AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Iunie 2014

Joi, 17 Iulie 2014 10:52

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna iunie 2014, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 365 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară. 7 regiuni - Chișinău, Orașe din Nord, Sate din Nord, orașe din Centru, sate din Centru, orașe din Sud, sate din Sud.


Televiziune
Pentru iunie 2014, au fost furnizate date despre vizionarea a 15 posturi TV. Muz TV a fost sistat. Posturile monitorizate: 2Plus, Acasă, Canal 3, CTC Dixi, Moldova 1, N4, Prime, Pro TV Chisinau, Publika TV, Ren TV Moldova, RTR Moldova, Ru TV Moldova, Super TV Moldova (SET), TNT Bravo, TV7 НТВ.


În iunie, indicatoarele de rating au scăzut cu 0,99% în comparație cu luna trecută și reprezintă 14,68%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, ianuarie - iunie 2014, Moldova



După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele: (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, iunie 2014

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, iunie 2014



Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice: (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iunie 2014, Moldova

alt
Fig. 5 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, iunie 2014, Chișinău



Timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei și la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iunie 2014, Moldova



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, iunie 2014, Chișinău




În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele iunie populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este iunie mică de 10 minute).


Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

22.06.2014

Fotbal. CM-2014. Belgia-Rusia

162 969

5,15%

28.06.2014

Mesager

160 683

5,07%

01.06.2014

1 iunie- ziua copiilor. Concert

150 386

4,75%

Prime

01.06.2014

Sinteza saptamanii

356 328

11,25%

26.06.2014

Primele stiri

356 148

11,24%

25.06.2014

Пусть говорят

301 498

9,52%

PRO TV

02.06.2014

Новости Pro TV Кишинев

80 815

2,55%

17.06.2014

La Maruta

40 394

1,28%

10.06.2014

Master Chef

28 929

0,91%

СТС

11.06.2014

Тюряга х/ф

95 445

3,01%

27.06.2014

Универсальный солдат х/ф

70 127

2,21%

17.06.2014

Расплата х/ф

68 020

2,15%

N4

26.06.2014

Отряд т/с

74 574

2,35%

22.06.2014

Хранитель т/с

73 277

2,31%

17.06.2014

Obiectiv

67 417

2,13%

TV7 НТВ

26.06.2014

Суд присяжных

110 935

3,50%

26.06.2014

Сегодня

98 270

3,10%

17.06.2014

Дело врачей т/с

97 733

3,09%

Ren TV

05.06.2014

Не ври мне

36 413

1,15%

05.06.2014

Новости 24. Молдова

34 152

1,08%

20.06.2014

Секретные территории

30 139

0,95%

ТНТ Bravo

25.06.2014

Дом-2

97 325

3,07%

01.06.2014

Холостяк. Чего хотят мужчины

87 211

2,75%

12.06.2014

Комеди Клаб

81 390

2,57%

2Plus

18.06.2014

Без вести пропавшая т/с

143 303

4,52%

17.06.2014

Обручальное кольцо т/с

131 073

4,14%

22.06.2014

Reporter

94 894

3,00%

RUTV Moldova

07.06.2014

Незабудки

16 440

0,52%

28.06.2014

Новости на RU TV

11 603

0,37%

06.06.2014

Музыка

10 352

0,33%

Publika TV

07.06.2014

Publika 22:00

59 029

1,86%

01.06.2014

Publika 10:00

55 084

1,74%

28.06.2014

Publika News

49 737

1,57%

RTR Moldova

30.06.2014

Плюс Любовь т/с

181 160

5,72%

22.06.2014

Шесть соток счастья х/ф

152 586

4,82%

29.06.2014

Мама в законе х/ф

131 054

4,14%

Super TV
(SET)

14.06.2014

Древние т/с

28 980

0,91%

07.06.2014

Императрица Сисси х/ф

27 393

0,86%

28.06.2014

Плохая мамочка х/ф

27 389

0,86%

CANAL3

16.06.2014

След т/с

75 209

2,37%

16.06.2014

Stirile Canal 3

56 172

1,77%

10.06.2014

Новости Canal 3

45 914

1,45%

Acasa

16.06.2014

Я тебя люблю, потому что люблю т/с

28 336

0,89%

08.06.2014

Сила судьбы т/с

27 466

0,87%

05.06.2014

Дама и рабочий т/с

27 065

0,85%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во людей

AMR %

Moldova1

22.06.2014

Fotbal. CM-2014. Belgia-Rusia

38 191

6,34%

24.06.2014

Fotbal. CM-2014. Italia-Uruguay

28 469

4,72%

19.06.2014

Fotbal. CM-2014. Uruguay-Anglia

28 160

4,67%

Prime

10.06.2014

Время

64 180

10,65%

10.06.2014

Primele stiri

54 503

9,04%

10.06.2014

Истина где-то рядом

52 848

8,77%

PRO TV

02.06.2014

Новости Pro TV Кишинев

29 482

4,89%

21.06.2014

Спорт

10 644

1,77%

13.06.2014

Новости Pro TV

10 195

1,69%

СТС

11.06.2014

Тюряга х/ф

37 777

6,27%

23.06.2014

Зажигание х/ф

23 326

3,87%

18.06.2014

Красавчик Джонни х/ф

21 745

3,61%

N4

02.06.2014

Obiectiv

24 816

4,12%

09.06.2014

Тайны следствия-12 т/с

21 864

3,63%

26.06.2014

Ментовские войны т/с

19 899

3,30%

TV7 НТВ

01.06.2014

Сегодня

38 829

6,44%

17.06.2014

Чрезвычайное происшествие

37 642

6,25%

09.06.2014

Суд присяжных

34 200

5,67%

Ren TV

14.06.2014

Новости 24

22 110

3,67%

03.06.2014

Свободное время

21 447

3,56%

05.06.2014

Новости 24. Молдова

21 173

3,51%

ТНТ Bravo

12.06.2014

Комеди Клаб

35 944

5,96%

25.06.2014

Дом-2

27 198

4,51%

11.06.2014

Comedy Баттл. Суперсезон

23 417

3,89%

2Plus

05.06.2014

Reporter

11 747

1,95%

30.06.2014

Неравный брак т/с

10 643

1,77%

04.06.2014

Товарищи полицейские т/с

9 697

1,61%

RUTV Moldova

01.06.2014

Пик популярности

2 279

0,38%

29.06.2014

Русская музыкальная премия телеканала Ru TV

2 113

0,35%

03.06.2014

Новости на RU TV

2 018

0,33%

Publika TV

02.06.2014

Publika 11:00

15 376

2,55%

18.06.2014

День за Днём

9 776

1,62%

04.06.2014

Publika 13:00

8 784

1,46%

RTR Moldova

30.06.2014

Плюс Любовь т/с

46 270

7,68%

07.06.2014

Вести в субботу

45 500

7,55%

15.06.2014

Вести. Недели

41 579

6,90%

Super TV
(SET)

07.06.2014

Императрица Сисси х/ф

15 098

2,50%

16.06.2014

Уилл и Грейс т/с

12 016

1,99%

11.06.2014

Скорая помощь т/с

11 334

1,88%

CANAL3

19.06.2014

След т/с

22 199

3,68%

27.06.2014

Новости Canal 3

19 909

3,30%

25.06.2014

Stirile Canal 3

15 174

2,52%

Acasa

30.06.2014

Клон т/с

5 083

0,84%

30.06.2014

Телемагазин

5 083

0,84%

30.06.2014

Муж напрокат т/c

4 733

0,79%




Cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, iunie 2014





alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, iunie 2014




alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, iunie 2014



La fel, în iunie 2014 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, iunie 2014

(Audiența de bază: 2Plus (18+), Acasă in Moldova (Female Urban 15-49), CANAL 3 (18+ Urban), СТС Dixi (6-54 Urban), Moldova 1 (18+), N4 (18+ Urban), Prime (18+), Pro TV Chisinau (18-49 Urban), Publika TV (18+ Urban), Ren TV Moldova (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Super TV (SET)(6-54 Urban), ТНТ Bravo (6-54 Urban), TV7 НТВ(18+ Urban))



Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În iunie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12). În top a apărut categoria Construcție și Reparație.

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasării reclamei la radio, iunie 2014



Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din mai 2014.