Concluziile conferinței RockIt – New Media Revolution

Vineri, 28 Martie 2014 12:24

rockit


Circa 30% din cei prezenți în sală nu au televizor acasă, circa 10% iau smartphone-ul la WC și cam majoritatea este gata să achite 5 lei pe lună pentru a avea acces la conținutul unui site de știri (nimeni 50 lei). Cam așa au votat ridicând mâna în sus, cei prezenți la eveniment.

A doua conferință a avut în calitate de invitați 3 speakeri din domeniul digital și vă prezentăm mai jos informațiile cele mai importante, desprinse din prezentările lor.

1. Vasile Galusca, Fondator Unimedia

Vasile s-a axat pe familiarizarea publicului cu Gemius, compania ce auditează internetul la nivel internațional, cât și în Moldova. Cei înscriși în proiect, în schimbul unei taxe, pot primi date relevante despre utilizatorii ce intră pe site, ca salariul, educația, vârsta, puterea de cumpărare online, etc.

Datele primite de la Gemius sunt importante pentru cei care comandă publicitatea, pentru ca să știe datele reale despre trafic și interesele vizitatorilor. În acest sens, Vasile a făcut apel către site-urile care încă nu fac parte din proiect, să participe și ei, ca datele despre internetul din Moldova să fie mai reale.

De asemenea, comandatarii de publicitate sunt sfătuiți să folosească mai multe instrumente de audit a publicității și să nu se încreadă doar în datele oferite în rapoarte. Puteți folosi mai multe instrumente în același timp, ca: Google Analytics, Trafic.ro, Liveinternet.ru, Google DFP, Adocean, Adfox, OpenX, SmartAdServer.

În cazul când alegeți website-urile pe care să plasați publicitatea per afișări, este nevoie să luați în calcul indexul de afinitate a publicului. Prin alte cuvinte, nu prea are sens să plasați publicitate pe 2 site-uri, care au aproximativ același public.

În Moldova, avem circa 1.77 mln de utilizatori de internet, iar 91% utilizează internetul zilnic/aproape zilnic.

Conform Barometrului Opiniei Publice, încrederea în internet ca sursă de informare, crește în fiecare an. Iar un salt mare a fost înregistrat după 7 aprilie, 2009, când internetul a devenit prima sursă de informare despre evenimentul dat.

Ca sursă de informare:
2008 – 5,7 %
2009 – 14,0 %
2013 – 33,4 %
Încredere:            
2008 – 3,1 %
2009 – 6,7 %
2013 – 14,4 %

CPM (costul per o mie de afișări):
Moldova – 1,2 euro
România – 4-9 euro
Rusia – 6 euro
Ucraina – 4-5 euro
Latvia – 2,5 euro

2. Misha Țurcanu, Managing Partner la Tipografia 5 şi locals.md

Misha ne-a vorbit despre contentul care atrage vizualizări și pe ce ar trebui să ne axăm mai mult atunci când îl facem. Like-ul este ca o valută pe internet și devine din ce în ce mai greu să-l obții, din cauză că publicul a devenit mai selectiv și cere ceva cu adevărat captivant.

Un exemplu de succes și nu prea, sunt proiectele News Bites și Laboratorul Darwin. După cum știți, sunt niște mini emisiuni online, despre gadgeturile din lumea digitală.

Spre exemplu, News Bites s-a axat pe prezentarea știrilor din lumea online. Numărul maxim de vizualizări per view a fost 2000, minim 300, iar în medie 600. Cauza unui așa număr mic poate fi piața neinteresată sau lipsa de promovare suficientă, însă Misha e de părere că știrile sunt răsuflate în momentul difuzării. Lumea cu adevărat interesată, citește știrile de pe site-urile internaționale.

Proiectul Laboratorul Darwin a obținut un succes mai mare, deoarece se bazează pe recenzii și sfaturi utile, care sunt interesante mai mult timp. Numărul maxim de vizualizări per view a fost 3000, minim 300, iar în medie 1500.

Un alt caz curios, este un video de pe pagina YouTube a companiei Orange. Cel mai vizionat video are aproape 62 000 vizionări și, ghiciți despre ce e... Как настроить Orange Интернет на Android устройствах. Ceea ce demonstrează că trebuie să știm foarte bine ceea ce vor clienții.

La fel, Misha a vorbit și despre creșterea Instagramului, urmărit din punctul de vedere al proiectului locals.md. Unicul sfat care-l dă brandurilor, este să fie atenți ce conțint pun – să nu conțină reclamă evidentă, deoarece pe Instagram așa ceva nu este primit.

Dacă țineți minte, cu mulți ani în urmă, în parcul Dendrariu din Chișinău compania Glorinal a plasat un complex de căsuțe pentru păsărele. Până în prezent, se observă noi poze pe internet cu aceste căsuțe. Ideea transmisă e că brandurile ar trebui să se axeze pe ceva mai eficient decât publicitatea tradițională. Un astfel de lucru e mai degrabă fotografiat, decât billboardurile.

3. Serghei Paranico, Localization & Business Development Lead mail.ru Kiev

Activitățile-cheie pe internet ale utilizatorilor sunt rețelele de socializare, căutările, verificarea poștei electronice, urmărirea videourilor și citirea știrilor. Reieșind din aceste date, înțelegem unde putem găsi mai des utilizatorii. Însă, Serghei recomandă să fim atenți unde punem publicitatea și în ce format. Mai ales publicitatea pe site-urile de știri, unde publicul este prea divers.

De asemenea, Serghei a vorbit și despre un comitet al internetului și ne-a sfătuit să creăm unul în Moldova, pentru a îmunătăți calitatea lui. În Ucraina încă nu i-a reușit să facă acest lucru, dar în Rusia este Ассоциация коммуникационных агентств России www.akarussia.ru.

Discuțiile după prezentări au fost și ele utile, însă vrem să accentuăm mesajul Luciei Aprodu, expert în media, îndreptat spre cei care gestionează paginile și website-urile ministerelor, politicienilor și ale altor insituții guvernamentale. Prezența pe internet nu este totul – contează cât de bună este prezența.

În final, mulțumim echipei RockIt pentru conferință și after party.
Ne revedem la următorul eveniment.



Mai gustă o doză de inspirație: