Campanii online uimitoare. Colecția 1
Deoarece în Moldova nu vedem prea des activități desfășurate online, am încercat să vedem cum se descurcă cei de peste hotare. Iată câteva din cele mai bune campanii online realizate în ultima perioadă:
World Wild Fund - Pagina rară (Rusia)
Campania întitulată "Pagina rară" este activată atunci când un utilizator de pe odnoklassniki.ru ajunge pe o pagină inexistentă. WWF a gândit o alternativă paginii cu eroarea 404, afișând de fiecare dată animale pe cale de dispariție, incluse în Cartea Roșie. Exemplu de pagină cu eroare.
Domino's - Social Pizza (Australia)
Deoarece pizza este cea mai "socială" mâncare, pe care o împarți cu ceilalți, rețeaua Domino's a creat pizza socială. Timp de o săptămână, utilizatorii de pe Facebook puteau alege ingredientele pizzei favorite, cât și numele ei. Cea mai votată pizza a fost inclusă în meniu.
Ziarul Gândul - Why Don't You Come Over? (România)
Cu toții am auzit de campania englezilor "You won't like it here!" adresată imigranților români și bulgari. Ziarul Gândul a venit cu un răspuns prompt, ce a devenit viral și chiar apreciat de autoritățile britanice.
Echipa de fotbal Hammam-Lif - Mobilizing The 12th Man (Tunisia)
O campanie cu adevărat emoționantă! Din motive de securitate, guvernul tunisian a decis ca toate jocurile din Liga Profesionistă de Fotbal să fie jucate fără audiență pe stadioane. Deoarece echipa a jucat întregul sezon la puterea medie, iar cel mai important joc al anului se apropia, echipa de fotbal avea nevoie de susținerea fanilor săi. Printr-o aplicație online, suporterii puteau să susțină echipa de acasă, jucătorii auzind totul prin boxele instalate pe stadion.
Sasha&Vova - 5 reguli de generare a ideilor geniale (Belarus)
Pentru final, ceva mai haios. Filmulețul a fost făcut pentru prezentarea echipei creative Sasha și Vova în timpul concursului Cannes Lions 2013. Ne sunt prezentate metode de generare a ideilor creative pentru tinerii copywriteri.