Mesaj pentru turiști: Moldova este o aventură în necunoscut

Din 7 februarie, Moldova are spot pentru promovarea turismului. În strategia de promovare, intră un scurt spot publicitar și un film documentar. Datorită acestora, inițiatorii se așteaptă ca numărul turiștilor să crească cu 10%.
Pentru producerea spotului de 20 secunde "O aventură în necunoscut" și filmulețului de 6 minute "Moldova Holiday", Agenția de Turism a Republicii Moldova a cheltuit circa 8.000 €. Tenderul a fost anunțat la sfârșitul anului 2013, la care au participat 3 studiouri tv.
Posturile CNN și Euronews deja au acceptat să plaseze spotul timp de 5 luni, în fiecare duminică, de 4 ori pe zi, în schimbul sumelor de 56.000 € și respectiv 25.000 €.
Moldova: An adventure into the unknown
Să urmărim și spoturile elaborate de vecini, cât și alte câteva care au devenit populare.
Islanda: Inspired by Iceland
Spotul de promovare al Islandei este unul din cele mai populare pe internet. După ce a erupt vulcanul în 2010, numărul turiștilor brusc a scăzut. Pentru a remedia situația, statul a investit 2.401.440 € pentru promovarea turismului prin toate canalele posibile. În primele 6 luni, nr. turiștilor a crescut cu 27%.
România: Explore the Carpathian garden. Culture
Campania totală a costat 4.96 milioane € și cuprinde mai multe spoturi: unul general, unul despre natură și altul despre cultură.
Ucraina: Beautifully yours
Rusia: Large, endless and amazing
Tadjikistan: Feel the friendship
Polonia: Feel invited
Incredible India - unul din cele mai impresionante
Muntenegru: Wild Beauty
Amintim că, în septembrie 2013, Agenția de Turism a Moldovei a ales sloganul de promovare al turismului „Ospitalitate, Tradiție, Mister”. În urma concursului, din 623 de propuneri, a fost votat anume acesta, iar autoarea a câștigat o cină romantică pentru 2 persoane într-un restaurant.
Curiozitate. În timp ce ai noștri s-au limitat la o cină, Scoția a achitat 150.000 € pentru sloganul „Welcome to Scotland”.
#unspotmaibun pentru turismul din Moldova. Semnează petiția.

