Idei creative de marketing direct. Colecția 6
Realizarea ideilor creative de marketing direct poate fi destul de scumpă, dar aduce rezultate plăcute. O idee ce reușește să atragă atenție și să nu ajungă la gunoi, are un succes mai mare, decât publicitatea ordinară și nepersonalizată. Faptul că poți alege corect publicul-țintă și să-l angajezi într-o acțiune interactivă, creează o legătură afectivă puternică cu brandul.
1. Studioul de fotografie Struka (Argentina)
De obicei, când faci fotografii pentru reclamă, nu prea ești atent să lași spațiu gol, ca să incluzi mai apoi textul. Pentru a-și arăta profesionismul și pentru ca materialul publicitar să nu ajungă la gunoi, Struka a creat un set de pelicule ce pot fi plasate pe ecranul aparatului foto.
2. Operatorul de telefonie mobilă Vodafone (India)
Le-au dat un deget, ca ma apoi să le propună toată mâna. Pentru a determina clienții să porteze numărul, 500 de clienți aleși, care s-au folosit de Roaming la Vodafone au fost implicați într-o postcampanie. Au primit numărul de telefon făcut din ciocolată, cu mesajul: Numărul tău a devenit mai dulce. 56% au fost cuceriți de micul cadou.
3. Berea Skol (Brazilia)
Reciclare, angajament emoțional și reclamă gratuită pentru oaspeți. Berea Skol a lansat o partidă limitată de sticle din aluminiu, ce pot fi folosite pentru a decora casa sau oficiul.
4. Slimming Coaching Kyalin (Belgia)
Principiul Înainte și După are un efect fenomenal. Vezi îndată rezultatul, dacă te folosești de serviciul de diete al centrului.
5. Organizația O picătură pentru viață (Hong Kong)
În Hong Kong, unde apă este din belșug, nu prea înțelegi ce înseamnă să duci lipsă de apă. Agenția Grey a avut ca obiectiv să sensibilizeze cetățenii printr-o metodă interactivă.
6. Asociația libaneză a autiștilor (Liban)
Persoanele autiste pot fi înțelese, dacă le abordezi dintr-un alt punct de vedere.
7. Proiectul Hope Soap (Africa de Sud)
Cum pui un copil să-și spele mâinile cu săpun? Îi pui o jucărie în interiorul săpunului. Probabil că nu e cea mai genială idee, din cauză că săpunurile ar putea fi distruse într-un alt mod pentru a ajunge la jucărie. La fel, mărimea săpunului utilizat nu e practică pentru mânuțele copiilor. În orice caz, li s-a creat asociația că săpunul este egal cu distracție.
Vezi și Colecția 5 de idei creative de marketing direct.