Au vreun efect oare campaniile antifumat?
Reclamele antifumat devin, cu fiecare an, din ce în ce mai scârboase și bogate în efecte grafice. Deși, Martin Lindstrom în cartea Buylogy ne demonstrează că mesajele înspăimântătoare au efect invers asupra creierului nostru, campaniile antitabac abundă în mesaje șocante.
Din ziua de 1 decembrie 2012, Australia a implementat o campanie antifumat fără precedent - zi ce va rămâne în istorie. Legea nouă spune că noile pachete de țigări trebuie să fie elaborate în același fel, în cutii standard, cafenii, cu mesaje și imagini despre consecințele fumatului. Numele brandurilor sunt scrise cu același font și de aceeași mărime. Este interzis de a folosi alte mesaje promoționale sau culori. Efectul acestei campanii va fi văzut în timp, iar multe țări se pregătesc să implementeze legi similare.
Vă prezentăm unele din cela mai bune reclame antifumat de până acum:
Alghanim Industries: Fumatul ucide (Kuwait)
Organizația Generația nefumătoare (Suedia)
Fumatul reduce din greutate. Câte un plămân de fiecare dată. (India)
Fumatul nu este doar un suicid. E o crimă. (Chile)
Antifumat: Pistolul (Israel)
Plămânii tăi sunt mai sensibili decât crezi. Renunță la fumat. (Brazilia)
Plămânii tăi sunt mai sensibili decât crezi. Renunță la fumat. (Brazilia)
Femeile care fumează își hrănesc copiii nu doar cu lapte. (India)
Patul de moarte (Marea Britanie)
Fumatul pasiv ucide 5 oameni pe zi. (Marea Britanie)
Fumatul te distruge din interior. 31 mai - Ziua antifumat. (Brazilia)
Dăm nota 10 și campaniei naționale antifumat, cu buretele foarte convingător.
Păzea balcoanele pline de fumători!
Și renumitul spot emoționant: Scuzele copilărești.
E vară, e cald, ieșiți la natură, la aer liber. Vă dorim un sfârșit de vară cât mai sănătos!