Social Media ajunge până-n cer
Cei care călătoresc mai des cu avioanele, ştiu cât de deranjantă sau plăcută ar putea fi prezenţa pasagerului de pe scaunul alăturat. Cu toţii dorim să evităm pe cineva cu un copil gălăgios, o persoană care vorbeşte prea mult sau chiar deloc. Mai ales când ai un zbor intercontinental.
De vreo doi ani, mai multe companii aeriene încearcă un sistem inedit de socializare a călătorilor. Programul cel mai bine pus la punct este Meet & Seat, creat anul trecut de compania aeriană olandeză KLM.
![]()
Chiar cu trei luni înainte de zbor, poţi să-ţi alegi locul în avion alături de persoana ce ţi-ar părea interesantă. Cei care vor să participe la sistemul social de alocare a locurilor în avion, trebuie să-şi prezinte profilele de LinkedIn sau Facebook. Doar astfel au acces la profilurile celorlaţi şi pot alege persoanele în funcţie de interese.
Programul încearcă să respecte o anumită etică şi confidenţialitate. Fiecare participant la program alege să fie vizibilă doar partea de informaţie dorită. Oricând poate renunţa la opţiunea aleasă şi să-şi schimbe scaunul. În acelaşi timp, mai există o dilemă etică. Unii ar putea considera programul oportun pentru a petrece o călătorie interesantă, iar alţii ar putea acuza programul ca fiind unul abuziv. S-ar putea ca la alegerea locurilor să stea la bază dorinţa de a evita persoane ce par mai urâte, supraponderale sau de o altă rasă.
Noul concept de folosire de social media este îmbrăţişat de tot mai multe persoane, chiar dacă până acum lăsau totul la voia întâmplării. E cu mult mai incitant să zbori alături de o persoană cu aceleaşi interese, mai ales dacă plecaţi la aceeaşi conferinţă. Sau poate fi şi situaţia inversă - să cauţi un vecin de scaun mai tăcut, deoarece plănuieşti să dormi sau să citeşti.
