AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Aprilie 2013

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna aprilie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 315 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară.
Televiziune
Pentru aprilie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, STS, TV7 NTV, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV.
În aprilie, indicatorul de rating a scăzut cu 6,3% în comparație cu luna trecută și reprezintă 15,55%. (Fig.1).
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, noiembrie 2012 - aprilie 2013, Moldova
După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele (față de luna martie, indicatorii au scăzut la toate posturile): (fig. 2 și 3)
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, aprilie 2013
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, aprilie 2013
Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice (față de martie, în aprilie indicii s-au ridicat la femei, educație superioară și mediul urban): (fig. 4 și 5)
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2013, Moldova
Fig. 5 Profilul Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2013, Chișinău
În aprilie, timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei si la bărbați. (fig. 6 și 7)
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2013, Moldova
Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2013, Chișinău
În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute):
Moldova
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во |
AMR % |
Moldova1 |
21.04.2013 |
55 ani Moldova 1. Концерт |
166 270 |
5,25% |
13.04.2013 |
O seara in familie cu Rusalina Russu |
165 282 |
5,22% |
|
03.04.2013 |
Новости |
159 624 |
5,04% |
|
Prime |
15.04.2013 |
Primele stiri |
533 517 |
16,84% |
15.04.2013 |
Пусть говорят |
521 792 |
16,47% |
|
05.04.2013 |
Поле чудес |
477 124 |
15,06% |
|
MuzTV |
21.04.2013 |
Flirtomania |
18 766 |
0,59% |
21.04.2013 |
Pro News |
18 210 |
0,57% |
|
10.04.2013 |
Звезды зажигают |
13 383 |
0,42% |
|
PRO TV |
05.04.2013 |
Romanii au talent |
156 669 |
4,95% |
08.04.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
127 770 |
4,03% |
|
07.04.2013 |
Перевозчик-2 х/ф |
59 606 |
1,88% |
|
СТС |
07.04.2013 |
Библиотекарь. Возвращение к копям царя Соломона х/ф |
79 541 |
2,51% |
28.04.2013 |
На грани х/ф |
76 669 |
2,42% |
|
24.04.2013 |
РЭД х/ф |
74 540 |
2,35% |
|
N4 |
14.04.2013 |
Надежда т/с |
102 154 |
3,22% |
07.04.2013 |
Ментовские войны-7 т/с |
102 087 |
3,22% |
|
29.04.2013 |
Obiectiv |
95 119 |
3,00% |
|
TV7 НТВ |
02.04.2013 |
Суд присяжных |
116 661 |
3,68% |
08.04.2013 |
Прокурорская проверка |
108 236 |
3,42% |
|
07.04.2013 |
Центральное телевидение с Вадимом Такменевым |
106 596 |
3,36% |
|
Ren TV |
30.04.2013 |
Новости 24. Молдова |
65 039 |
2,05% |
30.04.2013 |
Пища богов д/ф |
47 439 |
1,50% |
|
01.04.2013 |
Званый ужин |
42 664 |
1,35% |
|
ТНТ Bravo |
03.04.2013 |
Универ. Новая общага т/с |
87 699 |
2,77% |
04.04.2013 |
Уличный боец: Легенда о Чун-Ли х/ф |
63 879 |
2,02% |
|
05.04.2013 |
Дом-2 |
54 065 |
1,71% |
|
2Plus |
04.04.2013 |
Лист ожидания т/с |
182 303 |
5,75% |
11.04.2013 |
Счастливый билет т/с |
151 753 |
4,79% |
|
25.04.2013 |
Маруся т/с |
136 158 |
4,30% |
|
RUTV Moldova |
14.04.2013 |
Новости на RU TV |
21 149 |
0,67% |
19.04.2013 |
Ди-версия |
15 964 |
0,50% |
|
04.04.2013 |
Хип-Хоп чарт |
13 365 |
0,42% |
|
Publika TV |
06.04.2013 |
Live cu Lili Lozan |
92 630 |
2,92% |
05.04.2013 |
Fabrika |
89 688 |
2,83% |
|
13.04.2013 |
Publika 22:00 |
87 198 |
2,75% |
|
RTR Moldova |
06.04.2013 |
Генеральская сноха х/ф |
182 271 |
5,75% |
21.04.2013 |
Родной человек х/ф |
130 975 |
4,13% |
|
28.04.2013 |
Любовь из пробирки х/ф |
121 629 |
3,84% |
|
SET Sony |
08.04.2013 |
Моя прекрасная няня т/с |
37 430 |
1,18% |
26.04.2013 |
Ангелы Чарли т/с |
28 490 |
0,90% |
|
08.04.2013 |
Топ модель по-американски |
27 535 |
0,87% |
|
CANAL3 |
03.04.2013 |
Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид (Испания)-Галатасарай(Турция) |
127 270 |
4,02% |
11.04.2013 |
Новости Canal 3 |
98 596 |
3,11% |
Chișinău
Канал |
Дата |
Программы |
Кол-во |
AMR % |
Moldova1 |
02.04.2013 |
Mesager |
13 061 |
2,17% |
01.04.2013 |
Новости |
11 723 |
1,95% |
|
12.04.2013 |
Focus |
11 319 |
1,88% |
|
Prime |
15.04.2013 |
Пусть говорят |
103 749 |
17,23% |
15.04.2013 |
Primele stiri |
80 138 |
13,31% |
|
21.04.2013 |
Один в один! |
65 728 |
10,92% |
|
MuzTV |
29.04.2013 |
Flirtomania |
9 557 |
1,59% |
04.04.2013 |
Fresh |
8 236 |
1,37% |
|
08.04.2013 |
Pro News |
7 804 |
1,30% |
|
PRO TV |
17.04.2013 |
Новости Pro TV Кишинев |
32 822 |
5,45% |
05.04.2013 |
Romanii au talent |
30 942 |
5,14% |
|
09.04.2013 |
Master Chef |
19 463 |
3,23% |
|
СТС |
24.04.2013 |
Анекдоты |
30 051 |
4,99% |
21.04.2013 |
Одна за всех т/с |
24 830 |
4,12% |
|
08.04.2013 |
Шесть кадров |
20 269 |
3,37% |
|
N4 |
01.04.2013 |
Obiectiv |
20 458 |
3,40% |
30.04.2013 |
Улицы разбитых фонарей-10 т/с |
20 315 |
3,37% |
|
10.04.2013 |
Мент в законе т/с |
19 054 |
3,17% |
|
TV7 НТВ |
13.04.2013 |
Луч света |
56 650 |
9,41% |
25.04.2013 |
Учитель в законе. Возвращение т/с |
45 024 |
7,48% |
|
16.04.2013 |
Говорим и показываем с Леонидом Закошанским |
44 312 |
7,36% |
|
Ren TV |
16.04.2013 |
Новости 24. Молдова |
26 319 |
4,37% |
16.04.2013 |
Пища богов д/ф |
25 954 |
4,31% |
|
18.04.2013 |
Как надо! |
22 487 |
3,74% |
|
ТНТ Bravo |
12.04.2013 |
Дом-2 |
34 395 |
5,71% |
08.04.2013 |
Универ. Новая общага т/с |
33 568 |
5,58% |
|
19.04.2013 |
ХБ |
29 458 |
4,89% |
|
2Plus |
17.04.2013 |
Счастливый билет т/с |
15 658 |
2,60% |
26.04.2013 |
Маруся т/с |
13 684 |
2,27% |
|
24.04.2013 |
Абонент временно недоступен т/с |
11 736 |
1,95% |
|
RUTV Moldova |
16.04.2013 |
Музыка |
7 784 |
1,29% |
04.04.2013 |
Хип-Хоп чарт |
7 112 |
1,18% |
|
28.04.2013 |
Новости на RU TV |
5 722 |
0,95% |
|
Publika TV |
25.04.2013 |
Publika 18:00 |
19 971 |
3,32% |
15.04.2013 |
Политприход с Иваном Святченко |
16 274 |
2,70% |
|
10.04.2013 |
День за Днём |
13 680 |
2,27% |
|
RTR Moldova |
21.04.2013 |
Родной человек х/ф |
39 632 |
6,58% |
21.04.2013 |
Фактор А |
35 730 |
5,94% |
|
06.04.2013 |
Генеральская сноха х/ф |
31 554 |
5,24% |
|
SET Sony |
27.04.2013 |
Блондинка в законе-2 х/ф |
15 117 |
2,51% |
08.04.2013 |
Моя прекрасная няня т/с |
14 242 |
2,37% |
|
27.04.2013 |
Дерзкий Лос-Анджелес т/с |
13 852 |
2,30% |
|
CANAL3 |
08.04.2013 |
Новости Canal 3 |
29 998 |
4,98% |
25.04.2013 |
След т/с |
26 404 |
4,39% |
În aprilie 2013, cota duratei producției publicitare arată în felul următor:
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, aprilie 2013
În această lună, au fost stabiliți liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie (Fig. 9):
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, aprilie, 2013
În aprilie 2013, primele patru locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile: "Serial", "Știri cotidiene", "Alte programe muzicale" și "Filme artistice" (fig.10). Pe poziția cinci se află categoria "Muzica ușoară". Categoria "Alte programe de divertisment" s-a poziționat pe locul șase. Pe locul șapte s-a clasat "Alte programe informaționale", pe opt "Prognoza meteo", iar pe nouă "Programe umoristice". Ultimul loc a fost ocupat de categoria "Alte programe socio-umane".
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, aprilie 2013
La fel, în aprilie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, aprilie 2013
(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))
Radio
AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.
În aprilie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12):
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasarii reclamei la radio, aprilie 2013
Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.
Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.
Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.
Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.
Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.
AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.
Vezi datele din martie 2013.