A crescut numărul utilizatorilor de internet ce fac cumpărături online în RM

Luni, 22 Aprilie 2013 14:35

Studiul de Măsurare a Traficului și Audienței pe Internet (SMTAI) realizat de Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) în parteneriat cu agenția de cercetare Gemius oferă date cu privire la profilul utilizatorilor de internet și frecvența de folosire a internetului. Datele cele mai recente obținute în urma studiului relevă o creștere a numărului de utilizatori de internet din R. Moldova cât și a numărului de cumpărături online în rândul utilizatorilor.

Conform datelor studiului SMTAI aproximativ 620.300 de moldoveni aleg să achiziționeze produse și servicii de pe internet. Numărul utilizatorilor de internet care fac cumpărături online a crescut cu aproape 3 procente față de anul trecut, astfel 36,6% din utilizatorii de internet din Republica Moldova fac cumpărături online.

În ceea ce privește distribuția procentuală pe sexe a utilizatorilor de internet care fac cumpărături online, aceasta este aproximativ egală însa în urma studiului se observă că barbații sunt cei care cumpără mai des produse de pe internet. Dacă barbații care achiziționează produse online de câteva ori pe an reprezintă 21,45%, femeile care cumpără cu aceeași frecvență reprezintă 19,21% din totalul celor care fac cumpărături online.


alt
Sursa: Gemius, gemiusAudience, martie 2013


Așa cum arată rezultatele studiului SMTAI, 26,33% dintre utilizatorii de internet din Republica Moldova care fac cumpărături online cel puțin o dată pe an, au venituri de peste 3000 de lei. Din punct de vedere al educației, 34% din utilizatorii de internet care cumpără produse sau servicii online, au studii superioare complete sau în curs de desfășurare. Audiența este tânără, 40,21% dintre cei care achiziționează produse și servicii pe internet, se încadrează în segmentul de vârstă 18-24.

În ultimii ani, la nivel mondial, comerțul online urmează un trend ascendent, în strânsă legătură cu rata de penetrare a internetului. Conform rezultatelor studiului SMTAI, putem observa aceeași tendință și în Republica Moldova.

Pentru mai multe detalii cu privire la profilul și comportamentul utilizatorilor de internet, vă rugăm sa contactați reprezentanții Biroului de Audit al Tirajelor și Internetului.


Despre studiul SMTAI (gemiusAudience) - Gemius realizează măsurarea audienței online în piața din Moldova din februarie 2012. Compania a fost desemnată furnizor al măsurării audienței online oficiale ca urmare a unei decizii luate de BATI (Biroului de Audit al Tirajelor și Internetului). Studiul ales de BATI, gemiusAudience, se desfășoară continuu pe mai mult de 30 de piețe din Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu, reprezentând principala sursă de informații privind audiența paginilor de internet. Pentru a oferi cele mai precise și sigure date posibile, serviciul de cercetare combină măsurarea centrată pe site cu chestionare afișate pe paginile de internet participante la studiu și cu rezultate ale studiilor offline independente.

Despre BATI (Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova) - BATI a fost înfiinţat ca o organizaţie necomercială, tripartită de către industria de media si publicitate din Moldova, cu obiectivul de a oferi un etalon unic şi credibil pentru vânzarea de publicitate.


Etichete: