Idei creative de marketing direct. Colecția 10
1. Six Taste: Cărți de vizită comestibile - Israel
Pornind de la ideea că multe cărți de vizită ajung în scurt timp la gunoi, compania de catering a venit cu o soluție. La sfârșitul premierei de film, oaspeții au primit cărți de vizită comestibile.
2. Fundația spitalului pentru copii Regina Silvia - Suedia
Copiii în spitale sunt supuși la zeci de injecții, de aceea fundația caută fonduri pentru amenajarea zonelor de odihnă pentru ei. Pentru a emoționa persoanele ce au primit scrisorile, în plicuri au fost făcute găuri cu seringa.
3. Japan Philharmonic Orchestra: Pill-harmonic - Japonia
Orchestra Filarmonică din Japonia a venit cu o idee inedită de promovare a muzicii clasice. Atunci când în farmacii clienții cereau vitamine sau medicamente pentru somn, stomac, primeau câte un pachețel, care conținea un micro USB cu muzică clasică.
4. Cat Litter Warehouse: Direct mail to cats - Canada
Multe scrisori cu reclamă nu sunt întotdeauna citite. Pentru a crește șansa să fie deschise, agenția Rethink a decis să atragă mai întâi atenția pisicelor, reclama vânzând un produs pentru ele. Scrisorile au fost printate pe hârtie cu planta catnip (Népeta catária), de care pisicele sunt atrase.
5. Land Rover: Personal Extinction Prevention Book - E.A.U.
Ca o continuare a campaniei precedente, în care clienții au primit un ghid de supraviețuire în deșert, de această dată 3000 de clienți au primit un ghid cu sfaturi de apărare împotriva animalelor sălbatice. Fiecare pagină cu sfaturi, conținea câte un șervețel umed, cu uleiuri speciale, care resping animalul indicat.
6. Fyffes: Banana Comic Week 2013 - 9 țări
Pentru a distrage atenția copiilor de la fast-food și a le îndrepta privirea spre fructe, a fost organizată săptămâna Banana Comic. Cu ajutorul tehnicii laser-print, în fiecare zi pe banane erau gravate scenete noi, care au format o poveste întreagă până vineri.
7. Crest: Dinți albi până la Crăciun - Germania
Clienții farmaciilor au primit în dar un calendar special, cu 24 benzi înălbitoare pentru dinți. În a 24-a zi, după ușiță se afla o oglindă, în care puteau să vadă efectul înălbirii.
8. Kishokai Medical Corporation: Cartea pentru mame - Japonia
Mamele au primit o carte, ce le-a oferit experiență de neuitat în timpul și după naștere. În fiecare săptămână din cele 40, mamele puteau nota ceea ce simt, iar cartea le spunea detalii despre dezvoltarea copilului.
9. Orașul Amsterdam: Borcanul cu apă din canal - Țările de Jos
La aniversarea de 400 ani a canalului din Amsterdam - parte din patrimoniul UNESCO, agenția Iris a elaborat seturi a câte 4 borcane comemorative, cu apă luată direct din cele 4 canale ale capitalei. Fiecare borcan avea imprimată istoria canalului, iar QR-codul îți arăta locul exact de unde a fost luată apa. Fiecare borcan costa 50 €.
10. Olfa: Cut to Build - Thailanda
Compania de cuțite pentru oamenii de creație OLFA era cunoscută doar unui anumit segment de persoane. Pentru a deveni cunoscuți în masă, au găsit soluția în experiential marketing - au arătat tuturor ce poate fi obținut cu ajutorul cuțitelor OLFA.
Vezi și Colecția 9 - Christmas Edition de idei creative de marketing direct.