P&G continuă campania demnă de Emmy și pentru Sochi 2014
Daca spotul nu vă provoacă lacrimi, atunci controlați-vă pulsul.
Luni, 6 ianuarie 2014, o lună depărtare de Jocurile Olimpice de la Soci, Procter & Gamble, compania din spatele produselor de uz casnic, a lansat spotul din campania "Thank You Mom".
Un spot de două minute care, doar într-o zi, a fost vizionat de 1,3 milioane de ori. Brandul mulțumește mamelor tuturor sportivilor prin sloganul „teaching us that falling only makes us stronger".
Însă, deși a devenit popular pe Internet, spotul nu a declanșat vreo creștere a vânzărilor. „Spoturile publicitare care fac spectatorii să lăcrimeze, nu declanșează direct vânzări. Ele creează o legătură emoțională între companie și clienți", spune Edward Russell, specialist în publicitate la Universitatea Syracuse, SUA.
Prima ediție a campaniei „The Best job" pentru jocurile Olimpice din Londra, P&G a înregistrat o creștere a vânzărilor de 500 de milioane de dolari, câștigând premiul Emmy pentru cea mai bună campanie.
Reclamele emoționante sunt dominante, mai ales pe parcursul Jocurilor Olimpice, un contrariu la toate reclamele ordinare, care încearcă doar să vândă un produs. „Cu excepția Jocurile Olimpice, trend-ul reclamelor sentimentale vine și pleacă, și ține să fie popular doar în vremuri mai dificile.”, spune Edward Russell.
Ca parte a campaniei, P&G va dărui mamelor celor 357 de sportivi americani ce vor participa la olimpiadă, câte un Visa Gift Card cu 1000 dolari.
De asemenea, în Parcul Olimpic de la Sochi, P&G va organiza un spațiu numit The Family Home, deschis între 8-23 februarie. Spațiul este menit să ofere atleților și familiilor lor comfortul unei unei case. Branduri ca Pantene, Covergirl și Gillette vor oferi peste 1000 de servicii de frumusețe, iar Pampers va oferi familiilor cu copii locuri special amenajate pentru igiena de zi cu zi.