotografia ajută utilizatorii să-și închipuie cum poartă, folosesc sau beneficiază de produsul vostru, atunci e o alegere bună.
2. Verdele mărește numărul clickurilor, roșul atrage atenția, oranjul încurajează la acțiune
De regulă, e de dorit să faceți bannerele după culorile sugerate de brandbook, pentru o recunoașterea bună a brandului.
3. Întotdeauna folosiți cuvinte call-to-action
În comerțul online, un buton ce spune Cumpără acum sau Au mai rămas doar câteva produse – pot încuraja la o acțiune imediată. Însă, când vorbim despre un serviciu sau produs mai vast, e binevenit butonul: Află mai multe.
4. Bannerele flash sunt mai efective decât cele statice?
Aici părerile se împart. Studiile au arătat că un banner flash este clickuit mai des, deși nu se știe dacă aduce mai multe vânzări.
5. Testați mai multe tipuri de bannere
Întotdeauna elaborați mai multe variante de bannere. Urmăriți care bannere au cele mai multe clickuri și continuați campania de publicitate doar cu ele.
6. Folosiți cât mai puține elemente
Prea multe elemente sau informații pot distrage utilizatorul de la mesajul de bază sau îl pot plictisi. Aveți un timp infim pentru a-i atrage atenția.
7. Aveți grijă de greutate
Când elaborați bannerul, atrageți atenție cât cântărește. Mărimea optimă este între 2 și 20 K. Cu cât mai rapid se încarcă bannerul, cu atât e mai mare probabilitatea să fie văzut.
8. Mărimea și locul de amplasare
După cum am menționat în articolul Bannere web eficiente, mărimea potrivită și locul amplasării influențează dramatic succesul campaniei.
9. Alegeți corect fontul
Arial este cel mai comun font utilizat pentru bannere. Este ușor de citit, dar nu este potrivit pentru texte lungi.
Impact este similar cu Arial, dar mai îngust. Potrivit pentru un text mai lung.
Ballon este potrivit serviciilor pentru copii sau celebrărilor.
Times New Roman e bun pentru o parte mai puțin importantă a textului. Dacă în titlu ați folosit un font care atrage atenția, atunci următorul text e binevenit să fie mai simplu.
Top 10 fonturi premium iubite de designeri sunt Helvetica, Gotham, DIN, Futura, Neo Sans, Adobe Caslon, Skolar, Kautiva, Caecilia, Fedra Sans.
Top 10 fonturi gratuite, dar bune: Myriad Pro, League Gothic, Cabin, Corbel, Museo Slab, Bebas Neue, Ubuntu, Lobster, Franchise, PT Serif.
Fonturile interzise sunt: Comic Sans și Script fonts. Se permit doar în cazurile în care este o nevoie deosebită.
10. Contopire, complementare sau contrast
a. Contopire - Elaborați fundalul și marginile bannerului în aceeași culoare ca fundalul website-ul unde va fi plasat. Această tehnică se bucură de cele mai multe clickuri.
b. Complementare - Folosiți culorile prezente pe website, dar faceți fundalul și marginile de altă culoare.
c. Contrast - Folosiți culori ce contrastează cu fundalul website-ului.
Specialiștii sfătuiesc de combinat în felul următor:
Bannere în content
Bannere adiacente contentului
Fundal deschis la culoare
Contopire
Contopire sau complementare
Fundal închis la culoare
Contopire, complementare sau contrast
Contrast sau complementare