Logoul Google dedicat Olimpiadei încoronează lupta comunității LGTB
Echipa Germaniei la Sochi, 2014
Atât înainte, cât și în timpul olimpiadei, presa internațională continuă să vorbească mai mult despre drepturile comunității LGBT, și mai puțin despre sport.
Cu siguranță, asistăm la un război mediatic și PR Negru impresionant, care va rămâne în istorie, și din care PR-iștii au de învățat multe lucruri. Începând de la articole cu imagini false de la Sochi, terminând sfârșitul tragic al celui responsabil de apariția celor cinci cercuri în timpul ceremoniei.
Se luptă intens pentru drepturile comunității LGTB. Cele mai virale discuții cuprind logoul Google dedicat Olimpiadei, și spotul „Sania”, creat de Institutul Canadian al Diversității și Incluziunii.
Google Doodle, dedicat olimpiadei, 7 februarie 2014
CNN a numit acest gest ca „o declarație curajoasă împotriva discriminării”. Google însă afirmă că era de așteptat așa o soluție, deoarece acestea sunt și culorile companiei. În plus, ei s-au inspirat de la faptul că, pe site-ul olimpiadei, fiecare gen de sport are o culoare aparte.
Canadian Institute of Diversity and Inclusion: Luge
Acest spot a fost arătat și la Super Bowl 2014. Protagoniștii sunt doi sportivi într-o sanie, care ne transmit mesajul că sporturile de iarnă au fost mereu un pic gay.
All Out - #LoveAlwaysWins
Agenția All Out din New York, a venit și ea cu un mesaj încă în noiembrie 2013, fiind atinsă de politica rusească față de comunitatea LGTB.
Channel 4: Good luck to everyone out in Sochi
Postul englez a creat spotul „Gay Mountain” pentru a ura succes sportivilor. Eroul principal este îmbrăcat în haină de blană și poartă mustăți, ca în epoca țaristă.
Pe de altă parte a monedei, nu au scăpat de critică nici cele mai mari branduri. De exemplu, după cum știți, P&G este partenerul internațional al Jocurilor Olimpice din acest an. Cineva deja l-a acuzat pe președintele rus că a ales acest sponsor în mod special, pentru a curăți Rusia de comunitatea LGTB.
Coca-Cola, la fel, intră în listă. Ei au oprit campania de social media, prin intermediul căreia doritorii putea imprima pe doze mesaje de susținere pentru participanții la olimpiadă. Atunci când cineva dorea să imprimeze cuvinte ca „gay”, „homo”, aplicația lansa următorul mesaj: „Să ne prefacem că nu ai scris aceasta. Încearcă altceva.”
Ne rămâne în continuare să vedem cum evoluează războiul mediatic.