Iata cum luptă în Ekaterinburg cu gropile de pe drum
Deși orașul Ekaterinburg este al 4-lea după nr. populației în Rusia, la capitolul drumuri șchiopătează și ei. Pornind de la promisiunile electorale nesusținute ale politicienilor, agenția Voskhod (Восход) a lansat în 2012 campania "Make the politicians work". Un proiect ce i-a lăsat cu gura căscată pe politicieni la propriu.
Întrebarea a fost pusă în felul următor: „Cum putem să sensibilizăm politicienii și să-i determinăm să repare găurile de pe carosabil?”. Răspunsul a fost pe cât de simplu, pe atât de genial.
Echipa de creație a ales 3 gropi, 3 politicieni locali și au desenat fețele lor în jurul gropilor, cu mesajele fiecăruia din timpul campaniei electorale:
1. Guvernatorul - „Реконструкция дорог - наша основная задача.”
2. Primarul - „Все улицы будут приводиться в порядок.”
3. Viceprimarul - „Ямочный ремонт будет завершен до конца апреля 2012.”
Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. Deși a doua zi, politicienii au trimis o echipă care a acoperit „creațiile” cu vopsea, campania a devenit virală pe internet și mediatizată intens la TV. În următoarea zi, politicienilor nu le-a rămas decât să trimită o echipă să astupe gropile.
Pe parcursul anilor 2012 și 2013, proiectul a obținut 44 premii, dintre care șapte premii sunt de la Cannes Lions 2013: 5 Aur, 1 Argint, 1 Bronz.
După aceasta, campania a avut și un eco online. Pe un anumit website, locuitorii orașului puteau încărca poze cu gropile de pe drumuri, care ar trebui reparate urgent.