AGB - Raportul audienței TV și Radio pe luna Aprilie 2013

Marţi, 14 Mai 2013 10:53

Compania TV MR MLD prezintă măsurările efectuate în luna aprilie 2013, pentru TV și Radio. TV MR MLD este reprezentatul oficial al rețelei internaționale de măsurare AGB Nielsen Media Research (Elveția), care folosește sistemul de Peoplemeter. Măsurarea s-a efectuat în 315 gospodării alese conform indicilor demografici și sociali în întreaga țară.

Televiziune
Pentru aprilie 2013, au fost furnizate date despre vizionarea a 16 posturi TV. Posturile monitorizate: Acasă, Moldova 1, Muz TV Moldova, Prime, Pro TV, STS, TV7 NTV, TNT Bravo, 2Plus, N4, Ru TV Moldova, Publika TV, RTR Moldova, SET Sony, Canal 3, Ren TV.

În aprilie, indicatorul de rating a scăzut cu 6,3% în comparație cu luna trecută și reprezintă 15,55%. (Fig.1).

alt
Fig. 1 Dinamica schimbării ratingului mediu zilnic, noiembrie 2012 - aprilie 2013, Moldova


După analiza numărului mediu zilnic al telespectatorilor, s-au observat următoarele (față de luna martie, indicatorii au scăzut la toate posturile): (fig. 2 și 3)

alt
Fig. 2 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Moldova, aprilie 2013 

alt
Fig. 3 Comparația ratingului mediu al principalelor posturi TV, Chișinău, aprilie 2013 


Profilul audienței TV este reprezentat de următoarele categorii demografice (față de martie, în aprilie indicii s-au ridicat la femei, educație superioară și mediul urban): (fig. 4 și 5)

alt
Fig. 4 Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2013, Moldova 

alt
Fig. 5 Profilul Profilul audienței TV pe baza principalelor caracteristici demografice, aprilie 2013, Chișinău 

În aprilie, timpul mediu zilnic de vizionare a posturilor, este diferită la femei si la bărbați. (fig. 6 și 7)

alt
Fig. 6 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2013, Moldova  



alt

Fig. 7 Comparația timpului mediu al vizionării posturilor TV, femei-bărbați, aprilie 2013, Chișinău 


În rezultatul analizei ratingului emisiunilor, au fost stabilite cele mai populare trei programe la fiecare canal în parte (durata emisiunilor nu este mai mică de 10 minute):

Moldova

Канал

Дата

Программы

Кол-во
людей

AMR %

Moldova1

21.04.2013

55 ani Moldova 1. Концерт

166 270

5,25%

13.04.2013

O seara in familie cu Rusalina Russu

165 282

5,22%

03.04.2013

Новости

159 624

5,04%

Prime

15.04.2013

Primele stiri

533 517

16,84%

15.04.2013

Пусть говорят

521 792

16,47%

05.04.2013

Поле чудес

477 124

15,06%

MuzTV

21.04.2013

Flirtomania

18 766

0,59%

21.04.2013

Pro News

18 210

0,57%

10.04.2013

Звезды зажигают

13 383

0,42%

PRO TV

05.04.2013

Romanii au talent

156 669

4,95%

08.04.2013

Новости Pro TV Кишинев

127 770

4,03%

07.04.2013

Перевозчик-2 х/ф

59 606

1,88%

СТС

07.04.2013

Библиотекарь. Возвращение к копям царя Соломона х/ф

79 541

2,51%

28.04.2013

На грани х/ф

76 669

2,42%

24.04.2013

РЭД х/ф

74 540

2,35%

N4

14.04.2013

Надежда т/с

102 154

3,22%

07.04.2013

Ментовские войны-7 т/с

102 087

3,22%

29.04.2013

Obiectiv

95 119

3,00%

TV7 НТВ

02.04.2013

Суд присяжных

116 661

3,68%

08.04.2013

Прокурорская проверка

108 236

3,42%

07.04.2013

Центральное телевидение с Вадимом Такменевым

106 596

3,36%

Ren TV

30.04.2013

Новости 24. Молдова

65 039

2,05%

30.04.2013

Пища богов д/ф

47 439

1,50%

01.04.2013

Званый ужин

42 664

1,35%

ТНТ Bravo

03.04.2013

Универ. Новая общага т/с

87 699

2,77%

04.04.2013

Уличный боец: Легенда о Чун-Ли х/ф

63 879

2,02%

05.04.2013

Дом-2

54 065

1,71%

2Plus

04.04.2013

Лист ожидания т/с

182 303

5,75%

11.04.2013

Счастливый билет т/с

151 753

4,79%

25.04.2013

Маруся т/с

136 158

4,30%

RUTV Moldova

14.04.2013

Новости на RU TV

21 149

0,67%

19.04.2013

Ди-версия

15 964

0,50%

04.04.2013

Хип-Хоп чарт

13 365

0,42%

Publika TV

06.04.2013

Live cu Lili Lozan

92 630

2,92%

05.04.2013

Fabrika

89 688

2,83%

13.04.2013

Publika 22:00

87 198

2,75%

RTR Moldova

06.04.2013

Генеральская сноха х/ф

182 271

5,75%

21.04.2013

Родной человек х/ф

130 975

4,13%

28.04.2013

Любовь из пробирки х/ф

121 629

3,84%

SET Sony

08.04.2013

Моя прекрасная няня т/с

37 430

1,18%

26.04.2013

Ангелы Чарли т/с

28 490

0,90%

08.04.2013

Топ модель по-американски

27 535

0,87%

CANAL3

03.04.2013

Футбол. ЛЧ. Реал Мадрид (Испания)-Галатасарай(Турция)

127 270

4,02%

11.04.2013

Новости Canal 3

98 596

3,11%


Chișinău

Канал

Дата

Программы

Кол-во
людей

AMR %

Moldova1

02.04.2013

Mesager

13 061

2,17%

01.04.2013

Новости

11 723

1,95%

12.04.2013

Focus

11 319

1,88%

Prime

15.04.2013

Пусть говорят

103 749

17,23%

15.04.2013

Primele stiri

80 138

13,31%

21.04.2013

Один в один!

65 728

10,92%

MuzTV

29.04.2013

Flirtomania

9 557

1,59%

04.04.2013

Fresh

8 236

1,37%

08.04.2013

Pro News

7 804

1,30%

PRO TV

17.04.2013

Новости Pro TV Кишинев

32 822

5,45%

05.04.2013

Romanii au talent

30 942

5,14%

09.04.2013

Master Chef

19 463

3,23%

СТС

24.04.2013

Анекдоты

30 051

4,99%

21.04.2013

Одна за всех т/с

24 830

4,12%

08.04.2013

Шесть кадров

20 269

3,37%

N4

01.04.2013

Obiectiv

20 458

3,40%

30.04.2013

Улицы разбитых фонарей-10 т/с

20 315

3,37%

10.04.2013

Мент в законе т/с

19 054

3,17%

TV7 НТВ

13.04.2013

Луч света

56 650

9,41%

25.04.2013

Учитель в законе. Возвращение т/с

45 024

7,48%

16.04.2013

Говорим и показываем с Леонидом Закошанским

44 312

7,36%

Ren TV

16.04.2013

Новости 24. Молдова

26 319

4,37%

16.04.2013

Пища богов д/ф

25 954

4,31%

18.04.2013

Как надо!

22 487

3,74%

ТНТ Bravo

12.04.2013

Дом-2

34 395

5,71%

08.04.2013

Универ. Новая общага т/с

33 568

5,58%

19.04.2013

ХБ

29 458

4,89%

2Plus

17.04.2013

Счастливый билет т/с

15 658

2,60%

26.04.2013

Маруся т/с

13 684

2,27%

24.04.2013

Абонент временно недоступен т/с

11 736

1,95%

RUTV Moldova

16.04.2013

Музыка

7 784

1,29%

04.04.2013

Хип-Хоп чарт

7 112

1,18%

28.04.2013

Новости на RU TV

5 722

0,95%

Publika TV

25.04.2013

Publika 18:00

19 971

3,32%

15.04.2013

Политприход с Иваном Святченко

16 274

2,70%

10.04.2013

День за Днём

13 680

2,27%

RTR Moldova

21.04.2013

Родной человек х/ф

39 632

6,58%

21.04.2013

Фактор А

35 730

5,94%

06.04.2013

Генеральская сноха х/ф

31 554

5,24%

SET Sony

27.04.2013

Блондинка в законе-2 х/ф

15 117

2,51%

08.04.2013

Моя прекрасная няня т/с

14 242

2,37%

27.04.2013

Дерзкий Лос-Анджелес т/с

13 852

2,30%

CANAL3

08.04.2013

Новости Canal 3

29 998

4,98%

25.04.2013

След т/с

26 404

4,39%


În aprilie 2013, cota duratei producției publicitare arată în felul următor:

alt
Fig. 8 Cota duratei producției publicitare, aprilie 2013 


În această lună, au fost stabiliți liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie (Fig. 9):

alt
Fig. 9 Liderii dintre agenții comerciali, după durata aflării în emisie, aprilie, 2013


În aprilie 2013, primele patru locuri pe baza plasării reclamei au fost împărțite de categoriile: "Serial", "Știri cotidiene", "Alte programe muzicale" și "Filme artistice" (fig.10). Pe poziția cinci se află categoria "Muzica ușoară". Categoria "Alte programe de divertisment" s-a poziționat pe locul șase. Pe locul șapte s-a clasat "Alte programe informaționale", pe opt "Prognoza meteo", iar pe nouă "Programe umoristice". Ultimul loc a fost ocupat de categoria "Alte programe socio-umane".

alt
Fig. 10 Topul categoriilor de programe, în timpul cărora a fost plasată publicitate TV, aprilie 2013


La fel, în aprilie 2013 au fost determinați 10 agenți comerciali, reclama cărora a obținut nivelul maxim de wGRP (Fig. 11).

alt
Fig. 11 Top 10 agenți comerciali pe baza wGRP, aprilie 2013 

(Audiența de bază: Prime (18+), CTC (6-54 Urban), Pro TV (18-49 Urban), N4 (20+), TV7 НТВ (18+ Urban), Muz TV (13-30 Urban), Moldova 1 (18+), 2Plus (18+), TNT Bravo (6-54 Urban), RU TV Moldova (14-40 Urban), Publika TV (18+ Urban), RTR Moldova (20+Urban), SET Sony (6-54 Urban), Canal 3 (18+ Urban), Acasă (Femei Urban 15-49), Ren TV (18+ Urban))


Radio

AGB Nielsen Media Research monitorizează publicitatea pe următoarelor posturi radio: Russkoe Radio, Retro FM, Europa Plus Moldova, Hit FM, Radio Stil, Radio Noroc, Radio Alla.

În aprilie, au fost determinate top 10 sectoare, pe baza duratei de plasare a reclamei la radio (Fig. 12):

alt
Fig.12 Top 10 sectoare dupa durata plasarii reclamei la radio, aprilie 2013 


Glosar
WGRP (Weighted Gross Rating Points) – numărul de persoane expuse la mesajul publicitar, în raport cu 30 secunde. Această măsură este necesară pentru a stabili prețul volumului întregii pieți a reclamei.

Peoplemeter – Aparate instalate în fiecare televizor din gospodăriile panelului. Fiecare peoplemeter este capabil să monitorizeze fiecare secundă, 24 ore pe zi, 365 zile pe an, ce s-a vizionat pe fiecare televizor, de către cine şi să stocheze această informaţie. Datele colectate sunt transmise către centrul de producţie prin line telefonică fixă sau prin GSM.

Ratingul emisiunii – procentul de persoane care au privit, în mediu, emisiunea dată.

Cota postului – procentul telespectatorilor unui post TV din totalitatea telespectatorilor.

Public-țintă (Audiența) – grup de persoane, evidențiată conform caracteristicilor social-demografice.

AMR (Average Minute Rating) - media ratingului pe minut.


Vezi datele din martie 2013.