Proiectul de la Red Bull – Stratos, a implicat rețelele sociale la maxim și a spart toate breaking news. Peste 8 milioane de utilizatori au privit online în real time, iar la numai o săptămână, video a strâns peste 26 milioane de vizualizări. Saltul în cădere liberă al austriacului Felix Baumgartner de la marginea stratosferei a intrat nu doar în istoria recordurilor Guiness, ci a marcat și evoluția marketingului.
În timp ce Chișinăuienii sărbătoreau un alt Hram al orașului, cele 10 minute de glorie ale lui Felix, la 39 de km pe verticală deasupra New Mexico (USA) au făcut ca ziua de 14 octombrie, 2012 să intre în istorie. Au fost înregistrate două recorduri: întrecerea vitezei sunetului și căderea liberă cu un balon de la cea mai mare înălțime de până acum.
Este clar că proiectul e un salt uimitor în marketing și a întrecut cu mult o simplă campanie de publicitate și noțiunea de responsabilitate socială corporativă. Un utilizator pe Twitter a remarcat: “Acel moment stângace când îți dai seama că un energizant are un program spațial mai bun decât națiunea ta.” În urma acestui act de vitejie, lucrătorii Red Bull au primit o motivație extraordinară pentru a vinde apă cu zahăr. Mai mult, Felix a inspirat oamenii de rând să fie mai curajoși în ceea ce fac.
Investiția în pregătirea evenimentului s-a răscumpărat prin atenția a milioane de oameni, prinși într-o singură respirație. Evenimentul a fost arătat în direct de mai mult de 40 canale TV. Cei Red Bull s-au concentrat serios asupra proiectului, reducând la maxim ideea unei cascadorii publicitare. Astfel, mass-media nu a vut nimic împotrivă de a difuza știrea.
Proiectul Stratos oglindește perfect mesajul brandului: “Red Bull îți dă aripi”. Consumatorii au trăit emoții relevante ideii generale. Deși Red Bull este cunoscut pentru sponsorizarea diferitor evenimente sportive, de exemplu F1, anume Stratos definește cel mai bine sloganul.
Russ Lidstone, directorul executive al agenției Havas Worldwide London spune: “Cu ajutorul proiectului Stratos, Red Bull a creat, de fapt, școala de Extreme Marketing.”