La ketchupul Heinz, mesajul nu e în sticlă, dar pe sticlă. Acum, americanii pot să-și condimenteze mâncarea, și în același timp să ajute un veteran. Doar cu ajutorul unui smartphone.
În parteneriat cu Wounded Warrior Project (proiectul Our Turn to Serve), Heinz a plasat pe ambalajul de ketchup un QR code. În urma fiecărei scanări, deținătorul unui smartphone expediază un mesaj de mulțumire veteranilor, iar Heinz donează câte 1$ unui militar rănit, până la suma de 250.000$.
Campania dată se desfășoară al doilea an consecutiv. În 2011, a fost atinsă cifra de 200.000$, iar anul acesta se așteaptă la o sumă mai mare. În 2012, proiectul a început în octombrie. Anul curent, startul a fost dat în septembrie și va continua până pe 1 iulie 2013. Sticlele cu ketchup pot fi văzute pe mese în restaurante sau pot fi cumpărate în magazinele alimentare.
În acest fel, compania Heinz păstrează și continuă ideile din propria istorie publicitară. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, o parte din fabrica din Pittsburg a fost reprofilată, producând aeroplane. Iar aproape jumătate din producția alimentară Heinz a fost livrată forțelor armate.
Inițiatorii campaniei s-au gândit și la cei care nu au smartphone-uri. Lângă QR code este un URL și fiecare poate scrie link-ul și să expedieze de pe website felicitarea care-i place. La fel, și utilizatorii Facebook sau Twitter pot contribui. Pentru fiecare mesaj trimis, Heinz donează militarilor 57 cenți.
În 2011, peste o jumătate de milion de oameni au scanat QR codurile și au fost expediate cca 75.000 mulțumiri veteranilor. Anul acesta, doar în prima lună, au fost expediate circa 76.000 de mesaje cu mulțumiri.
Etichete: