Moscova luptă cu panourile publicitare

Luni, 28 Octombrie 2013 06:00

În ultimii doi ani, capitala rusească continuă ”să se schimbă la față”. Atât primarul precedent, cât și cel actual au întreprins o serie de măsuri și au alcătuit standarde pentru publicitatea stradală.

Totul a început în anul 2010, când au fost înlăturate bannerele ce atârnau deasupra străzilor. Mai apoi, au început să curățe locurile și clădirile istorice de bannere mari și mici. Până acum, au fost dezinstalate circa 32% de panouri 6x3.

Din 2013, primăria a decis că spațiile noi de publicitate pot fi obținute doar prin intermediul licitațiilor. Prin urmare, s-a observat formarea unui oligopol, iar câteva companii mai mici și-au încetat activitatea.

De asemenea, noile reguli au dus la mărirea prețurilor la publicitatea stradală, dar și apariția a mai multor cazuri de publicitate nesancționată, de exemplu cea de pe asfalt. La fel, multe firme mici și medii nu mai pot să-și facă reclamă prin intermediul afișelor, deoarece bugetul nu le permite.


Înainte

alt

După

alt


Înainte

alt

După

alt


Înainte

alt

După

alt


Înainte

alt

După

alt


Înainte

alt

După

alt


Pe lângă noile reguli ce țin de afișele stradale, au apărut și standarde pentru vitrinele/intrările magazinelor în clădirile declarate monumente istorice. Standardele au fost elaborate de agenția Art Lebedev, care a sugerat mărimile și culorile permise, ce nu ar distrage atenția de la frumusețea clădirii.

Moscova nu este singurul oraș care luptă pentru un aspect mai plăcut. În 2007, orașul Sao Paolo din Brazilia a cunoscut o astfel de reformă, dar cu mult mai dură, spațiile publicitare fiind limitate aproape la zero - Vezi cum luptă cu afișele stradale cei din Sao Paulo.

Amintim că, în 2012, echipa Reclame.md a numărat câte afișe publicitare sunt pe un anumit traseu din Chișinău (înainte să fie demontate cele de pe bd. Dacia).



Mai gustă o doză de inspirație: