Idei creative de marketing direct. Colecția 5

Marţi, 09 Iulie 2013 06:00

Idei de DM, realizate în diferite țări ale lumii:
*Click pentru a mări poza.

1. Harta satirică de la Cannes Lions 2013 (Franța)

Harta satirică are 2 părți: pe o parte harta este făcută din carne, iar pe altă parte - din pâine mucegăită. Festivalul este împărțit în două tabere: a directorilor creativi bogați și boemi, și a tinerilor creativi flămânzi, care fac toată munca.

alt


2. Medicament antigripal Maldecon (Brazilia)

În farmacii, au fost instalate panouri cu șervețele pentru nas. Mesajul: Momentele importante se întâmplă atunci când nu ești răcit. Ca fundal relevant, au fost folosite imaginile cu Marilyn Monroe și celebrul sărut din Times Square, New York.

alt


3. Șamponul antimătreață Zero Scalp (Japonia)

De fiecare dată când vrem să cumpărăm un pix, cerem o foaie să-l probăm, așa-i? Pentru a promova șamponul Zero Scalp, lângă pixurile din magazine, au fost plasate printuri cu persoane chele, pentru a testa pixul, desenând coafuri.

alt


4. Magazinul de electrocasnice Solmart (Rusia)

Multe persoane încă mai folosesc aparate VCR și casete VHS. Pentru a convinge clienții să cumpere un video player modern, Solmart a creat casete speciale, ce au fost expediate la mai multe adrese. Coperta casetei sugera că pe casetă se află un film nou, iar atunci când caseta era introdusă în VCR, apărea mesajul - Dacă vezi aceasta - ai nevoie de upgrade.

alt


5. Operatorul de telefonie Vodafone (Egipt)

Pornind de la ideea că în magazinele mici uneori restul se dă în bomboane (de exemplu în farmaciile din Moldova - sub formă de Vitamina C), Vodafone a creat mini cartele de reîncărcare a contului. Noua "valută" a fost amplasată la casele din magazine și vânzătorii au fost încurajați să dea restul în cartele.

alt


6. Coca-Cola (India / Pakistan)

Relațiile dintre India și Pakistan sunt destul de tensionate, de aceea Coca-Cola a creat un moment de fericire pentru ambele națiuni. În 2 centre comerciale: unul în India și altul în Pakistan, a fost amplasată câte o Coca-Cola Machine. Cu ajutorul unui ecran interactiv și a camerelor de filmat, clienții din magazine au avut posibilitatea să comunice unii cu alții.

You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


7. Clubul SangueBom (Brazilia)

Pentru a promova donarea de sânge, proiectul social SangueBom a creat un cablu special pentru smartphones. Amplasate în cafenele, clienții puteau transfera energie de la un telefon la altul, actul simbolizând relația dintre donator și pacient.

You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


8. Casa de discuri Kontor Records (Germania)

De obicei, directorii creativi din agenții ignoră promo-CD-urile. Pentru a promova un nou proiect muzical, Kontor a realizat o cutie promo inedită, menită să atragă atenția agențiilor de publicitate. Pachetul expediat conținea un disc de vinyl, iar cutia în care se afla putea fi transformată în masă de mixaj pentru DJ. Pentru a putea asculta piesele, trebuia de amplasat un smartphone deasupra discului.

You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


9. Agenția de publicitate Ideas Laboratory (Uruguai)

În calitate de cadouri pentru Crăciun, agenția a decis să bucure clienții săi cu un cadou inedit: săpun pentru duș. Știind că cele mai multe idei vin atunci când faci duș, agenția a dorit ca și clienții lor să simtă același sentiment de intimitate și creativitate - sub duș.

You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


10. Ford - Go Further (Brazilia)

Compania Ford a amplasat în reviste printuri promoționale, ce puteau fi încleiate pe parbriz. Codul de pe print permitea accesul gratuit pe autostrăzile cu plată. În acest mod, șoferii au fost îndemnați să călătorească mai mult.

You need Flash Player 9 or later installed to play this streamingvideo


Vezi Colecția 4.

Mai gustă o doză de inspirație: